2020-02-10, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Det förefaller vara Skandia-mannen som är huvudspåret.

70 års sekretess i sådana fall. Men, någon förklaring/lösning kommer sannolikt att presenteras inom överskådlig framtid.
Så snart ex-frun går hädan kanske?

I så fall har de en djävulsk plan, och de har inte förstått att det inte räcker med att några tillfrågade vittnen inte kan dra sig till minnes att de sett honom på mordplatsen.
De har tunga moment att förklara. Hans egen skildring av vad som utspelade sig på mordplatsen och hans målande beskrivning av LJ sedd från mordplatsen på den plats han var efter att mördaren passerat Luntmakargatan och var på väg upp i trappen.
Grandvittnesmålen, Mårten Palme, Lisbeth....
Det blir en uppförsbacke som heter duga det.
Citera
2020-02-10, 19:26
Medlem
Citat:
Bland annat, men, det finns mer som tyder på det, men inte så direkt uttalat.

Så du menar på allvar att PU troligen kommer att presentera SE som lösningen? Knyta ihop säcken lite snyggt med en avliden människa som inte har några anhöriga. Vad väntar dom på? Att ex-frun ska trilla av pinn också? Jag förmodar att dom läcker lite här och var för att kratta manegen.
Citera
2020-02-10, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cherryfive
Telepati? Jag skrev just och frågade om dom skulle vänta tills ex- frun trillar av pinn.
Vi får hjälpas åt med den där uppförsbacken.
Haha, ja jag såg det. Det vore för hemskt om vi har rätt. Jag skrev i ett tidigare inlägg:
”Mördaren bör inte heller ha några närstående som kan lida för mycket skada”.
Men borde ha skrivit att ”den utpekade inte bör ha några närstående som kan opponera sig mot lösningen”

Jag tappar tron på mänskligheten om PU börjar skylla SE för mordet strax efter att ex-frun gått bort.
Citera
2020-02-10, 19:45
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacMackay
Haha, ja jag såg det. Det vore för hemskt om vi har rätt. Jag skrev i ett tidigare inlägg:
”Mördaren bör inte heller ha några närstående som kan lida för mycket skada”.
Men borde ha skrivit att ”den utpekade inte bör ha några närstående som kan opponera sig mot lösningen”

Jag tappar tron på mänskligheten om PU börjar skylla SE för mordet strax efter att ex-frun gått bort.

Att vi väntar på någons död är också något jag har tänkt.
Citera
2020-02-10, 19:48
Medlem
ben-varfors avatar
Citat:
Enligt insatta personer så finns det inget konstigt i vare sig Falck eller Algernons död. De här 3 morden/dödsfallen är separata händelser och har inget samband.

Kopplingen mellan fallen är inte belagd men det saknas inte insatta
personer som ser underligheter i främst Falck-ärendet.
Citera
2020-02-10, 19:50
Medlem
Emolls avatar
Det finns inte en chans att man lyckas mörda en statsminister utan att lämna några som helst spår med tanke på den uppslutning som fanns runt Palme vid händelsen.

Det mesta tyder på att detta var ett inside-job. Frågorna är bara vilka inom etablissemanget som vet om det och vad som förelåg det.
Citera
2020-02-10, 19:55
Medlem
Neonights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emoll
Det finns inte en chans att man lyckas mörda en statsminister utan att lämna några som helst spår med tanke på den uppslutning som fanns runt Palme vid händelsen.

Det mesta tyder på att detta var ett inside-job. Frågorna är bara vilka inom etablissemanget som vet om det och vad som förelåg det.

Spåren finns där. Lösningen finns redan i utredningen, men man måste bara våga lyfta på rätt stenar.
Citera
2020-02-10, 19:59
Medlem
Emolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neonight
Spåren finns där. Lösningen finns redan i utredningen, men man måste bara våga lyfta på rätt stenar.

Det finns inga spår på någon potentiell mördare. Det mesta har varit gissningslekar hittills. Du mördar inte en statsminister om du kommer utifrån o kommer undan med det. Jag är säker på att det är någon från inre kretsen.
Citera
2020-02-10, 20:17
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 299792458
Om lösningen hade varit: vittnet SE mördade Olof Palme

Då hade Krister Petersson redan presenterat lösningen för det svenska folket.

Den verkliga lösningen är nog lite svårare att presentera

Man kan köra fast i en SE-lösning också. De är få som utreder, man är inte nära en lösning.
Citera
2020-02-10, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Man kan köra fast i en SE-lösning också. De är få som utreder, man är inte nära en lösning.

I maj förra året jobbade där iaf 3 utredare + en chef o alla på heltid.
Citera
2020-02-10, 21:46
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli
I maj förra året jobbade där iaf 3 utredare + en chef o alla på heltid.

Hade de varit nära en lösning hade de varit ett dussin
Citera
2020-02-10, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Hade de varit nära en lösning hade de varit ett dussin

Antalet har inget med lösningen att göra. Få kan jobba mycket :-)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in