2020-02-08, 17:32
Medlem
StarkMarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fr0g
du påstår att ttjejer är svagare än män

Kvinnor är korkade. Har du aldrig gått i skola tillsammans med dem? Vet du inte hur rädda och nervösa de är? Finns inte ett uns av fruktan hos mig. Kvinnor blir ju rädda bara man stirrar på dem och det finns nog inga kvinnor i hela världen som är så beroende av att bli uppskattade av män (läs: knullade) som i Sverige vilket gör att de är extremt fogliga och knullar runt friskt.

Lyckligtvis har jag en flickvän sedan många år tillbaka och jag tycker faktiskt mer synd om män som bor i en storstad som får nöja sig med att få en flickvän som kanske haft 20 kukar i sina hål. Det äcklar mig men "hookup culture" är ju nu normaliserat här.
Citera
2020-02-08, 17:36
Medlem
StarkMarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av keterparyd
Grov generalisering. Beror på ålder mm. En ung kvinna är tex sannolikt fysiskt starkare än en åldrad gubbe.

Nix pix. Nyligen spreds statistik på Reddit om hur män som var över 70 var fortfarande starkare ön kvinnor som var 20-30. Kvinnor är inte starkare än män. Vet att det är svårt att inse när man är en hjärntvättad fitta som du. Kvinnor är svagare och dummare än män.

Precis allting, från pilbågen till akvedukter, datorer, bilar, raketer, möbler, böcker, konstverk har varit skapade av män. Kvinnor har inte bidragit med mycket genom världshistorien. Är det så svårt att ta in? Jag antar att det är svårt att begripa när kvinnor fortsätter att rösta för än mer massinvandring.
Citera
2020-02-08, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StarkMark
]Kvinnor är korkade. Har du aldrig gått i skola tillsammans med dem? [/b]Vet du inte hur rädda och nervösa de är? Finns inte ett uns av fruktan hos mig. Kvinnor blir ju rädda bara man stirrar på dem och det finns nog inga kvinnor i hela världen som är så beroende av att bli uppskattade av män (läs: knullade) som i Sverige vilket gör att de är extremt fogliga och knullar runt friskt.

Lyckligtvis har jag en flickvän sedan många år tillbaka och jag tycker faktiskt mer synd om män som bor i en storstad som får nöja sig med att få en flickvän som kanske haft 20 kukar i sina hål. Det äcklar mig men "hookup culture" är ju nu normaliserat här.

Nu råkar det ju vara så att flickor och kvinnor dominerar totalt i skolorna och på universiteten. Män och pojkar lyckas inte så bra där i jämförelse. Det har män aldrig gjort men det betyder väl, enligt din manliga logik, ändå att män är mer intelligenta än kvinnor?
Citera
2020-02-08, 18:26
Medlem
obscenitets avatar
Citat:
Jeremy Morris, then a doctoral student and now an assistant professor at Wofford College, designed an experiment with Carrier, doctoral student Jenna Link and associate professor James C. Martin to explore the sexual dimorphism, or physical differences between men and women, of punching strength. It's already known that males' upper bodies, on average, have 75% more muscle mass and 90% more strength than females'. But it's not known why.

"The general approach to understanding why sexual dimorphism evolves," Morris says, "is to measure the actual differences in the muscles or the skeletons of males and females of a given species, and then look at the behaviors that might be driving those differences."

/.../

"Twenty men and 19 women participated. "We had them fill out an activity questionnaire," Morris says, "and they had to score in the 'active' range. So, we weren't getting couch potatoes, we were getting people that were very fit and active."

But even with roughly uniform levels of fitness, the males' average power during a punching motion was 162% greater than females', with the least-powerful man still stronger than the most powerful woman. Such a distinction between genders, Carrier says, develops with time and with purpose."

https://phys.org/news/2020-02-males-powerful.html

Varför ska kvinnor som i regel är både mentalt och fysiskt svagare än men ha rätt att bestämma över män? Jag får det inte att gå ihop öht.
Ok så för att män är starkare så ska de bestämma över kvinnor, för annars hotar mannen med stryk?
Citera
2020-02-08, 18:26
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Nix pix. Nyligen spreds statistik på Reddit om hur män som var över 70 var fortfarande starkare ön kvinnor som var 20-30. Kvinnor är inte starkare än män. Vet att det är svårt att inse när man är en hjärntvättad fitta som du. Kvinnor är svagare och dummare än män.

Precis allting, från pilbågen till akvedukter, datorer, bilar, raketer, möbler, böcker, konstverk har varit skapade av män. Kvinnor har inte bidragit med mycket genom världshistorien. Är det så svårt att ta in? Jag antar att det är svårt att begripa när kvinnor fortsätter att rösta för än mer massinvandring.

Du kan börja med att förklara vad du lägger i begreppet "dum" och "korkad". Du skriver så onyanserat att det inte går att utläsa någonting vettigt.
Så...
1. Definiera korkad och/eller dum

Vi börjar så.
Citera
2020-02-08, 18:30
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Kvinnor är korkade. Har du aldrig gått i skola tillsammans med dem? Vet du inte hur rädda och nervösa de är? Finns inte ett uns av fruktan hos mig. Kvinnor blir ju rädda bara man stirrar på dem och det finns nog inga kvinnor i hela världen som är så beroende av att bli uppskattade av män (läs: knullade) som i Sverige vilket gör att de är extremt fogliga och knullar runt friskt.

Du pratar emot dig själv. Först har du knåpat ihop en TS där du beklagar dig över att kvinnor bestämmer trots mindre fysisk styrka. Sedan skriver du nu att tjejer är så fogliga och rent av livrädda för allt möjligt.
Och sen pratar du om korkad och dum. Kan det vara så att du lider av något slags Dunning Kruger- syndrom månne?
För en objektiv betraktare av dina inlägg framstår du som synnerligen bristfällig gällande att dra slutsatser utifrån relevant information. Det är vad jag skulle vilja kalla för korkad eller dum. Och du verkar tro att du är smartare än genomsnittet. Hmm..
Citera
2020-02-08, 20:01
Medlem
Det är väl ingen feminist som hävdat annat, men feminister tycks missuppfattas. Själv är jag konservativ feminist. Jag tror att de flesta är det numera.
Citera
2020-02-08, 20:03
Bannlyst
Citat:
Blir mest förvånad över dina höga tankar om dig själv och det manliga könet. Att inbilla sig att man är starkare eller smartare än 50% av jordens befolkning skulle jag säga tyder på grav psykisk sjukdom.

Lyssna lite här hur det funkar bland kvinnliga gymnasister som är så stissiga att dom helt pajjat sin sömn kurva...

https://sverigesradio.se/sida/avsnitt/1431460?programid=3381
Citera
2020-02-08, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antisocial666
Lyssna lite här hur det funkar bland kvinnliga gymnasister som är så stissiga att dom helt pajjat sin sömn kurva...

https://sverigesradio.se/sida/avsnitt/1431460?programid=3381

Jag behöver inte lyssna. Jag känner till fakta och det är att tjejer och kvinnor alltid har presterat bättre än pojkar och män i skolorna. Det kallas intelligens.
Citera
2020-02-08, 20:13
Bannlyst
Citat:
Jag behöver inte lyssna. Jag känner till fakta och det är att tjejer och kvinnor alltid har presterat bättre än pojkar och män i skolorna. Det kallas intelligens.

Om dom alltid presterat bättre vid universitet men fortfarande ej tjänar bättre är en manlig VVS-slusk (SD-voter) så känns det som att ni kvinnor borde göra som era mormödrar och protestera lite högre....

Vars är er girlpower? Vars är protesterna vid Sergels torg med håriga armhålor???

Vars är era gula västar? När skall ni kvinnor börja utbilda er mot närande privat sektor och skippa förskolepedagog och sjuksyrra,?

Där ni dessutom slipper att få mångkulturen rakt jävla uppkörd i ansiktet, så ni slipper bli utbrända och sjukskrivna.

Kontaktyrken... Ajabajja, bli dödshotad på daglig basis av hyperaggresiva somaliska klaner är inte etniskt svensk kvinnas bästa gren.
Senast redigerad av antisocial666 2020-02-08 kl. 21:03.
Citera
2020-02-08, 20:36
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Ren och skär lögn.
Intressantare är ju att diskutera alla ni män som får stånd vid tanken på att kvinnor ska vara hemmafruar åt er. Men att denna, er ultimata lycka, marknadsförs som om det skulle vara kvinnors ultimata lycka.
Jag är ledsen, men jag kan styrka båda påståendena. Vad är lögn menar du?
Nej, jag får inte stånd av tanken på att du blir hemmafru. Jag ser dig som en sämre sådan än Peggy Bundy och ärligt talat, då lagar jag hellre min mat själv..
Citera
2020-02-08, 20:40
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prostetnic
Nej, men jag kanske hade väntat mig något belägg på påståendet. Eller ja, jag kanske inte egentligen väntar mig något, det är ju ganska brukligt att slänga ur sig ogrundade här och när belägg efterfrågas så blir det bara massa svammel. Tycks vara samma i det här fallet, kanske inte så oväntat egentligen.

Öh, ja? Vad har det med intelligens eller mental styrka att göra?
Det mesta, eller menar du att var och en inte ansvarar för sitt eget öde här i världen?
Det man sår får man skörda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in