2020-02-10, 22:51
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ben-varfor
Kopplingen mellan fallen är inte belagd men det saknas inte insatta
personer som ser underligheter i främst Falck-ärendet.

Ett dödsfall från 1983 som väckte frågetecken var Hilding Eeks . Han hittades död på ett ställe som var oförklarligt med tanke på hans fysiska status.

Hilding Eek var under en tid hög chef på freds och nedrustningsinstitutet SIPRI och hade god insyn i vägarna för såväl den svenska som den internationella vapenexporten. Under sin tid på SIPRI bör han dessutom kommit i kontakt med den brittiska ekonomen Emma Rotschild.

Sonen Jonas Eek var under flera decennier nyhetsankare för det regionala TV-programmet Väst-Nytt.
Citera
2020-02-10, 23:10
Medlem
Visades just program om mordet på Victor Gunnarsson på Investigation Discovery. Missade första hälften och slötittade bara och fattade först sista fem minuterna att det var den Gunnarsson när ett foto visades.
Programmet heter Dead of Winter.
"Kay Wedens mamma hittas mördad i sitt hem och de frusna kvarlevorna efter Kays pojkvän hittas i bergen."
Citera
2020-02-11, 00:10
Medlem
Basfaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacMackay
Haha, ja jag såg det. Det vore för hemskt om vi har rätt. Jag skrev i ett tidigare inlägg:
”Mördaren bör inte heller ha några närstående som kan lida för mycket skada”.
Men borde ha skrivit att ”den utpekade inte bör ha några närstående som kan opponera sig mot lösningen”

Jag tappar tron på mänskligheten om PU börjar skylla SE för mordet strax efter att ex-frun gått bort.

Farsen fortsätter om nu detta med SE är sant. Vi får väl se. I så fall fortsätter polisen envetet med linjen att Palme mördades av en ensam "galning" som agerade utifrån en impuls i stunden.

Fortsatt ingen förklaring på WT-männen.

Om bevisningen i alla delar är trovärdig är jag den förste att acceptera den. Särskilt om de har funnit mordvapnet och kan bevisa att SE använt det.

Men så kommer det naturligtvis inte att bli. Precis som med CP utsätts vi - i så fall - återigen för en tunn soppa utan förankring i verkligheten.

Jag orkar inte rabbla allt som talar emot SE som GM igen. Man får läsa tråden.

Tron på mänskligheten tappar jag nog inte, men om nu detta är sant (hur vet vi det?) så är allt förtroende för PU förbrukat.

Då är beskedet från myndigheterna att svenska folket inte ska få veta vem som mördade Palme.
Senast redigerad av Basfakta 2020-02-11 kl. 00:12.
Citera
2020-02-11, 00:27
Medlem
ben-varfors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Ett dödsfall från 1983 som väckte frågetecken var Hilding Eeks . Han hittades död på ett ställe som var oförklarligt med tanke på hans fysiska status.

Hilding Eek var under en tid hög chef på freds och nedrustningsinstitutet SIPRI och hade god insyn i vägarna för såväl den svenska som den internationella vapenexporten. Under sin tid på SIPRI bör han dessutom kommit i kontakt med den brittiska ekonomen Emma Rotschild.

Sonen Jonas Eek var under flera decennier nyhetsankare för det regionala TV-programmet Väst-Nytt.

Hilding Eek var bekant med Jacob Sundberg som bl.a. utrett
Holodomor i Ukraina 1931-33.

https://arwidson.wordpress.com/2018/12/08/professorn-som-forsvann-2/

https://www.koms.se/tidskrift/arkiv/nr-2-1971/
Citera
2020-02-11, 00:40
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Basfakta
Farsen fortsätter om nu detta med SE är sant. Vi får väl se. I så fall fortsätter polisen envetet med linjen att Palme mördades av en ensam "galning" som agerade utifrån en impuls i stunden.

Om bevisningen i alla delar är trovärdig är jag den förste att acceptera den. Särskilt om de har funnit mordvapnet och kan bevisa att SE använt det.

Men så kommer det naturligtvis inte att bli. Precis som med CP utsätts vi - i så fall - återigen för en tunn soppa utan förankring i verkligheten.

Tron på mänskligheten tappar jag nog inte, men om nu detta är sant (hur vet vi det?) så är allt förtroende för PU förbrukat.

Då är beskedet från myndigheterna att svenska folket inte ska få veta vem som mördade Palme.

Filter och dess påhejare måste bevisa hur Stig Engström kan veta att Olof Palme passerar precis utanför Skandia just vid den tidpunkten. Detta har dom aldrig varit i närheten av att göra hittills.
Citera
2020-02-11, 00:49
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ben-varfor
Hilding Eek var bekant med Jacob Sundberg som bl.a. utrett
Holodomor i Ukraina 1931-33.

https://arwidson.wordpress.com/2018/12/08/professorn-som-forsvann-2/

https://www.koms.se/tidskrift/arkiv/nr-2-1971/

Frågan om hur den sjuklige Hilding Eek kunde ta sig ut till den otillgängliga sankmarken är alltjämt obesvarad.
Citera
2020-02-11, 00:58
Medlem
ben-varfors avatar
Citat:
Frågan om hur den sjuklige Hilding Eek kunde ta sig ut till den otillgängliga sankmarken är alltjämt obesvarad.

I tidigare mindre väldokumenterade skriverier framhöll man att
kroppens nedbrytning inte stämde med det varma augustivädret.
Citera
2020-02-11, 01:02
Medlem
Basfaktas avatar
Citat:
Filter och dess påhejare måste bevisa hur Stig Engström kan veta att Olof Palme passerar precis utanför Skandia just vid den tidpunkten. Detta har dom aldrig varit i närheten av att göra hittills.

Nej, jag vet. Det finns en rad brister i TP:s scenario, han bygger sina antaganden på flera felaktiga fakta.

Gissningen om att SE såg paret Palme vid Grand före filmen kan exempelvis inte stämma eftersom SE återvände till Skandia efter middagen ca 20.10 (väktare Gahn). Paret Palme kom till Grand 20.55.

Gissningen att SE var Grandmannen håller inte heller eftersom han aldrig skulle ha hunnit tillbaka till Skandia och hämtat vapnet. Tiderna håller inte. Jag råkar ha provgått och klockat sträckan.

Gissningen att SE spanade på Palme på GS tunnelbanestation är också felaktig. SE återvände till Skandia 20.10. Då hade inte paret Palme gått hemifrån ens. Mannen på tunnelbanestationen var en smärt man klädd i en grå rock. Ingenting stämmer.

Gissningen att SE gick ut på gatan 23.19 stämmer inte eftersom uret endast visade hela minuter och väktaren Henry O säger att han talade med SE i ett par minuter. Mest troligt är att SE kom ut på Sveavägen tidigast ca 23.21 då paret Palme redan befann sig strax norr om Dekorima. Hur skulle SE ha kunnat stå och vänta i en minut då?

TP påstår i sin bok att paret Palme korsade Sveavägen 23.17. Det stämmer inte. De korsade Sveavägen ca 23.20.

Etc.

Men det skulle inte förvåna mig det minsta om vi trots detta erbjuds SE som GM. Man blir luttrad med åren. Ska bli spännande att se om de hittat mordvapnet.
Senast redigerad av Basfakta 2020-02-11 kl. 01:21.
Citera
2020-02-11, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Basfakta

Nej tron på mänskligheten tappar jag aldrig; det var tillspetsat.

Tror inte att mordet kan lösas direkt från namngivna personer på mordplatsen, men man kan möjligen hitta något vittne som kan namnge personer som befunnit sig där i närheten.
Kryptiskt, men så tycker jag att det ser ut att vara.
Oidentifierade personer som kunnat identifierats och hörts direkt har sopats undan för lättvindigt.
Alla som befann sig nära platsen minuter före och eller efter mordet borde gå att spåra om de fortfarande är i livet, jag tror att de kan ha något att berätta.
Om Lisbeth sett mer än hon sagt borde hennes söner veta, hon kan inte ha gått och hållit allt inom sig i 30 år.
Gänget som passerade och kanske befann sig vid annonspelaren samtidigt som Palme passerade i motsatt riktning bör ha något att berätta.
De kan ha gett sig till känna utan att vi vet, men om inte bör de eftersökas. De kan ha kopplingar till personer som finns i utredningen.
Om PU inte vill titta på detta och skapa sig den helhetsbild som går att starkt ana i vittnesmålen vi har till hands så är deras agenda att inte lösa mordet.
Senast redigerad av MacMackay 2020-02-11 kl. 01:39.
Citera
2020-02-11, 01:38
Medlem
Basfaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacMackay
Nej tron på mänskligheten tappar jag aldrig; det var tillspetsat.

Tror inte att mordet kan lösas direkt från namngivna personer på mordplatsen, men man kan möjligen hitta något vittne som kan namnge personer som befunnit sig där i närheten.
Kryptiskt, men så tycker jag att det ser ut att vara.
Oidentifierade personer som kunnat identifierats och hörts direkt har sopats undan för lättvindigt.
Alla som befann sig nära platsen minuter före och eller efter mordet borde gå att spåra om de fortfarande är i livet, jag tror att de kan ha något att berätta.
Om Lisbeth sett mer än hon sagt borde hennes söner veta, hon kan inte ha gått och hållit allt inom sig i 30 år.
Gänget som passerade och befann sig vid annonspelaren bör ha något att berätta.
De kan ha gett sig till känna utan att vi vet.
Om PU inte vill titta på detta och skapa sig den helhetsbild som går att starkt ana i vittnesmålen vi har till hands så är deras agenda att inte lösa mordet.

Absolut, det finns utan tvekan många personer på Sveavägens östra trottoar och i dess omedelbara närhet vid mordtillfället.

Sen är det, som du säger, så att centrala vittnen knappt blev förhörda. Jag tänker närmast på NF,AD, passagerarna i HJ:s taxi, AB:s kompisar, de båda ungdomarna på mordplatsen direkt efter mordet (den ljushårige killen och den flinande tjejen) och säkert några till.

Såvida det inte är så att längre och betydligt mer detaljerade förhör med NF och AD exempelvis finns i utredningen men åklagarna valde att inte offentliggöra dem i samband med rättegångarna mot CP?

I andra förhöret med NF står det att han i första förhöret lämnat en utförlig beskrivning av mannen som gick bakom paret Palme. Men någon sådan utförlig beskrivning finns inte i första förhöret. Signalementet är väldigt vagt, medelålders man i blå Tensonjacka.

Utöver dessa bör det finnas personer som, utan att förstå det vid tillfället, såg GM före mordet och kan berätta att de såg en man med GM:s signalement på en viss plats. De kan kanske bidra med intressanta detaljer.

Att LP såg mer än hon berättade tror jag också. Vi har ju varit inne på den oklara händelsen ungefär vid reklampelaren före mordet. Och ja, kanske sönerna vet mer.
Citera
2020-02-11, 02:06
Medlem
p.norths avatar
Finns även här
https://youtu.be/AuJzfn8gGV8
Citat:
Ursprungligen postat av cherryfive
Visades just program om mordet på Victor Gunnarsson på Investigation Discovery. Missade första hälften och slötittade bara och fattade först sista fem minuterna att det var den Gunnarsson när ett foto visades.
Programmet heter Dead of Winter.
"Kay Wedens mamma hittas mördad i sitt hem och de frusna kvarlevorna efter Kays pojkvän hittas i bergen."
Citera
2020-02-11, 02:21
Medlem
Dirk.Coetzees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av p.north
Finns även här
https://youtu.be/AuJzfn8gGV8

Jösses....
Nej det är varken Christer Pettersson, "33-åringen", eller nån annan som tog död på Palme!
Snubben som avfyrade vapnet som tog bort en del av Palmes ryggrad bodde i USA!
Han blev t.o.m stoppad vid ankomsten när han reste tillbaka till USA, men svenska polisen
var inte intresserad av honom, hur bra är det på en skala på 10? Lägg ner alla era såkallade "utredningar, mordet kommer aldrig att klaras upp nu eftersom det har gått alldeles för lång tid.
Varför torr ni att alla såkallade "spaningar" går rätt in i väggen??? Är det för att ni har rätt eller är det för att ni har fel...?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in