2020-02-12, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StarkMark
Jag kan varmt rekommendera boken Vikingarnas språk av Rune Palm. I den berättar han att om man kallade någon för bög så fick man slå ihjäl den personen.

Herregud vilka snöflingor.
Citera
2020-02-12, 22:22
Medlem
StuGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrsharpangel
Nej lägg ner han har ett privat liv

Ja. Sänk er inte till träskvänsternivå.

Rak debatt är det som de räds mest. VD kanske t o m pressats av ägare till att släppa igenom en viss agenda.
Citera
Medlem
Jirens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pepsi hax
Ja, tänk hur det skulle se ut om dom gjorde detta mot negrer eller araber.
Jag tror inte det finns ett enda land i hela världen som skulle finna sig i detta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Vilka hör till den tilltänkta målgruppen? Vilka riktar sig denna till?

De som förtvivlat sträcker sig efter det allt mer absurt politiskt korrekta i strävan att vara mer korrekt än ens nästa. Är slika idioter den intressantaste målgruppen att sälja flygresor till? Är det hela avsett att "balansera" "flygskam" fenomenet?
Citera
2020-02-12, 22:23
Medlem
StuGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobbyboi
De som förtvivlat sträcker sig efter det allt mer absurt politiskt korrekta i strävan att vara mer korrekt än ens nästa. Är slika idioter den intressantaste målgruppen att sälja flygresor till? Är det hela avsett att "balansera" "flygskam" fenomenet?

Det och att bädda för billig arbetskraft från tredje världen som en pilot skrev.
Citera
2020-02-12, 22:24
Medlem
Negersmurfens avatar
Så budskapet i SAS reklamfilm är att inget är skandinaviskt.

Men negerbollen tror jag faktisk är skandinavisk. Detta utsökta bakverk kan vi vara stolta över.
Citera
Medlem
UoyGnillortis avatar
Everything on the news is just about the corona virus.
SAS: hold my corona
Citera
Medlem
BoulevardAlrunas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helan-och-Halvan
Det är många vanliga svenskar jag känner som blivit upprörda av SAS förnedrande reklamfilm. Personer som jag vet inte röstat på SD. I media vill man dock försöka få det till ett högerextremistiskt drev. Detta var ett stort misstag av media och som kommer att få fler svenskar att se igenom deras agenda.
...
.

Ja precis, detta var snackisen på jobbet och alla är upprörda över den där jävla filmen och ingen av dem är sd:are. (Vad jag vet). Det är en fullständigt normal reaktion på att bli pissad i ansiktet
Citera
2020-02-12, 22:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Roskors
Jag har dygnat och överdrev lite givetvis. Men jag tror dock att upplösningen av nationaliter och grupptillhörighet är en del av framtiden. Om ni inte tycker eller tror det så beklagar jag mig för er. Dock kan jag förstå då jag är gammam SD:are.

Jag bryr mig inte vad du är eller varit men du sitter anonymt på nätet och smädar folk som yttrar sig om en reklam som börjar med att förminska nordiska folkets kultur. Det är helt onödigt. Man skulle kunna belyst hur andra kulturer berikat den nordiska kulturen utan att behöva sänka och köra med guilt shaming. Sånt gör bittra narcissister och psykopater för att bryta ned någon för att sedan bygga upp de till att vara lydiga slavar.

Reaktionen mot reklamen är helt berättigad. Detta är inte första gången sånt här händer och det tär på folket och därav missnöjet. Det är tjatigt och det är inte korrekt heller. Tänk dig gällande pizza och spaghetti, det är inte Italien som är grundarna till det utan kineserna men Italien förfinnade och gjorde det till sin kultur.

Jag själv är inte etniskt svensk men finner det bisarrt att man skulle acceptera något sådant. Där jag kommer ifrån hade både SAS och reklamfirman fått gå raka vägen till galgen.
Citera
2020-02-12, 22:25
Medlem
auchentoshans avatar
Undrar vad Twitter-eliten som nu tävlar i att använda "kränkt snöflinga" i var och varannan tweet hade sagt om reklamfilmen istället hyllat skandinavien (dess kultur och historia) eller rent av ställt frågan om det öht finns något som kan liknas vid en nationell kultur öht i världen (att dessa anser att det finns kultur överallt utom i just Sverige vet nog de flesta som frekventerar Twitter minst en gång i halvåret)?

Nog hade SAS istället blivit stämplade som dödsknarkarnazister och det skulle istället vara en oblygt iscensatt attack från alla bruna högerspöken och Putins trollarmé (dvs det som de nu säger om alla som har en negativ åsikt om SAS tilltag)?
Citera
2020-02-12, 22:26
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobbyboi
Jag undrar hur stor andel dessa utgör av SAS kund/målgrupp?

... man kan också fundera på hur stor andel dessa utgör i förhållande till dem som flyger med SAS och reagerar negativt på budskapet:

"What is truly scandinavian?
Absolutly nothing!
Nada!
Niente!
There´s no such thing!
Everything is copied."
Citera
2020-02-12, 22:27
Medlem
Fiskmånglarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr1931
TV4-nyheterna förnekar sig inte och vinklar inslaget så att storyn är att det är nättrollens fel.

Låt feministerna skrika sig hesa och sluta istället köpa SAS-biljetter så får vi se vad SAS-ledningen pratar om på sina möten framöver. Feminism och rättvisa eller missad lönsamhet och tillväxt?
Jag reagerade också på att man helt tog fokus från SAS självhat mot den egna kulturen, och istället fick hela inslaget att handla om Ryssland och högertroll.
TV4 blir sämre för varje dag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in