2020-02-10, 11:12
Medlem
Faustik-Funks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InteSDbliven
Är det "huggormsfärg" på denne kandidat?
Vad innebär huggormsfärg?
Citera
2020-02-10, 11:31
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
Så den oerhört intressanta videon. Från EMve Music AB.

https://www.facebook.com/441621792675401/videos/441632792674301/

Vad säger man. Det finns uppenbara problem med lagar och regler och respekten är totalt borta.
Citera
2020-02-10, 11:33
Medlem
Citat:
Det har tydligen skjutits friskt vid busstorget tidigare. Finns en tråd fb från 2016.

(FB) Skottlossning på Malmvägen i Sollentuna 2016-07-10

Denna Oliver Wallin som blev skjuten tillsammans med Vedat Yildiz på Malmvägen i juni 2019 heter egentligen Yldiz även han i efternamn. Men han har en svensk mor och fadern är turk. Därav det svensk klingande namnet. Oliver och Vedat var kusiner. Upprinnelsen till att dom blev skjutna på Malmvägen kan ha varit ett krogbråk där Oliver hade misshandlat en annan gängledare från annat gäng. (Edsberg)

Minns även nu att denne Oliver var med och drog i gång bråket på Pub Corner i Märsta och det var ju där expressen hintade om att vårt (fb:s BO) skulle ha varit med men åtalet mot honom lades ned.

Det skulle ju helt KLART betyda att KK var medlem i Malmvägen.

Har han blivit avrättad av någon från sina egna led?.

Vad snackar du om det var ingen gängledare från edsberg. En gängledare från Tensta var det och oliver var inte den som misshandlade honom det var hans äldre bröder.
Citera
2020-02-10, 11:40
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InteSDbliven
Jag har bara tillgång till mäklarkartor och där är Djupdalsvägen näst intill Edsberg.

https://mitti.se/nyheter/risk-sollentuna-polisens/?omrade=sollentuna&view=app

Har du något namn som stod på posten till MGM? Post Nord kan vara inblandad och de skickar ofta fel.

Helt sjukt att edsberg förvandlats till ett råtthål på 10 år. Innan var det lugnt som faan där förutom några ungdomsligister som bodde ovanför dagiset
Citera
2020-02-10, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AhadAhad
Vad snackar du om det var ingen gängledare från edsberg. En gängledare från Tensta var det och oliver var inte den som misshandlade honom det var hans äldre bröder.
Detta kanske var Sirwan igen (skoja bara)
Citera
2020-02-10, 12:57
Avslutad
Citat:
Tack för ditt svar. När det gäller dessa konfrontationer mellan gäng så kan man inte annat än säga att det blir otroligt rörigt. Jag kan inte köpa din version rakt av men du kan ha helt rätt i vad du säger. För att hålla någon form av vettig diskussion när det gäller dessa vuxna människor som beter sig otroligt barnsligt och sedan blandar detta med skjutvapen, så kan man inte bedriva forskning i kriminellas relationsproblem. Man får försöka hålla det så kort som möjligt annars blir tråden någon form av diskussioner med en träta av vuxendagis.

Vilka ovänner kan KK ha haft inom gänget Malmvägen?

Vem är styrande högsta hönset inom gänget Malmvägen nu?
Citera
2020-02-10, 13:12
Medlem
Citera
2020-02-10, 13:16
Medlem
Citat:
Tack för ditt svar. När det gäller dessa konfrontationer mellan gäng så kan man inte annat än säga att det blir otroligt rörigt. Jag kan inte köpa din version rakt av men du kan ha helt rätt i vad du säger. För att hålla någon form av vettig diskussion när det gäller dessa vuxna människor som beter sig otroligt barnsligt och sedan blandar detta med skjutvapen, så kan man inte bedriva forskning i kriminellas relationsproblem. Man får försöka hålla det så kort som möjligt annars blir tråden någon form av diskussioner med en träta av vuxendagis.

Vilka ovänner kan KK ha haft inom gänget Malmvägen?

Vem är styrande högsta hönset inom gänget Malmvägen nu?

Är inte så insatt men känner de inblandade personerna tycker dock inte om dom alls. Angående det senaste med denna KK har jag ingen aning. Yildiz familjen styr malmvägen förmodligen Önder eller Orhan.
Citera
2020-02-10, 14:17
Medlem
JC1916s avatar
Citat:
Är inte så insatt men känner de inblandade personerna tycker dock inte om dom alls. Angående det senaste med denna KK har jag ingen aning. Yildiz familjen styr malmvägen förmodligen Önder eller Orhan.

Möjligt att Y-familjen har beordrat något, men de skulle aldrig utföra det själva (oavsett ålder).
Citera
2020-02-10, 14:28
Avslutad
Finns ju trots allt ett signalement att GM är mellan 30-35 år. Det tyder på att han inte var maskerad vid tillfället för skjutningen. Om han skulle varit maskerad vid busskuren mitt på dagen hade nog resenärer samt KK anat ugglor i mossen. Finns gott hopp om att GM fastnat på någon övervakningskamera.
Citera
2020-02-10, 17:33
Medlem
Citat:
Finns ju trots allt ett signalement att GM är mellan 30-35 år. Det tyder på att han inte var maskerad vid tillfället för skjutningen. Om han skulle varit maskerad vid busskuren mitt på dagen hade nog resenärer samt KK anat ugglor i mossen. Finns gott hopp om att GM fastnat på någon övervakningskamera.

Vi vet inte med säkerhet att mannen som sprang mot stationen/bostäderna var skytten. Uppgiften tycks komma från två tjejer som inte såg själva skjutningen. Kan ha varit en vän till BO. Men nog bör allt finnas på film.
Citera
2020-02-10, 18:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Vi vet inte med säkerhet att mannen som sprang mot stationen/bostäderna var skytten. Uppgiften tycks komma från två tjejer som inte såg själva skjutningen. Kan ha varit en vän till BO. Men nog bör allt finnas på film.
Här är två andra vittnen.

Från Expressen:

Erik, 23, och Julia, 21, befann sig inte långt från busstorget i Sollentuna när skottlossningen inträffade. De beskriver hur de först hörde en smäll sedan såg de en man som sprang mot pendeltågsstationen.
– Först trodde jag att det var från byggarbetsplatsen. Sen såg jag att det var många människor och en som sprang mot stationen, säger Erik.
– Han försökte tränga sig fram snabbt, fyller Julia i.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in