2020-02-11, 23:52
Medlem
Eustaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skilly
Du förstår inte.. ingen påstår att asien inte har kultur, eller att Skandinavien inte heller har det. Det som påstås är att kulturen inte är egen, utan importerad och blandad.

Vilket i detta fall är kvalificerat skitsnack.
Citera
2020-02-11, 23:53
Medlem
Skillys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RainOfMisery
"What is truly Scandinavian?" var frågan. "Absolutely nothing" var deras svar. Påståendet blir således "Absolutely nothing is truly Scandinavian".

Citat:
"Absolut ingenting är Skandinaviskt" var påståendet. Det betyder inte "importerad och blandad" utan det betyder precis vad som står. Och ja, alla kulturer kan påstås vara importerade och blandade till en viss grad. Det betyder inte att de inte existerar.

Citat:
Tror du att jag är dement?

Eh.. undviker helst att besvara den frågan. För din skull. Slå upp ordet "truly" och fundera över vad det innebär.
Citera
2020-02-11, 23:54
Medlem
Såg filmen nu, herregud Sverige är på väg till ättestupan.
Har slutat se på eller höra svenska nyheter i tv och radio, journalisterna är så partiska så allt blir bara löjligt, Hejdå SAS, nu har flygskam äntligen fått ett ansikte..
Senast redigerad av psycho7256 2020-02-11 kl. 23:54. Anledning: Stavfel
Citera
Medlem
dotslashs avatar
SAS har väl varit på dekis minst lika länge som Sverige som land. Ironiskt att det sammanfaller ändå. Minns inte sist jag flög SAS, någon connection jag inte kunde styra över. SAS är och förblir ett företag ämnat för konkurs. Denna wokeness och rena rasismen bara understryker det. Hur fan tänkte man?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vit-makt
Ditt jävla CP.
De har med en neger som pratar om hans vikinga förfäder utan att det är på skämt.

Kul med kvalitativa inlägg

Citat:
Ursprungligen postat av Eustache
Men buhuuuu. Har du ens sett reklamfilmen? SAS säger i reklamfilmen att INGET är skandinaviskt. Att ALLT kommer utifrån. Du är uppenbarligen en idiot.

Javisst, har du? Om du försöker tänka lite längre och läsa det som skriv i tråden så kommer du att förstå att SAS syftar på att ingen kultur är sin egen, utan består av influenser och påverkan utifrån.
Citera
Medlem
Roskorss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweintoo
Ok, det tror jag inte alls på. Människan är ett däggdjur. Djuret behöver sig flock, i liten eller stor enhet. Snarare de moderna tiden som blir en parantes. Om inte människans dna modifieras för att få fram dessa egenskaper. Men kan hända mkt tills dess, naturkatastrofer, krig, kollaps av hela ekonomiska systemet. Beror på vem som har taktpinnen också..
Människan är ett flockdjur. Människan blir en individ. Ju högre upp i evolutionen människan kommer, desto mer individualiserad blir hon. Jämför med våra primitiva förfäder i Bibeln, som i första hand identifierade sig med stammen, klanen, familjen, och såg sin egen individualitet som sekundär - med moderna, västerländska människan som ser sig som fri. Djur etc är totalt i avsaknad av individualitet. En del djur är nästan exakt likadana, samma utseende, personlighet, drivkrafter etc. Ju högre upp i näringskedjan desto större skillnader uppenbaras. Nationalism, liksom ALL KOLLEKTIVISM (sexualitet, religion, kön) är primitivt och människan befinner sig just nu i ett tidigt stadium för att frigöra sig från detta.
Citera
2020-02-11, 23:55
Medlem
Theoduluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittNyaSaliv
Någon som tog skärmdump med likes/dislikes?

Finns ett par avbildningar från olika tidpunkter: http://archive.today/https://www.youtube.com/watch?v=ShfsBPrNcTI
Skadar väl inte att jag slänger upp ytterligare en spegel av filmen. https://minfil.com/B9dec8Y8n4/SAS_-_What_is_truly_Scandinavian_mp4
Senast redigerad av Theodulus 2020-02-12 kl. 00:06.
Citera
2020-02-11, 23:55
Medlem
vanartads avatar
Jag är frequent flyer.
Idag flyger jag med KLM, BA, och SAS.
SAS har slagit ett närmast ofattbart världsrekord i oikofobi.
I morgon klipper jag mitt SAS-kort med tillhörande Mastercard och går över till Lufthansa.

Jag kan inte ens sätta ord på det ursinne och glödgande hat som jag känner gentemot dessa satans femtekolonnare. Jag önskar dem och alla deras nära och kära en snar ond utdragen död.
Citera
2020-02-11, 23:56
Medlem
Skillys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bokklubben
Jag kanske missade detta (hann bara se filmen en gång innan den poetiska inlagan av någon obegriplig anledning försvann) - framgick det varifrån vi hämtat sedvänjan att knyta näven i fickan?

Eller vad turisterna i Sverige tagit med sig härifrån, för den delen?

Såg inte hela så jag vet inte detta med den knutna näven.

Turisterna får säkert med sig en massa memes hem. Därmed inte sagt att dessa memes har skandinaviskt ursprung.
Citera
Medlem
jag kan inte se den?

"denna video är privat". ?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skilly
Om du pratar Japanska, klär dig som en Japan, delar deras kulturella uttryck, har Japanskt medborgarskap, bor i Japan och känner dig som en Japan - så ÄR du en Japan. Även om du inte ser ut som en sådan.

"Är" i uttryck av att "vara". Som i vara kär, vara blyg. Dvs något du känner dig som/beter dig som.

Memen om musen i stallet är för korkad för att behandlas här så snälla - dra det inte dit.
Dummaste jag hört!

Hur definierar du etnicitet? Jag kommer ALDRIG bli en Japan om jag enbart känner det, jag kommer ALDRIG bli en hund för att jag känner mig som en hund!

Det är befängt
Citera
Medlem
Kakksakkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ohyfsad
Kul med kvalitativa inlägg

Javisst, har du? Om du försöker tänka lite längre och läsa det som skriv i tråden så kommer du att förstå att SAS syftar på att ingen kultur är sin egen, utan består av influenser och påverkan utifrån.

Bullshit!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in