2020-02-11, 23:36
Medlem
Jag flyger ca 40-70 flygningar per år med SAS.
Tanken var att skaffa deras kreditkort nu när mitt företag lägger om policy för våra företagskort.

Om de inte pudlar så blir det fokus på KLM, Finnair eller Norwegian kommande åren.

Det är för enkelt för oss konsumenter att välja bort dessa bolag som gör bort sig marknadsföringsmässigt. Gillette fadäsen kostade väll några miljarder dollar. Undra ifall Sas klarar en vikande lojal kundkrets.
Citera
Medlem
Roskorss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RainOfMisery
Sedan när är kultur "utan betydelse"?

Håller inte med dig på någon nivå.

Tja, beror på vad du jämför med. En kulturyttring ska, i alla fall som ideal, främja människans evighet, expandera henne, frigöra henne, och ska givetvis vara tillgängligt för alla och inte begränsat till ett kollektiv.
Kulturen är ett uttryck för något evigt, spirituellt, som ej hör till denna köttsliga jord. Det är alltså inte kulturen för kulturens skull, då kulturen enbart är ett uttryck för något mycket större. Kulturen är alltid föränderlig och bleknar därför i betydelse jämfört med eviga värden.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skilly
Läs om, tänk över det som står igen och be någon annan förklara om inget annat funkar.

Så du förnekar att det väcks kritik mot vita som använder indianernas kultur? Eftersom den tillhör indianer.

I så fall är det du som bör läsa på.
Citera
2020-02-11, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roskors
Först kommer familjens traditionella roll att upplösas, vilket du och jag delvis fått vara med om. Därefter blir det en ände på människans avgudadyrkande av nationen, stammen, byn, etc. Det kommer stå klart för framtidens människa att ursprung, kön, ras, platser, kultur, traditioner, grupptillhörighet är infantila identifikationer som syftar till att förminska, begränsa människan, knyta henne fast vid ett kollektiv som kväver hennes sanna natur - som en kosmisk varelse, fullständigt fri, absolut självständig som individ. Den här evolutionära vågen sveper över västvärlden och har gjort i ett par decennium. Nu bromsas den in lite grann, av växande nationalism osv, för evolutionen är spiralformad - precis som DNA, och går alltid en sicksack-kurs. Den växande nationalismen är bara till för att bromsa in utvecklingen något så att mänskligheten kommer att hinna med och fullt ut växa in i rollen som människa i första hand.
Ok, det tror jag inte alls på. Människan är ett däggdjur. Djuret behöver sig flock, i liten eller stor enhet. Snarare de moderna tiden som blir en parantes. Om inte människans dna modifieras för att få fram dessa egenskaper. Men kan hända mkt tills dess, naturkatastrofer, krig, kollaps av hela ekonomiska systemet. Beror på vem som har taktpinnen också..
Citera
Medlem
Speedyoos avatar
Reklamfilmen

https://www.bitchute.com/video/Y6u24uAdfFPt/
Citera
Medlem
Stormfires avatar
Hahha ingen som lyckats spara dem? Jag lyckades se den en minut innan den försvann. Helt otroligt vilken skandalfilm det var!
Citera
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ohyfsad
Förklara gärna hur det är folkmördarpropaganda
När man säger att Skandinavien inte har någon egen kultur förminskar man den kulturen som faktiskt finns.

Detta har hänt lääänge och OFTA med otroligt mycket resurser i ryggen. Varför?

Och det är första steget, först raderar man ut identiteten eller lurar folk att dom inte hade någon från början.
Sen kan man ändra saker för "vad spelar det för roll? Varför bryr DU dig som SVENSK om svensk skola interagerar koranstudier? Sverige har ju ingen kultur, så varför bryr du dig om att bevara kulturen som finns här?

Det är utbyte av folket genom att förminska eller döda deras kultur.

Det är att propagandakrig, ett kallt krig kan man säga. Men målet är detsamma, radera ut den skandinaviska identiteten.

Så ja att kalla det folkmördarpropaganda är ovanligt insiktsfullt faktiskt. Men förstår om det blir svårt att greppa när man djupt hjärntvättat sen barnsben.

Kommer ihåg skolan så väl, ALLA uppgifter hade politik i sig. Förutom kanske matematik, fysik. Men allt annat och det var alltid att ALLA är lika mycket värda. Vilket är en lögn, en våldtäktsman är inte lika mycket värd och det håller alla med om, annars skulle man inte lagföra dessa då "dom är lika mycket värda"

Men det har en mörk baksida. Det är ideologiskt. Dom som inte håller med om "allas lika värde"(betyder otroligt många olika saker vid det här laget, jämför med rasist som betyder allt från kritiker till person jag ogillar nu för tiden) är inte välkomna. Så där faller det direkt.

Jag däremot brukar en riktig version av allas lika värde, där jag vet att folk kan göra misstag och vara på dåliga platser i livet. Men det har inte jättemycket att göra med att SAS vill förminska skandinavisk kultur!
Citera
Medlem
sparade någon filmen?

De har raderat allt om har med den att göra på FB och Youtube.
Citera
2020-02-11, 23:38
Medlem
Haha, nu har det spillt över i nuvarande översta inlägg på Facebook...

Citat:
Varför har ni inget plan som heter "Ahmed"?
Citat:
Kanske ett "Soros" är på sin plats. Krascha gott, äckel!
Citat:
Väldigt rasistiskt att benämna plan med viking . Ni borde införa mer genuint skandinaviska inslag typ beduin
Citat:
hej sas, hvor er jeres nye reklame?

den, som fabricius er "vaeldig stolt" af?
Citat:
Tar ni ett vikinganamn?
Varför inte Mohammed eller ett afrikanskt? Hur kan ni ens kalla er för Scandinavian?

Osv osv...
Citera
Medlem
Brukar alltid åka med sas och alltid argumentera för dom. En av anledningarna ör just att de känns så ”svenska”. När konkurrenter är byråkratiska och formella har sas alltid varit folkliga och hur lätta som helst att ha o göra med, aldrig nått krångel.
Ironiskt nog brukar deras reklam vara den motsatta och med bla. deras matlåda på flygplanen hyllar svensk design.

Nu kräver jag en ursäkt från bolaget eller så klipper jag fan både sas kortet och bandet med sas! Blir finair eller norwegian nästa gång!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beer-goggles
Talande att två av de få positiva rösterna till denna kampanj har sin egen förträfflighet som argument till sitt ställningstagande. Bara osäkra personer har behov av att signalera att man inte är WT respektive lättkränkt.

Om du tittar igenom filmen en gång till så ser du tydligt att filmen handlar om att man vill få med sig inspiration och influenser när man reser. Vilket man försöker spegla i filmen och koppla det till vår kultur. Tillsammans är det influenserna från omvärlden som förflyttar samhället framåt.

Ingen nytt egentligen då SAS har använt liknande koncept under lång tid.
Citera
2020-02-11, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roskors
Tja, beror på vad du jämför med. En kulturyttring ska, i alla fall som ideal, främja människans evighet, expandera henne, frigöra henne, och ska givetvis vara tillgängligt för alla och inte begränsat till ett kollektiv.
Kulturen är ett uttryck för något evigt, spirituellt, som ej hör till denna köttsliga jord. Det är alltså inte kulturen för kulturens skull, då kulturen enbart är ett uttryck för något mycket större. Kulturen är alltid föränderlig och bleknar därför i betydelse jämfört med eviga värden.

Vi talar inte om hur saker ska vara utan om hur saker är. Nationalsånger existerar. Litteratur existerar. Nationell historia existerar. Språk existerar. Alla dessa är centrala delar av kultur. Jag blir inte en Japan bara för att jag åker tunnelbana i Tokyo osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in