Citat:
Ursprungligen postat av
Fallskarmsjagare
Nej jag vet att hon hade kontakt med sin mamma. Har undrat om kräkningar o illamående skulle föranleda misstanke om ME men googlat och ser att i princip symtom på allt finns med men undrar ändå om Hanna var en orolig typ.
Nu lånar jag kontot igen.
Det du berättar är sånt jag också har hört på "byggda". Typ.
Rätt eller fel...
Det jag fått till mig är att Hanna var orolig som attan, och att hon anklagade sig själv som förälder för att hon inte kunde hjälpa sitt/sina barn. Hon anklagade sig själv för att ha gett barnen sjukdomen. Vilket såklart inte stämmer utan alla föräldrar anklagar sig själva när våra barn far illa.
Visst, Oskar var den som mest sprang på möten, skola, läkare mm, men Hanna drog absolut sitt strå till stacken med bland annat resan till Stockholm och mycket annat. Självklart var hon orolig över sina sjuka barn.
Hon älskade sina barn som vilken mamma som helst.
Vad jag har förstått så satte sig detta djupt i henne, att hon inte kunde finna bot. Hon mådde inte bra av det. Där av infon om att hon tillslut blev drivande i detta. Hon kroknade först. Tog kontakt med MIND osv osv. Moas insjuknande blev droppen.
Detta framkom tidigt i tråden och flera har kunnat ge den infon.
Två föräldrar får inte ett hjärnsläpp samtidigt och utför en sån här grej.
OM det endast hade varit Oskar så hade han aldrig gjort på detta sätt. Ni måste inse att ni har fel. Han hade skitit fullständigt i sitt eftermäle. Dödat alla, skrivit nåt kort och sen hängt sig. Händelsen hade kommit tvärt i raseri. Kanske till och med använt kniv.
Visst, barnen ströps. Hemskt Absolut, men hur fan hade det låtit om dom hade fått halsarna avskurna eller huggna med kniv eller skjutna.
Tänk vilket jävla liv det hade varit då i tråden.
"Hur kan man skära halsen av sina barn."
Visst, det är hemskt att veta att dom kvävdes men ändå finns det nåt omvårdande i allt. Nåt fridfullt och genomtänkt.
En kvinnas touch helt enkelt.
Ja ja, börja inte gapa nu i tråden för ni fattar vad jag menar....
Detta är hemskt, men beslutet var fattat och dom gjorde nog så gott dom kunde.
Och jag hävdar som så många andra att dom fattade Fel beslut. Barnen skulle inte ha dött.