2020-02-08, 22:13
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Viruskoncentrationen blir lägre med avståndet, ett virus räcker ju inte.

Så det som avsätts i närheten är det som smittar i praktiken.

Som jag också har nämnt tidigare, ta ett trångt skithus eller vårdsal med dålig ventilation, välbesökt, smittade människor, virus i aerosol ackumuleras.

Utomhus, utspädning.

Inomhus, koncentreras.

Det här är inget mysterium, ganska logiskt tycker jag.
Citera
2020-02-08, 22:13
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
Ja, att hon hade blivit sjukare förstod man ju direkt när dom sa att dom inte skulle komma med mer uppdateringar.
Sade man så? Det har jag missat men det låter som typiskt svenskt beteende, alla huvuden ska minsann ner i sanden. Dödsannonsen publiceras väl lite diskret på någon annan plats med texten ”gick bort efter en kortare tids sjukdom”...
Senast redigerad av Sharm0ta 2020-02-08 kl. 22:17.
Citera
2020-02-08, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Så fasansfullt att läsa det meddelandet. Så de som får lunginflammation fraktas bort och kommer aldrig tillbaka, de som rapporteras är de som bara plötsligt dör.
Så man kan alltså ha sjukdomen med väldigt få symtom och sedan bara dö.
Låt inte detta vara sant.
Kan inte låta bli att tänka på alla bilder vi sett på människor som bara faller ner döda helt stela

Det värsta är ju att meddelandet stämmer så väl med bilder o filmer som läckt ut
Citera
2020-02-08, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utspilld
Nu är det ju just svenska myndigheter vi pratar om (FHM), och deras passiva agerande jämfört med andra länders myndigheter så jag vet inte riktigt vad det är du försöker få sagt?
Andra länders agera de är då inte överlag särskilt aggressiva kontra Sveriges. Så försök inte få Sverige att stå ut nämnvärt.
Citera
2020-02-08, 22:15
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Snarare 75 000 innan utbrottet blev känt.
Begränsningen låg väl i droppsmitta. Nu räcker det ju med att vara några meter inom samma radie för att bli smittad. Då är det ju hur många som helst.
Alla som har flugit till Sverige från Kina sedan i december, klafsat runt i Sverige, smittat folk som i sin tur smittat folk...

Så hur många tror du är smittade? Uppenbarligen långt fler än 75 000.
Citera
2020-02-08, 22:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bavertass
Förklara då hur denna höga smittsamhet och dödlighet som propageras itråden av vissa resulterar i 0 dödsfall och 0 allvarliga insjuknanden i Sverige.

För det första vet du ej tillståndet på vårat enda bekräftade fall och för det andra så förstår du väl att det är för tidigt att ens yttra sig om hur det kommer bli här då sjukdomen ej tagit fäste här ännu. Visst kan det finnas ett mörkertal men det är inget vi vet eller kan spekulera i ännu så lägg ner dina korkade kommentarer.
Citera
2020-02-08, 22:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bavertass
Andra länders agera de är då inte överlag särskilt aggressiva kontra Sveriges. Så försök inte få Sverige att stå ut nämnvärt.

Ursäkta? Ta och läs på lite innan du kommer här och snackar skit.
Citera
2020-02-08, 22:17
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freducation
Då förutsätter du att du har korrekta siffror rapporterade från Kina. Redan där tror jag att du gör ett stort misstag. Om vi hade fått rätt siffra på hur många de kremerat då hade vi kanske kunnat komma sanningen ganska nära. Men som det är nu kan man lika gärna hålla upp ett finger i luften o gissa.
Finns inte så mycket annat att gå på. De internationella siffrorna ger inget underlag än. Men det är mer än gissningar eftersom det är som du skriver att de manipulerar och friserar siffrorna. Så får man ett tal runt tre% så vet man förmodligen att det knappast är under det.
Citera
2020-02-08, 22:21
Medlem
P3 dystopia har nu släppt ett avsnitt om Corona!
Dom har intervjuat björn
Ta å lyssna vettja
Senast redigerad av Lathmac 2020-02-08 kl. 22:25.
Citera
2020-02-08, 22:22
Medlem
Roskorss avatar
Finns det några källor till att JKPG-kvinnan flyttats till Uppsala? Märkligt att inte medierna rapporterar om fallet. Vill man tysta ner det eller vadå. Ni som sitter på information ge ut det i tråden här!
Citera
2020-02-08, 22:24
Medlem
pailins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Så fasansfullt att läsa det meddelandet. Så de som får lunginflammation fraktas bort och kommer aldrig tillbaka, de som rapporteras är de som bara plötsligt dör.
Så man kan alltså ha sjukdomen med väldigt få symtom och sedan bara dö.
Låt inte detta vara sant.
Kan inte låta bli att tänka på alla bilder vi sett på människor som bara faller ner döda helt stela
<3 Emma, vi har varandra här på FB som tur väl är. Min man är i förnekelsefasen så jag har ingen respons av honom med mina tankar och fasor. Fick honom till att lägga sig nu iaf.
Citera
2020-02-08, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roskors
Finns det några källor till att JKPG-kvinnan flyttats till Uppsala? Märkligt att inte medierna rapporterar om fallet. Vill man tysta ner det eller vadå. Ni som sitter på information ge ut det i tråden här!
Bara spekulationer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in