2020-02-08, 18:45
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Notime2besad
Som jag har sagt tidigare började med flykt från karantäner nu privatplan.
Jag vill bara påpeka att kaoset har börjat ta fart.
Vad som händer på hemmaplan kommer inte komma fram nu det blir en senare fråga.
Många av er på flashback ser tyvärr inte vad som kommer att komma.

Har fått höra på omvägar hur duktiga ni är på att lösa svåra detektiv fall.
Det var därför jag började skriva här för att få lite analyser om vad som är på att hända.
Ja sök skydd i en grotta låter väl bäst för dig glöm inte ta med dig övriga domedags och konspirationsteoretiker så har ni ngt att fantisera om där ni sitter, medans alla normalt funtade individer lyssnar på andra källor och inser enstaka fall kommer dock ej mer och koncentrationen av utbrottet är i Kina!
Citera
2020-02-08, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Semestertankar
Tvål följt av alkohol funkar att döda virus med utvärtes så att man försvårar smitta. När smittan nått in i kroppen är det för sent för alkohol, vi får hoppas på att mixar av antivirala mediciner typ HIV-medicin kommer att visa sig effektiva.
ja men hur ska man få tag i dessa mediciner?
Citera
2020-02-08, 18:46
Medlem
Lagerthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Det finns inte särskilt mycket att veta om viruset. Alla labb i hela världen har haft kontakt med eller lagerför coronvirus. Om man tror att det finns något superhemligt i genomen så har man ingen koll på realiteten. Det finns inget hemligt med vare sig viruset eller utbrottet alls.

Detta är ju ett nytt Coronavirus, right!? Hur kan du veta att det inte är några konstigheter med varken virus eller utbrott?
Citera
2020-02-08, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Det tar sig, satta i karantän, har svenska myndigheter börjat fatta. Skall bli intressant att veta vilken nationalitet de har och i vilket land de är bosatta.
Man kan alltid hoppas att det är européer som vill hem och inte flyktingar från Kina
Nödlanda , jo visst, så klart man vill komma till världens mest naiva land, hur mycket kommer dessa kosta oss i vårdkostnader och inte minst hur många vårdplatser kommer dessa antagligen rika råttor ta i anspråk från eventuellt sjuka svenskar.
Citera
Medlem
Omtankes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Internetkrigaren1
Jag skrev: "på det sättet".

Nej du skrev..

Citat:
Nej. Det är inte luftburet på det sättet. Folk satte bredvid infekterade på flygplan och blev likförbannat inte smittade. Det måste ske en vätskeöverföring.

Det som du skriver är helt enkelt inte korrekt. Det är luftburet precis på det viset att det räcker med att den smittade andas i närheten. Därför svarade jag dig.
Citera
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magpest
Att tro det skulle råda regelbundenhet mellan ett pandemifall till ett annat är bara hjärndött. Att en pandemi A hade 20% mörkertal (av gynnsamma utfall) innebär inte att pandemi B också måste ha omkring 20% mörkertal (av gynnsamma utfall).

Men det är mer tillförlitligt än att hitta på siffror.
Citera
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Det tar sig, satta i karantän, har svenska myndigheter börjat fatta. Skall bli intressant att veta vilken nationalitet de har och i vilket land de är bosatta.
Man kan alltid hoppas att det är européer som vill hem och inte flyktingar från Kina
Jag håller med. Karantän visar ju i allafall att någon ur myndigheterna är nykter och kan föreställa sig ett worst case scenario, till skillnad från alla fåntrattar i tråden som drar spiksäkra slutsatser ur det förgångna som om de även skulle gälla i framtiden.
Citera
Medlem
Lagerthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Alla virus är ju genetiskt riktade.

Får förtydliga - alltså, att rikta ett virus genetiskt MEDVETET och då med en viss målgrupp som mål, t ex gen eller ras.
Citera
2020-02-08, 18:48
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
Varför tror du det , när det är fel, fan , du måste för i helvete vara mer källkritisk, man blir ju mörkrädd hur jävla lätt ledda folk verkar vara.

ÖÖHH, det skrev en snubbe på FB, så jag tror på det,va!
.

Asch! Källkritisk vadå? Det finns väl för h-e ingenting någonsin positivt som skrivits om alkohol i medicinska kretsar, det är ju det jag försöker ta upp eller har du läst om ngt sånt?
Citera
2020-02-08, 18:48
Medlem
Lagerthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hew18
Eller så bryr de sig om sitt folk och väljer det säkra före det osäkra. Sedan var utbrottet i hubei ganska så stor och det var ett nytt virus och man vet inte allt. Tänk om det hade haft MERS dödlighet och de hade agerat lite tafattigt, då de hade världen som vi vet närmast gått under.

Fast just att bry sig om sitt folk är väl inte Kinas regerings främsta kännetecken?
Citera
2020-02-08, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nemesis556
det är absolut inte några 2 % som ni hoppas på - snarare 20 -22 % som jag skrev 6100 i kritiskt (döende tillstånd) av 32 000 smittade - optimister!

Fel, du räknar inte på alla smittade, bara antalet rapporterade. Stor skillnad. Utanför Kina är det 0,3 % och majoriteten är inresande från Hubei sedan 30 december.
Citera
2020-02-08, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shivashambo
Thailand
Det är fortfarande mer än 100k kineser som finns i Thailand med Bangkok, Phuket, Chang Mai och Pattaya i top. Och de har anlänt från utsatta områden i Kina, burr.

There are currently more than 100,000 Chinese tourists and long-stayers in Thailand, including 2,038 who came from the Chinese city of Wuhan, the epicentre of the coronavirus outbreak, and 91,688 from Guangzhou, which is close to Wuhan, Pol Lt-Gen Sompong Chingduang, Commissioner of Thailand’s Immigration Bureau told a news conference today.
Men fortfarande uppmärksammas ett och annat inlägg av typ " Oj, hur blir det nu med min resa till Thailand nästa vecka?..."

Mitt tips: Lägg ner all onödigt resande jus nu tills vi vet mer och hur det blir med spridning. Eller tills det lyckas att stånga in smittan eller smittkällor. Och till er som rättfärdigar resor just nu med jobbärenden, det går alldeles utmärkt att hålla möten via Skype
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in