Citat:
Ursprungligen postat av
ohyfsad
Förklara gärna hur det är folkmördarpropaganda

När man säger att Skandinavien inte har någon egen kultur förminskar man den kulturen som faktiskt finns.
Detta har hänt lääänge och OFTA med otroligt mycket resurser i ryggen. Varför?
Och det är första steget, först raderar man ut identiteten eller lurar folk att dom inte hade någon från början.
Sen kan man ändra saker för "vad spelar det för roll? Varför bryr DU dig som SVENSK om svensk skola interagerar koranstudier? Sverige har ju ingen kultur, så varför bryr du dig om att bevara kulturen som finns här?
Det är utbyte av folket genom att förminska eller döda deras kultur.
Det är att propagandakrig, ett kallt krig kan man säga. Men målet är detsamma, radera ut den skandinaviska identiteten.
Så ja att kalla det folkmördarpropaganda är ovanligt insiktsfullt faktiskt. Men förstår om det blir svårt att greppa när man djupt hjärntvättat sen barnsben.
Kommer ihåg skolan så väl, ALLA uppgifter hade politik i sig. Förutom kanske matematik, fysik. Men allt annat och det var alltid att ALLA är lika mycket värda. Vilket är en lögn, en våldtäktsman är inte lika mycket värd och det håller alla med om, annars skulle man inte lagföra dessa då "dom är lika mycket värda"
Men det har en mörk baksida. Det är ideologiskt. Dom som inte håller med om "allas lika värde"(betyder otroligt många olika saker vid det här laget, jämför med rasist som betyder allt från kritiker till person jag ogillar nu för tiden) är inte välkomna. Så där faller det direkt.
Jag däremot brukar en riktig version av allas lika värde, där jag vet att folk kan göra misstag och vara på dåliga platser i livet. Men det har inte jättemycket att göra med att SAS vill förminska skandinavisk kultur!