2020-02-08, 21:46
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chewgum
Tror ni att vi kanske har några bekräftade fall av viruset här i Sverige fast regeringen inte vill säga det till oss?
Fatat nu en sak alla REGEREINGEN har inget med att meddela eller annat kring Corona viruset, Folkhälsomyndigheten samt Sjukvården är dem som ger dyl info och så länge det inte finns ngt misstänkt så behöver dem inte säga det heller så lägg ned nu!
Citera
2020-02-08, 21:46
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Så det blir bra underlag genom att bygga en modell på gissningar?
Vad menar du med gissningar? Dör det 960 personer i nämnda område och det är 100000 smittade nästa lördag så är mortaliteten inte 0,95% som många här vill påstå utan beräknat på de som var sjuka för sju dagar sedan, dvs 9600st. Vilket ger en mortalitet på ca 10%.
Citera
2020-02-08, 21:47
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrjobi
För ett virus som inte är luftburet? :/ hjälper en mask föga lite, det hjälper andra om du har sjukdomen så du inte hostar ut viruset, men din kanske har skydd för hela ansiktet:/
Sluta gissa och googla någon gång. Tips på sökord: hazmat level A, kolla vad du hittar och återkom med din fråga om du fortfarande inte kan lista ut svaret.
Citera
2020-02-08, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Förstod inte riktigt det du skrev. Menar du att det behövs forskning på det?
Jag menar att när viruset är nytt från de förmodade djuren är det mer aggressivt eftersom det lyckats ta sig från djur till människa.

Det har pratats om det i tråden men det går inte att säga generellt att det skulle vara mer aggressivt i början.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyDungeon
Notera att BL anser att en nedstängning av flygtrafiken är för sent nu. Så den som propagerar för den åtgärden kan inte claima honom som sin kompis.
Okej..synd.
Trodde jag hade herr Björn på min sida men icke..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Kan någon hjälpa mig med denna nyhet, jag är inte haj på aerosols.
Vad betyder detta?
Shanghai officials confirmes aerosol transmission.

https://www.chinadaily.com.cn/a/202002/08/WS5e3e7d97a310128217275fc3.html

Betyder det att eländet är luftburet nu????
Uppskattar hjälp från bevandrade i detta!
Några meter ja. Sedan kan man få i sig skiften om den landar på en bordsskiva eller ett handtag efter detta också.
Citera
2020-02-08, 21:49
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Tror ni att vi kanske har några bekräftade fall av viruset här i Sverige fast regeringen inte vill säga det till oss?

Nej jag tror inte regeringen har kompetensen att hemlighålla något, att styra något, att påverka något, att lösa något, att leda något. Det enda de kan är att tillsätta utredningar och samordnare för att skaffa välbetalda arbeten till sina vänner.
Citera
2020-02-08, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochro
Vad menar du med gissningar? Dör det 960 personer i nämnda område och det är 100000 smittade nästa lördag så är mortaliteten inte 0,95% som många här vill påstå utan beräknat på de som var sjuka för sju dagar sedan, dvs 9600st. Vilket ger en mortalitet på ca 10%.

Så du tror att det inte finns några som skulle dö efter en vecka? Notera också att nydiagnostiserade fall säger inget när de blev sjuka bara när de blev diagnostiserade!
Citera
2020-02-08, 21:50
Medlem
Schnuppfens avatar
Citat:

Svenska myndigheter brukar behandla folket som småbarn, så det är inte alls omöjligt att dom friserar siffrorna. Enligt BBC så ökar sjukdomsfallen, medan SR säger att smittan planat ut.

De senaste siffrorna är att ca 35000 personer smittats, och 725 dödsfall enligt BNO news: https://bnonews.com/index.php/2020/02/the-latest-coronavirus-cases/
Citera
2020-02-08, 21:51
Medlem
Finns det några uppgifter om det svenska fallet från Jönköping? Flera användare skrev i tråden att hon flyttats till Uppsala samtidgt som DN kryptiskt skriver att hon 'behandlades i Jönköping' vilket insinuerar att patienten är friskt, något som inte framkommit någonting om någonstans.
Citera
2020-02-08, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
Ja då blir det 7 pkt x 15st/fp summa 325 frakt 100 (min beställning)

Var finns dessa? Lyckas inte förstå hur jag klickar mig in på inläggen från användaren du citerade 🙈
EDIT: Hittade nu, men det står ju tydligt att de kostar 37,50:- per mask exkl. moms i produktbeskrivningen...?
Senast redigerad av Lamplight99 2020-02-08 kl. 21:57.
Citera
2020-02-08, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Det har pratats om det i tråden men det går inte att säga generellt att det skulle vara mer aggressivt i början.
Att virus blir mindre dödliga beror på att det gynnar spridningen. Detta virus behöver inte skippa dödligheten för att spridas, så inget talar för att det skulle bli mindre farligt med tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in