Citat:
Ursprungligen postat av
RonnyKålman
Jag börjar blir mer och mer intresserad av vad du har för agenda här.
Jag har suttit och följt dig hyfsat noggrant, du har systematiskt suttit och helt envist försvarat Kina i denna tråden.
Du har ifrågasatt alla skribenter i denna tråd som valt att ifrågasätta Kinas pålitlighet.
Tycker det är lite märkligt beteende, de flesta är nog eniga om att Kina inte är direkt en stat att lita på. Du väljer istället att tänka tvärtom, inte bara det, utan försöker kväva de som lyfter misstankarna.
Dvs aktivt försvar av Kina
Varför gör du det?
Jag är
objektiv ,det är det enkla raka svaret, inget mysterium.
Att påstå att Kina mörkar för att upprätthålla Kinabilden, och att Sverige och svenskarna underförstått är bättre är ett skevt argument då Sveriges regim också mörkar, i syfte att vidmakthålla Sverigebilden. 0-0 och således ett ickeargument.
Koncentrera dig på vad jag säger i
sak, inte att det är jag som säger det, eller
att jag säger det.
Att envist hävda att de officiella siffrorna beror på medveten lögn, när det naturligtvis kan finnas många orsaker till att hela sanningen inte kommer fram är nonsens. Bevisa att någon medvetet lögnar, annars byggs argumentationen på ren och skär spekulation.
Kina mörkar sina omskolningsläger, därför mörkar Kina siffror kring 2019-nCoV, är ett argumentationsfel.
Jag påstår inte att Kina inte manipulerar siffror, dock är det inte bevisat, således kan missvisande siffror bero på andra orsaker, till exempel brist på testkit, överbelastad sjukvårdsorganisation, oförberedd sjukvårdsorganisation, tröga beslutsvägar, missförstånd, bristfällig internkommunikation med mera. Har jag fel i sak? (Om du svarar, håll dig till sakfrågan)