2020-02-11, 23:56
Medlem
dotslashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
"Allt kommer utifrån" det är sossarnas/socialdemokraternas slogan. Det är inte sant. Enbart gjort för att locka väljare till sossarna.

Folk går inte på sådant här trams/skit.

Jag tänker inte flyga med SAS mera, om jag inte ser en offentlig ursäkt.

Sverige är idag ett exportland och även ett 1000-årigt konungarike. Med seder och bruk som sträcker sig långt bakåt i tiden. Det är inte alls sant att "allt kommer utifrån".

Vallonerna kom utifrån men dom var bara ett fåtal personer, annars har Sverige byggt sig självt och dess invånare som bott här under århundradena som passerat.

Vallonerna delade redan kulturen och samhällsbyggnaden. Där var det tal om arbetskraftinvandring på riktigt. Annat kan man säga om det värdelösa humankapital våra politiker importerar idag; analfabeta bidragsfall från början till slut.
Citera
Medlem
Belavias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fregretto
Martin Adonis kampanjchef på SAS, hjärnan bakom den sinnesrubbade reklamfilmen och som ”utmanar vad som är äkta skandinaviskt”. sitter och Surplar ChaiLatte med sojamjölk i sitt etniskt homogena område i Hornstull medan svenska pojkar blir pissade i munnen av negergäng.
https://minfil.com/B0Mfb8Y3n7/B2491523-F903-4228-B770-A12C5214448B_jpeg

Den bilden säger ju allt! Titta på bilden i 10 sekunder och kontemplera följande 3 saker - Närbilden. De blottade tänderna. Hudfärgen..

För att inte tala om blånegerns(och globalisternas) budskap mha av referens till vikingar, mellan raderna säger han: "Vi ska skriva ut er från historien"

Nä, detta är inget "klantigt misstag". Det här är en signal från globalisterna att de har företagsvärlden med sig.

När vi inte längre får finnas på papperet så är steget inte långt till att vi heller inte får finnas fysiskt.

Skandinaver(de breda folklagren), alltså de som inte har sålt ut sig till globalisterna för en karriär, befinner sig i ett krig. Man kan inte se det på något annat sätt.

Detta är sofistikerad (ny) krigsföring. Det var ingen slump att reklamfilmen var så överdrivet värdelös. De vill initiera hopplöshet och en ilska som inte kan få utlopp.
Senast redigerad av Belavia 2020-02-12 kl. 00:09.
Citera
Medlem
Roskorss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RainOfMisery
Vi talar inte om hur saker ska vara utan om hur saker är. Nationalsånger existerar. Litteratur existerar. Nationell historia existerar. Språk existerar. Alla dessa är centrala delar av kultur. Jag blir inte en Japan bara för att jag åker tunnelbana i Tokyo osv.

Alltså, nationen, folket, kulturen kommer att ha fortsatt existens, men vara fullständigt underordnad individen. Alltså är nationen oviktig i sin kärna, för själva nationen är bara ett redskap som du kommer att använda för att förverkliga dig själv och nå ditt mål som människa.
Citera
2020-02-11, 23:57
Medlem
Paulabrauns avatar
Så jävla trött på denna skit, vad vill man uppnå med detta?
Citera
2020-02-11, 23:58
Medlem
Kakksakkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skilly
Om du pratar Japanska, klär dig som en Japan, delar deras kulturella uttryck, har Japanskt medborgarskap, bor i Japan och känner dig som en Japan - så ÄR du en Japan. Även om du inte ser ut som en sådan.

"Är" i uttryck av att "vara". Som i vara kär, vara blyg. Dvs något du känner dig som/beter dig som.

Memen om musen i stallet är för korkad för att behandlas här så snälla - dra det inte dit.

Bra försök, men NEJ!
Citera
2020-02-11, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kakksakker
Bullshit!

Om du läser artikeln som jag länkade innan där SAS uttalar sig om kampanjen så ser du att det exakt är det som de menar.
Citera
2020-02-11, 23:59
Medlem
Skillys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fosterjorden
Dummaste jag hört!

Hur definierar du etnicitet? Jag kommer ALDRIG bli en Japan om jag enbart känner det, jag kommer ALDRIG bli en hund för att jag känner mig som en hund!

Det är befängt

För svårt att googla själv?

"Etnicitet är människors identifikation med och känsla av tillhörighet i en viss folkgrupp"

https://sv.wikipedia.org/wiki/Etnicitet
Citera
2020-02-12, 00:00
Medlem
Flammarions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skilly
Oavsett vad en samling navelskådande fnattionalister och pajasar gnäller om i den här tråden så har SAS helt rätt i videon.

Sverige var i princip helt tomt för bara 10 000 år sedan. Varpå det vandrade in olika folk från alla håll och kanter och bosatte sig här. Ingenting är egentligen "truly scandinavian" - utom vår unika blandning av importerade memes. Allt vi är, allt vi fått och allt vi blivit - har vi utländska influenser, utforskandet av utlandet och blandandet med utlänningar att tacka för.

"All bildning står på ofri grund till slutet, blott Barbariet var en gång fosterländskt."

Inte ens fåntrattionalismen är svensk. Även sådan dumhet är global och är importerad. Inte ens nassarna är svenska.

No shit Sherlock. Tack för den lektionen, men det är nog ingen som ifrågasätter det.

Reaktionerna är starka, och då kan du lista ut själv att det inte handlar om triviala frågor om köttbullarnas ursprung.

Ifall du missat det; det har under flera decennier pågått ett systematiskt förnekande av svensk kultur.
Omständigheterna under vilka denna förnekelse äger rum kan liknas vid ett tyst folkmord.

Är det något vi behöver göra i detta land så är det att stå enade och stolta över vår kultur, både för vår egen skull men även för de som invandrar till Sverige så att de vet vad de kommer till.
Nu är det kaos.
Citera
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FriedrichvonHayek
Hade de varit smarta så hade de balanserat reklamen lite med att nämna en hel del bra saker som kommit från Skandinavien och en hel del bra som vi fått utifrån och gjort till en del av vår egen kultur.

Denna reklamfilm var faktiskt ganska vidrig. Får en faktiskt att fundera på nästa gång man flyger att kanske välja ett annat flygbolag. Brukar inte känna så men när ett bolag på ett sådant ensidigt vis förklarar att det skandinaviska folket är värdelöst och att allt bra har kommit utifrån så får jag lite nazi-tyskland vibbar och det känns inte bra.

Byt ut skandinaver mot judar och Goebbles hade varit stolt över denna filmsnutt.

Min fetning.

Precis, fast då åt andra hållet eftersom nazi-tyskland sa att folket var mäktigast av alla folk och allt bra kommer från nazi-tyskland. Nu är det exakt samma sak fast åt andra hållet dvs svenska folket är värdelöst och allt bra kommer inte från Sverige.

Intressanta tider och när det går såhär långt kommer folk reagera och pendeln kommer slå kraftigt tillbaka.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ohyfsad
Däremot tycker jag att det kanske var dumt av SAS att göra den här filmen när det finns så många idioter i samhället som kommer att ge dem skit för detta. Det räcker att läsa i denna tråden för att få en bild över hur efterblivet samhället är.

Det är också synd att många har tolkad dem bokstavligen, att det inte finns någon kultur i Skandinavien. Det är klart att det finns en kultur. Det som SAS försöker säga är ju att mycket att kulturen hämtas från andra delar i världen. Vilket i sig inte är något nytt, men ändå blir folk kränkta.

Lyssna inte på detta dravel!

SAS reklamfilm är blott en del i en enorm propagandakampanj som sträcker sig över decennier. Det handlar om att systematiskt förringa, förnedra, förneka och slutligen förinta inte bara skandinavisk, utan västerländsk kultur i sin helhet. Det räcker att åka in till stan i de flesta svenska städer för att bevittna det pågående befolkningsutbytet. Budskapet som framförs i SAS reklamfilm är del i att slå sönder inte bara Sverige, Norge och Danmark, utan hela den västerländska kulturen och dess folk. Det handlar om folkmord.

Här är förresten ett annat välkänt exempel på precis samma sak, framfört av en av regimens duktiga judiska politruker hösten 2015, Ingrid Lomfors: https://m.youtube.com/watch?v=eajx2iUWlFQ&t=27s

Det finns ingen inhemsk svensk kultur
Citera
Medlem
okok1s avatar
Är den värre en gillette?
Citera
Medlem
Wheeler88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majorhen
jag kan inte se den?

"denna video är privat". ?

https://www.youtube.com/watch?v=jIpR7C988DM&feature=youtu.be&fbclid=IwAR18 XIoNssi6CS9yMnSqfGBLuypu-QNZmQPEgWXdeJ5AoGmt-16k9DexumM Uppladdad av någon annan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in