2020-02-11, 12:23
Medlem
EnGodForlorares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Klobuchar leder primärvalet i NH. Hon har nu 8 röster :-)

https://edition.cnn.com/2020/02/10/politics/dixville-notch-new-hampshire-primary/index.html, idag

Vilket genomskinligt försök av CNN att styra narrativet:

Citat:
Voters there have correctly predicted the eventual winner of three of the last five general elections.

Vad tolv personer i en byhåla röstar på betyder ingenting. Att de sätter en sådan nyhet på förstasidan visar att de försöker påverka valutgången.
Senast redigerad av EnGodForlorare 2020-02-11 kl. 12:28.
Citera
2020-02-11, 12:30
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag får alltså inget grepp om Bloomberg och jag håller med dig om att det ser blekt ut, absolut ingen jag skulle rösta på.
Bloomberg ställer inte upp i valet för att vinna, utan för att kringgå reglementet för kampanjbidrag. Demonråttorna är bankrupt och saknar folkligt stöd, vilket krävs för att få kampanjbidrag (Sanders är undantaget). För att kunna fylla kampanjkassorna utnyttjar man ett kryphål i lagstiftningen där kapitalet hos en avslutad kampanj får föras över till andra kandidaters kassa.

Juden Bloomberg har fyllt sin kampanjkassa till absurdum, kapital som lagligen får föras över till den/dom kandidater som judarna egentligen skall satsa på om (när) Bloomberg kastar in handuken. Denna kandidat är troligtvis CIA's Buttigieg. Buttigiegs livspartner Chasten hette Glezman i efternamn innan dom gifte sig. Mer judiskt efternamn kan man inte ha. Tanken undgår en inte att Chasten kan vara Peters handler.
Citera
2020-02-11, 12:35
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Vilket genomskinligt försök av CNN att styra narrativet:

Vad tolv personer i en byhåla röstar på betyder ingenting. Att de sätter en sådan nyhet på förstasidan visar att de försöker påverka valutgången.
Visst kan man ifrågasätta CNN:s motiv och nyhetsviktning, men det är alltid en nyhet vad dessa hålor röstar på. Det betyder ingenting för valutgången. Dessa hålor försöker knipa några minuter i strålkastarskenet - det lyckas de bra med.
Citera
2020-02-11, 12:36
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Bloomberg ställer inte upp i valet för att vinna, utan för att kringgå reglementet för kampanjbidrag. Demonråttorna är bankrupt och saknar folkligt stöd, vilket krävs för att få kampanjbidrag (Sanders är undantaget). För att kunna fylla kampanjkassorna utnyttjar man ett kryphål i lagstiftningen där kapitalet hos en avslutad kampanj får föras över till andra kandidaters kassa.

Juden Bloomberg har fyllt sin kampanjkassa till absurdum, kapital som lagligen får föras över till den/dom kandidater som judarna egentligen skall satsa på om (när) Bloomberg kastar in handuken. Denna kandidat är troligtvis CIA's Buttigieg. Buttigiegs livspartner Chasten hette Glezman i efternamn innan dom gifte sig. Mer judiskt efternamn kan man inte ha. Tanken undgår en inte att Chasten kan vara Peters handler.

Bernie Sanders är också jude.
Citera
2020-02-11, 12:39
Medlem
Jag är inte särskilt insatt i vem Buttigieg egentligen är. Men varför tror du att CIA gillar honom mer än andra? Jag kan endast ana att CIA är rädda för Trump. Trump är oberäknelig och kan avskeda vem som helst, han vågar, och detta är ovanligt. Men att just Buttigieg skulle vara drömmen för CIA kan jag inte se. Bloomberg är nog mer åsiktskorrumperad och passar bättre in.
Citera
2020-02-11, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Bortsett från Obama som är 60-talist. Bill Clinton var 46 när han blev president. Obama 47. Om vi blandar in republikanska presidenter så var Bush 54 och Trump 70.

Men jag förstår vad du menar. Det brukar mest vara mogna män och gamla gubbar som kandiderar. I alla fall i toppskiktet. Buttigieg är 38, så han anses nog vara uppfriskande.

De yngsta presidenterna hittills är Theodore Roosevelt, 42 år, och JFK, 43 år.
Jag fick det till att Obama var 60-talist, John McCain var 30-talist, och lite republikanska runner-ups under Bill Clinton som föddes typ på 20-talet. Men i övrigt var i princip alla presidenter och runner-ups 40-talister sedan Bill Clintons dagar.

Bill Clinton, Al Gore, Mitt Romney, (Hillary Clinton), GW Bush, John Kerry, Trump.

Därtill nuvarande line-up: Bernie Sanders, Biden, Warren, Bloomberg.

Bara en 60-talist, inga 50-talister, inga 70-talister eller senare. Jag ser ett mönster.
Citera
2020-02-11, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Jag tror nog att det var helt klart en fördel att kunna vara där under valperioden samtidigt som att huvudmotståndarna inte kunde det. Särskilt med tanke på IOWA:s caucus-val.
Ja, till viss del. Men det problemet slår minst mot de kändaste kandidaterna, som Sanders.

Sanders starkaste distrikt var utlandsdistrikten, där ingen kunde kampanja.
Citera
2020-02-11, 12:52
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Bernie Sanders är också jude.
Att etablissemanget (som är judar) arbetar mot juden och kommunisten Benjamin Sanders är märkligt. Kommunism är judarnas påfund tillika deras våta dröm.

Värt att nämna är att Sanders är ett taget efternamn för att dölja det faktum att Benjamin (som kallar sig Bernie eftersom Benjamin är för uppenbart judiskt) är jude. Benjamins mor- och farföräldrar hette Glassberg, Goldberg och Horn – namn som skriker jude. Benjamin tog sitt namn från sin farfar, Leib Sanders, vars barndomsnamn var Gutman. Benjamin är gift med en judinna, Deborah Shiling, vars efternamn var för judiskt för att behålla.

Bernie Sanders, aka Benjamin Gutman. Det är svårt att bli vald till amerikansk president av goyims om man heter Benjamin Gutman...
Citera
2020-02-11, 12:53
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Jag fick det till att Obama var 60-talist, John McCain var 30-talist, och lite republikanska runner-ups under Bill Clinton som föddes typ på 20-talet. Men i övrigt var i princip alla presidenter och runner-ups 40-talister sedan Bill Clintons dagar.

Bill Clinton, Al Gore, Mitt Romney, (Hillary Clinton), GW Bush, John Kerry, Trump.

Därtill nuvarande line-up: Bernie Sanders, Biden, Warren, Bloomberg.

Bara en 60-talist, inga 50-talister, inga 70-talister eller senare. Jag ser ett mönster.

Citat:
Ursprungligen postat av aw
Ja, till viss del. Men det problemet slår minst mot de kändaste kandidaterna, som Sanders.

Sanders starkaste distrikt var utlandsdistrikten, där ingen kunde kampanja.

40-talister: Bill Clinton, Al Gore, Mitt Romney, Hillary Clinton, GW Bush, John Kerry, Donald Trump.

Ännu fler 40-talister: Bernie Sanders, Elizabeth Warren, Joe Biden, Michael Blomberg.

60-talist: BarackObama

80-talist: Pete Buttigieg

Mönstret är tydligt.
Citera
2020-02-11, 12:59
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Att etablissemanget (som är judar) arbetar mot juden och kommunisten Benjamin Sanders är märkligt. Kommunism är judarnas påfund tillika deras våta dröm.

Värt att nämna är att Sanders är ett taget efternamn för att dölja det faktum att Benjamin (som kallar sig Bernie eftersom Benjamin är för uppenbart judiskt) är jude. Benjamins mor- och farföräldrar hette Glassberg, Goldberg och Horn – namn som skriker jude. Benjamin tog sitt namn från sin farfar, Leib Sanders, vars barndomsnamn var Gutman. Benjamin är gift med en judinna, Deborah Shiling, vars efternamn var för judiskt för att behålla.

Bernie Sanders, aka Benjamin Gutman. Det är svårt att bli vald till amerikansk president av goyims om man heter Benjamin Gutman...

Bernies judiska pappa hette Elias Ben Yehuda Sanders, så Bernie föddes Sanders.

Så jag förstår inte riktigt vad du menar att Bernie tog sitt efternamn efter sin farfar. Han fick det ju av sin far vid födseln, som det oftast brukar vara. Däremot kan det mycket väl vara så att hans farfar bytte namn till det efternamn som Bernies pappa sedan fick och även Bernie.
Citera
2020-02-11, 13:04
Medlem
Citat:
USA är inte en demokrati, utan en republik.
Så en Republik är med automatik ingen Demokrati eller ???
Problemet är väll annars Elektorssystemet där en röst i Delstaterna med väldigt lite befolkning tex (Montana, Vermont, Idaho, Delaware) är uppemot 3 ggr så mycket värd än en stat som California.
Ett snart 250 årigt system som borde ändras så att varje röst skulle vara lika mycket värd oavsett var i USA du bor.
Citera
2020-02-11, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Visst kan man ifrågasätta CNN:s motiv och nyhetsviktning, men det är alltid en nyhet vad dessa hålor röstar på. Det betyder ingenting för valutgången. Dessa hålor försöker knipa några minuter i strålkastarskenet - det lyckas de bra med.
Ja, det är ju svårt att göra 24h nyheter av ett delstatsval. CNN hade kablat ut det här oavsett vem som vann den lilla hålan.

Klobuchar har nog dessvärre ingen chans, oavsett. Hon är säkert jättebra, men har ett avgörande karaktärsfel. Nämligen att hon alltid besvarar frågor på samma sätt, genom att "beskriva" sina egna bedrifter, hur otroligt bra det går för henne, varför folk röstar på henne, m.m.

Människor som hela tiden måste försöka hävda sig och uttrycka sina egna bedrifter i ord framstår som svaga. I synnerhet när man gör det vid fel tillfälle.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in