2020-02-12, 18:35
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Restad
Tror jag inte, är nassehatare och inte annan extremist heller. På vilket sätt skulle jag vara extremist. Är kontrollerad av SÄPO men i annat sammanhang. Vilka är mina 11 extremistkompisar. Jag är konservativ M, är man extremister.

Med tanke på att du själv titulerar dig som en hatare av rang....
Citera
Medlem
exexexexs avatar
Det är så jäkla töntigt av aftonbladet och DN att skriva spalter om STORA nazistiska rörelser och sverigedemokrater i samma mening, och att det är dom som just nu har ett stort drev mot SAS!
Det är inkallade experter, grafer, ryssland och what not.

Ingenting ifrågasätts och det är aldrig kanske vanliga svenskar som tycker att det är skevt med en faktaröst som talar om att ingenting är svenskt/norskt eller danskt!

Jeeez!

BTW, ta bort din ad-block, du skadar vår journalistik!
Senast redigerad av exexexex 2020-02-12 kl. 18:41.
Citera
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.Kandal
Här en artikel som säger allt..

https://www.expressen.se/debatt/kulturkrig-orsaken-till-sas-historiska-magplask/
Väldigt bra artikel och dessutom inspel om Putintrollhögerpopulistanklagelserna.

Ur samma artikel:
Citat:
Visst, det är troligt att högerpopulistiska krafter passat på att sprida negativa kommentarer om SAS i sociala medier. Det förändrar inte det faktum att vanliga kunder ogillat filmen och dess budskap (även på svårpåverkbara och icke-anonyma plattformar som LinkedIn). Att skylla på troll är en avledningsmanöver som varje intelligent människa ser igenom.
Citera
2020-02-12, 18:36
Medlem
Stockholmsjevels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabogibo
Så vitt jag vet påstår inte Boerna att de härrör från Zulu.

Vart har du fått Zulu ifrån lille vän?
Citera
2020-02-12, 18:36
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
Opartiska SR

Man blir dum i huvudet av Public Service. På riktigt.
Du, det var bland det värre jag hört Studio Ett producera. Det var ett totalt haveri, de var så vidrigt arroganta att t om jag som är rätt luttrad blev förvånad.

Men de sitter väl som feta, trygga katter på sina skattemiljoner så de behöver inte bry sig.
Citera
2020-02-12, 18:38
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Granit66
Så det är en bra ide att bli upprörd över nåt så trivialt som en reklamfilm? Kom igen nu, tuffa till dig.

Folk som du som ska trivialisera sådant här är i ofas med realiteten.

Kränker man en musselman, blir det upplopp. Kränker man en jude så blir det HMF och skaka galler. Kränker man en kines är man rasist. Kränker man en kurd får man släkten på sig.

Kränker man en svensk eller svenskheten får man en ryggdunk av Expressens kulturchef.
Citera
2020-02-12, 18:38
Medlem
DickeFixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.Kandal
Här en artikel som säger allt..

https://www.expressen.se/debatt/kulturkrig-orsaken-till-sas-historiska-magplask/

Ja, det var ord och inga visor! Mycket underhållande att läsa och jag håller med varenda ord! Jag hoppas både SAS och reklamfirman tar och rannsakar sig själva. De måste vara närmast autistiska om de inte känner av att vindarna vänt och att skandinaviskt självhat inte längre applåderas, varken på hemmaplan eller bortaplan.
Citera
2020-02-12, 18:41
Medlem
Vad är det för "nationalister" som ständigt behöver hjälp av ryssarna så fort svenskheten ska diskuteras?
Citera
2020-02-12, 18:41
Medlem
FedupFlorences avatar
Tycker det varit fantastiskt att ta del av folkets missnöje i flera kanaler. Missnöjet mot detta är ett uttryck för tiden nu.
Citera
2020-02-12, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Folk som du som ska trivialisera sådant här är i ofas med realiteten.

Kränker man en musselman, blir det upplopp. Kränker man en jude så blir det HMF och skaka galler. Kränker man en kines är man rasist. Kränker man en kurd får man släkten på sig.

Kränker man en svensk eller svenskheten får man en ryggdunk av Expressens kulturchef.
Tänk om nån skulle göra samma reklam film om nåt israeliskt, grekiskt, spanskt, turkiskt osv, bolag..! 🤔
Citera
2020-02-12, 18:42
Medlem
Petermadsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Tycker det varit fantastiskt att ta del av folkets missnöje i flera kanaler. Missnöjet mot detta är ett uttryck för tiden nu.
Ja, så är det
Citera
2020-02-12, 18:44
Medlem
S.Kandals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Tänk om nån skulle göra samma reklam film om nåt israeliskt bolag..! 🤔

Eller vilket annat land som i hela världen, Sverige är tyvärr helt unikt. Det var måhända charmigt en gång i tiden. Nu efter att landet formligen blivit våldtaget de senaste 20 åren är det mindre lustigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in