2020-02-12, 13:43
Medlem
Hahaha fan va arga alla är.

Påminner lite om att nordkoreanerna tror att Kim Jong Un uppfunnit hamburgarna osv.
Citera
2020-02-12, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Restad
Du får läsa på och återkomma tills dess var rädd om dig

Ja, lycka till när du fått grundskolekunskap i historia. Men vänta nu, här visat du på en genuin svensk kultur som du påstår att det inte finns. Förneka sin egen historia och kultur.
Citera
2020-02-12, 13:45
Medlem
Sam.Boyds avatar
Budskapet – ”att resor berikar oss” – står SAS dock fortfarande bakom.

Uppenbart så ska man inte inspireras att resa till Scandinavien.
Här finns inget unikt att se eller uppleva.

Vill man att resan ska bli en del av upplevelsen så kan man ju flyga Qatar under ramadan.😂
Citera
2020-02-12, 13:46
Medlem
JeffDaviss avatar
Jag slutade flyga med SAS för många år sen för de slutade servera gratis alkohol på långflygningar. Mycket vettigare anledning för bojkott enligt mig.
Citera
Medlem
Roskorss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
"ilska" - kan förstås inte dra alla över en kam. Det finns personer som ger tecken på att de är arga på denna reklam. På samma sätt är det ju personer som försvarar reklamen med ganska sura förtecken.

Man måste kunna få reagera på en reklamfilm som är felaktig, ger fel bild av just skandinavien.
Iallafall en tvistad bild som att vi inte har något unikt, att det liksom kommer från andra - som om just det skulle vara unikt - ALLT går ju att spåra bakåt på ett eller annat sätt i flera led....

Så det blir fel att ordagrant "ta till sig" denna reklam, vilket många gör - hur många ser en reklamfilm längre än 20 sekunder? Hur många reflekterar över att detta gäller ALLA länder?

Saken är den att de som försvarar filmen är inte kränkta, de är sura för högerextremister blir kränkta och smickrar sig själva på bekostnad av minoriteter. Det är en helt annan sak. Liberalerna ser hur den gemensamma visionen kränks, högern förargas över att deras stolthet kränks.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marcen
Jag väljer att citera nedan, som beskriver det reklamen förmedlar, vare sig SAS ämnade det eller ej.

Exakt detta! Skitsamma hur "rätt" det än är med hela filmen, att det finns en djupare tanke.
MEN detta är själva grejen en tittare får av att se sisådär 30 sekunder av filmen.
Det är inte bra reklam!

Citat:
So if a foreigner asks me as a swede: I'm thinking about visiting Sweden, whats your culture like, what is there to experience, whats unique about Sweden that I cant find anywhere else? What defines Sweden?

According to this add, I should proudly answer:

Nothing, absolutely nothing.

There is absolutely nothing unique about us. We are a cookie cutter nation with nothing to offer, a watered down copy of the rest of the world. We have contributed nothing to this world and we have no history, culture or traditions. Don't bother visiting us, go somewhere is where our apparently stolen culture originates from - but when you do, don't bother using our faceless self-deprecating airline SAS, they are just a copy of every other airline company with nothing original on offer.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pe11e
Har inte SAS rätt egentligen?
Skandinavien, speciellt swedistan har ju blivit en sandlåda för alla jordens tattare.
Alla stora bolag inklusive MSM gör allt för att avsvenskifiera i sin reklam, fast kanske inte lika provocerande.
Sverige är inte sverige utan en EU stat med storhetsvansinne, som tror att de styr och ställer i Bryssel med 1.7 % inflytande.

De har korrekt på det sättet att modernkultur, dvs "traditioner" som tagits sig in de senaste 20 åren, är importerat. Men det är bara att titta på utvecklingen de senaste 20 åren så ser man vilken effekt det har haft.
Citera
2020-02-12, 13:47
Medlem
BeatriceCencis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avalancheking
"Så stoppade rysk trollarmé SAS reklamfilm – experten: ”De älskar sådant här"
http://bit.ly/SAS-Aftonblad2

Nu kommer det. Ryska troll igen, hur kan folk bli så dumma att någon på jorden köper det?

Haha. Vilka troll är det då som sprider övriga nyheter över världen? Reuters och AP. Vilka äger de nyhetsbyråerna? Globalister i USA med kopplingar till Israel?

När en nyhet som det globalistiska etablissemanget inte gillar sprids via nyhetsbyråer som de inte gillar, så är det alltså pga av rysstroll och högerpopulister.

Då kan man fråga sig: Varför blev inte SAS förnedrande reklamfilm en internationell nyhet genom Reuters och AP? Inget nyhetsvärde?
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av babymamacita
Nej, du lever i din egna löjliga bubbla där du reagerar på absolut ingenting och sen blir du förbannad på att andra inte köper dina känsloargument och då drar du igång med än mer svammel. I mitt förra inlägg var jag tvungen att diskutera med en infantil jättebebis om hur Lucia är ett italienskt helgon samt att firandet i sig är av religiösa influenser likväl som ett helgon som inte ens har svenskt ursprung. Finns massor i denna tråden som verkar tro att den svenska kulturen är svensk rakt igenom.

Du har inte ens klarat av att skriva ett endaste inlägg utan vräka med högst personliga känsloargument, tagga ner.
Den är svensk, därför kallas den svensk. Om en kultur inte kallas svensk beror i så fall på att den inte är svensk.
Citera
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avalancheking
"Så stoppade rysk trollarmé SAS reklamfilm – experten: ”De älskar sådant här"
http://bit.ly/SAS-Aftonblad2

Nu kommer det. Ryska troll igen, hur kan folk bli så dumma att någon på jorden köper det?
Festligt att den "expert" som åberopas egentligen är "miljöhistoriker".
Citera
Medlem
HeroesSilencios avatar
Jag flyger med SAS ca. 50-70 ggr per år i tjänst och privat, dvs 5-7 resor i månaden bortsett från en semestermånad då jag inte flyger något. Jag antar att vi på företaget gemensamt flyger ca. 1200-1500 resor per år med SAS i tjänst.

ALDRIG I HELVETE MER!!!!!!😡😡😡😡😡

Värsta jag sett någonsin!!! Snacka om att de pissar på oss rakt av. Hur i helvete kunde SAS ledning godkänna denna? Vad var det som gjorde att de beslutade att genomföra den. Gissar att det kostat 50-100 miljoner att ta fram en ny reklamkampanj med bokade tider hos diverse mediakanaler för denna skymf.
Nu blir Norwegian så gott det går från och med nu och andra bolag, även om det är layover vid någon annan flygplats. Det här tog fan i mig priset.... mår illa av den här reklamfilmen! 🤮🤮🤮 Alla vid morgonmötet i morse här på kontoret kände likadant så vi kommer bojkotta SAS totalt nu. Ändra våra rutiner för flyg.
Senast redigerad av HeroesSilencio 2020-02-12 kl. 14:36.
Citera
2020-02-12, 13:48
Medlem
Skadans avatar
Ojojoj detta kommer bli kul. Hur tänker SAS egentligen? Även om det är sanning, tror dom att det kommer gynna dom? Var det ingen som kollade på klippet innan? Var dom för rädda för att vara icke-PK för att säga till att det inte är en bra reklamvideo? Jösses alltså, om detta är det bästa nyexade marknadsföringsstudenter lyckas leverera så hade jag kunnat sova under hela utbildningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in