Citat:
Ursprungligen postat av
Flashig78
Jag har inte boken. Och tänker inte köpa den. Läst den dock. Men andra hälften av ärendet skummade jag bara igenom. Så mycket skit och planteringar har jag sällan läst samlat.
Kalla fötter - begriper det. Så fort hon öppnade munnen så började du skriva på Flashback. Så det är förståeligt. Men svårt att tro dig på ditt ord med tanke på vad du skrivit härinne. Men hon har säkert lärt sig att aldrig någonsin öppna munnen för random personer via telefon.
Min ståndpunkt är och förblir att händelsen i Bjärred bör behandlas med mer öppenhet.
Två barn blev överrumplade och brutalt mördade. Det fanns rimligen flera varningssignaler som samhället missade och kan ta lärdom av.
Utan kunskap och möjlighet att dra lärdom av en katastrof kan den inte förebyggas.
Med nya isolerade eller mördade barn, en skola som vet om en familj kris men inte agerar, familjer med ME-sjuka som inte får rätt stöd och hjälp, en far som synbart går ner sig utan att någon agerar.
Helt enkelt uppgifter om hur morden i Bjärred kunde ske, vem som var drivande och hur man kunde upptäkt och stoppat denne, vad omgivning såg och hur skola och vården agerat eller missat att agera.
En haveriutredning med offentliggjorda resultat. Som vid andra katastrofer inom flyget, vid polisskjutningar etc.
Mitt skäl att i tråden lägga ut Arn*ievskis uppgifter berodde på min åsikt om mer öppenhet.
Men jag hade en del dubier och känner mig fortfarande lite skyldig att jag faktiskt till slut gjorde det efter en del diskussioner i pm med andra postare.