2020-02-08, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rumbledoll
Jag tycker nog det är du armstark som inte kan tänka utanför boxen. Du accepterar rakt upp och ner den korta iskalla s.k. förklaringen. Barnen fick me. Föräldrarna bestämde sig för mord.
Jag skulle aldrig kunna köpa en sådan kort förklaring. Det är ju som så att all bakgrund, alla förklaringar är överstrukna med tusch. Om man nu har blivit intresserad och bitvis besatt av detta fall som vi alla har så är det helt naturligt att tusen frågor väcks.Polisen ger ingen förklaring i ordets rätta bemärkelse. Dom redovisar en liten pyttedel. Förmodligen hårt ansatta av anhöriga men kanske åxå från skola,sjukvård.
I alla dessa som polisen uttryckte, känsliga detaljer, finns säkert svar.
Om man tycker att me räcker som förklaring så är det isåfall skrämmande. Hur kan det skänka annat än hopplöshet till andra sjuka. Där borde väl föreningen med kraft gått ut och talat om hoppet som alltid finns.
Vi får nog acceptera våra olikheter i denna tråden och framförallt. Lämna plats åt alla.
Vi är olika. Ja väldigt olika t.o.m. För mig är det t.ex. obegripligt att någon kan rösta på ett rasistiskt parti och ändå är det på väg att bli landets största.
Konstigt exempel kan tyckas men inte egentligen. Säger en del om hur olika vi tänker.
En grupp är helt nöjd med den kortfattade redovisning vi fått. Vi i andra gruppen är inte det. Sedan finns väl massor av undergrupper. Tror många fortf. läser här men undviker att skriva p.g.a. den råa tonen.
Framtiden får utvisa. Kanske kommer fler böcker. Kanske tar någon till orda och bryter tystnaden. Kanske når journalisterna till slut framgång med sina överklaganden. Vi får se armstark.

Det är bra det du skriver-om att det måste finnas plats för alla i tråden!
Ja, som du också säger: föräldrarna bestämde sig för mord. Och det gjorde de tidigt på hösten. Det skulle kunna betyda att under hela perioden från tidig höst och till början av januari, inträffade ingenting som kunde få dem att börja tveka eller ändra sig? Även om de nu hade ingått en "pakt" och "levde i symbios."

Inga personer som de träffade -varken inom eller utanför sjukvården, inga vårdinsatser för barnen, inga samtal med kloka medmänniskor, inga forskningsrön, inga nya rutiner som underlättade vardagen, inga korta perioder där ett barn mådde en aning bättre och så vidare - ingenting sådant? Inga ljusglimtar någonsin?
Citera
2020-02-08, 16:04
Bannlyst
Undra varför Hanna hade en koppling till MIND.
Citera
2020-02-08, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Nämen.......
9 självmord inklusive assisterade självmord, vilket innebär att personen som assisterar även inser att den sjuka far så illa av sjukdomen att det är bättre med döden.
Att sjukdomen kan vara så fruktansvärd för vissa att dom inte orkar leva längre.

Har dessa också bara hittat på sinsjukdom och dödat sig själva för skojs skull.
Va?
Vi har läst och sett dokumenterade fall där några personer med ME har mått så jävla dåligt att meningen med livet inte finns kvar längre.
Visst, själva sjukdomen dödar inte människor, men sjukdomen gör att vissa människor inte vill leva längre.
Det är bevisat, och nu finns även statistik för detta.

Ändå finns det "fittor till människor" som förnekar dessa sjuka människor sin sjukdom.
Både här i tråden och ute i verkligheten.
Hallå, ME har blivit en dödlig sjukdom.

Att några av er inte tror på en sjuk människa, eller förnekar ett sjukdomstillstånd som kan leda till döden visar bara vilka ynkliga små kräldjur till människor ni är.
Ni borde torka er i Röven med Hägglunds bok och sen tugga i er skit-sidorna tills ni kvävs.

Visst, dom flesta med sjukdomen repar sig ganska bra. Visst, några får leva med den hela livet och klarar det. MEN, några stycken har det så förjävligt att dom tappar tron och inte vill leva längre. Dom tar hellre livet at sig.
Och denna sjukdom sitter Solglittret och hennes lilla patetiska gäng och förminskar.

Polisutredningen är fel. Trotts att den är noggrant utredd som en mord utredning.
ME är ingen sjuldom, och den är absolut inte farlig, en "hitte på sjukdom" trotts att statistik visar annorlunda.
Fattar inte ni hur fel ni har..
Är ni så jävla blinda, eller handlar det bara om att det svider så mycket att ha fel, så jag driver detta till absurdum.

Denna sjukdom smög sig in i huset i Bjärred.
Denna sjukdom satte klorna i två små barn.
I tre år levde familjen med denna hemska sjukdom. Ibland så illa att barnen inte ens kunde ta sig ur sina sängar.
Det är bevittnat att familjen hade en ofattbar sjukdomsbild, och det är bevittnat att familjen var i en djup kris på grund av detta.
Denna hemska sjukdomen gjorde tillslut att hela familjen dog.

JA - Det var totalt fel och i alla fall barnen borde leva idag. JA det var fel beslut av föräldrarna.
Men fakta är att ME låg till grund och en av anledningarna till händelsen.
FATTA DET, OCH LEV MED DET!!!

Personer som Höglund, Solglittret piano-Häxan förnekar människor sin sjukdom, förminskar sjuka människor, förtrycker små barn. Försöker tjäna pengar på modet på två små barn så att Kärringen kan köpa nya tänder. VA??
Sen står dom här i tråden och säger att dom gör det för barnen. Barnen som har förnedrats i en sketen bok. Ni är avskyvärda människor.

Nu fattade föräldrarna gemensamt och i samförstånd detta beslut, och dom dödade sina barn och sig själva gemensamt och i samförstånd (Sen får Högis och Blobbfisken säga vad dom vill) Ingen av oss var där, ingen av oss kunde se hur hemskt dom hade det, ingen av oss kan förstå hur man som mamma och pappa kan döda sina små fina döttrar.
Dom gjorde det i en situation av hopplöshet och i tron om ett bättre liv efter detta.
Ett liv med två friska barn.
Och som Hannas pappa sa inför hela församlingen "någonstans djupt innom mig kan jag faktiskt förstå dom"
Jag håller med!!!

Jag fick låna kontot av min farbror för att lätta på mitt bröst.
Tack för lånet.
Glöm inte att andas.

Vilka brösttoner du tar till för att angripa andra tråddeltagare, inte nyttigt eller trovärdigt om du försöker sälja dina teorier.

Stycket som jag har fetat, är bevittnat av vem?
Tänker närmare att det är vad en av föräldrarna har, vitt och brett, pratat om i både i skolan och på annat håll.

Sen ska vi inte heller glömma de "apatiska" barnen för några år sedan.
Orsaken till deras tillstånd har vi fått klarhet i idag.

Som sagt andas...
Citera
2020-02-08, 16:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av likor
Glöm inte att andas.

Vilka brösttoner du tar till för att angripa andra tråddeltagare, inte nyttigt eller trovärdigt om du försöker sälja dina teorier.

Stycket som jag har fetat, är bevittnat av vem?
Tänker närmare att det är vad en av föräldrarna har, vitt och brett, pratat om i både i skolan och på annat håll.

Sen ska vi inte heller glömma de "apatiska" barnen för några år sedan.
Orsaken till deras tillstånd har vi fått klarhet i idag.

Som sagt andas...

Dom apatiska barnen bodde inte i villan i Bjärred.

Dålig liknelse omd du vill försöka sälja in nån teori.

Rektor och skolchef vittnar om en familj i kris och med en ofattbar sjukdomsbild. En av dom vittnar också om att barnen ibland var så sjuka att dom ibland inte kunde ta sig ur sängen.
Dom har nog bara hittat på det, och gått ut med det i press och i en bok. Det måste vara en lögn, eller hur. Alla ljuger om allt.

Du kan läsa om det i Höglunds bok.

Japp, ibland går jag upp i varv och behöver påminnas om att andas.
Men när gamla kärringar kränker små barn och förnedrar deras föräldrar och försvarar deras mördare så kan inte jag hålla käft.
Du kanske tycker det är Ok att uppföra sig på det viset, men jag kommer aldrig att acceptera kvinnor som Glitter-sillen och Höglund.
Kränka barnen till den milda graden att dom försvarar barnens sjuka mamma som erkänt att hon ville döda barnen. Detta försvarar du.
Ja, då skriker jag så att jag tappar andan.
Stackars barn.!!!
Senast redigerad av Krmkr 2020-02-08 kl. 16:26.
Citera
2020-02-08, 16:45
Medlem
Flashig78s avatar
Det borde finnas mer medicinsk kunskap kring cannabis. ME-patienter som tagit detta dagligen vittnar om en enorm lättnad i sin smärta och kraftlöshet. Jag känner tre svårt sjuka i fibromyalgi som intar cannabisolja. Dessa tre får en smärtlindring som inte ens tramadol (morfin) klarat att ge. Man kan röka det också, det ger också lindring.

Kunskap behövs mer av. Nu är folk hänvisade till illegala inköpsställen. Trist.
Citera
2020-02-08, 16:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Det borde finnas mer medicinsk kunskap kring cannabis. ME-patienter som tagit detta dagligen vittnar om en enorm lättnad i sin smärta och kraftlöshet. Jag känner tre svårt sjuka i fibromyalgi som intar cannabisolja. Dessa tre får en smärtlindring som inte ens tramadol (morfin) klarat att ge. Man kan röka det också, det ger också lindring.

Kunskap behövs mer av. Nu är folk hänvisade till illegala inköpsställen. Trist.

Du har absolut en poäng.
Är emot narkotika, men du har som sagt en bra poäng.
Tack.
Citera
2020-02-08, 16:53
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Du har absolut en poäng.
Är emot narkotika, men du har som sagt en bra poäng.
Tack.
Det finns massor av narkotikaklassade läkemedel som skrivs ut för att ge lindring för kroniskt sjuka. Cannabis är i jämförelse en snäll drog och borde kunna skrivas ut av läkare. Vi pratar inte om missbruk, utan att ge en smärtfylld människa livskvalitet.
Citera
2020-02-08, 16:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Det finns massor av narkotikaklassade läkemedel som skrivs ut för att ge lindring för kroniskt sjuka. Cannabis är i jämförelse en snäll drog och borde kunna skrivas ut av läkare. Vi pratar inte om missbruk, utan att ge en smärtfylld människa livskvalitet.

Fattar vad du menar och håller med dig.bra poäng.
Citera
2020-02-08, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Ja, tack!

Det är just detta som är så svårbegripligt. Prognosen hos ME-sjuka barn ser helt enkelt inte ut som att barnen måste förbli svårt sjuka hela livet.
Det var med största sannolikhet inget som skolmedicinen felaktigt skulle informerat föräldrarna om - för ME- sjuka barn blir oftast bättre eller helt bra efter några år.
Studier omtalat att barn-ME oftast brukar vända efter ca tre år. Där någonstans i sjukdomstid var Agnes. Moas sjukdom var inte i närheten tidsmässigt.

Varför avvaktade man inte?
Man hade det synnerligen väl förspänt ekonomiskt, materiellt, med organiserad hemundervisning och förstående arbetsgivare. Man hade skräddarsytt sin tillvaro med optimal effektivitet som tillät bägge föräldrarna att sköta sina heltidsjobb med varsin bil och gav Oskar möjligheten att snart få sin professur samtidigt som barnen undervisades i hemmet.

Varför behövde det ske där och då när prognosen för att Agnes redan i närtid skulle bli bättre var så god? Varför hade man så bråttom?

Var man i kontakt med någon osund sekt eller svartmålande krösamajor inom ME-lobbyn som förvred huvudet på föräldrarna?

Det är kanske gemene mans okunnighet och oinsatthet inom medicinen hos polisutredarna som gör att man ”köper” brevets påstående om barnens ME-diagnoser som orsak och förklaring till tragedin.

Sanningen är dock att barn-ME är en väldigt osannolik mordorsak, fullt jämförbar med andra åkommor och sjukdomar hos barn som också tillåter ett fullt fungerande vuxenliv med jobb och familj i framtiden. Ingen skulle begripa förklaringen att någon mördat sitt barn för att barnet var närsynt, hjulbent, döv, led av sömnsvårigheter eller migrän.

Hur svåra symtom Agnes och Mao uppvisade vet vi inte. Dock är det tänkvärt att båda barnen tillbringade sin sista tid i livet utan minsta värkmedicinering eller symptomlindrande behandling. Endast en flicka hade spår av sömnmedel i kroppen, inget annat.
Är det så du som läkare betraktar den här eller alla patientförening som arbetar för att synliggöra och få bättre vård för sin patientgrupp? En osund sekt som förvrider huvuden på föräldrar. Otroligt respektlöst - skäms!
Citera
2020-02-08, 17:37
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vidar17
Är det så du som läkare betraktar den här eller alla patientförening som arbetar för att synliggöra och få bättre vård för sin patientgrupp? En osund sekt som förvrider huvuden på föräldrar. Otroligt respektlöst - skäms!
Läkare? He he...
ME kan lindras, läkas ut. Men prognosen verkar osäker. Som anhörig hade jag känt stor hopplöshet. För att inte tala som patient. Får man möta en vårdpersonal som kallar dem, som verkar för synlighet, för en sekt är det inte konstigt att folk begår självmord och mord.

Ja. Skäms!!
Citera
2020-02-08, 17:41
Medlem
Citat:
Undra varför Hanna hade en koppling till MIND.

Det funderar jag också på. MIND administrerar även t.ex. Självmordslinjen, Föräldrarlinjen samt Äldrelinjen och är en oberoende förening som arbetar för att stödja de som lider av psykisk ohälsa och ev har tankar på avsluta sitt liv. De har öppen samtalsjour 06-24 , chat-forum mm. Helt anonymt forum.
https://mind.se/om-mind/

HD gick ju på BUP med Agnes, men enl någon som träffat dom fick dom ingen hjälp där. Oklart vad det betydde. Jag tror därför att MIND var ett sätt att få råd och hjälp om andra bra stöd till Agnes. Men även i hög grad för sig själv och hennes tankar.
Citera
2020-02-08, 18:38
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det funderar jag också på. MIND administrerar även t.ex. Självmordslinjen, Föräldrarlinjen samt Äldrelinjen och är en oberoende förening som arbetar för att stödja de som lider av psykisk ohälsa och ev har tankar på avsluta sitt liv. De har öppen samtalsjour 06-24 , chat-forum mm. Helt anonymt forum.
https://mind.se/om-mind/

HD gick ju på BUP med Agnes, men enl någon som träffat dom fick dom ingen hjälp där. Oklart vad det betydde. Jag tror därför att MIND var ett sätt att få råd och hjälp om andra bra stöd till Agnes. Men även i hög grad för sig själv och hennes tankar.
Goda intentioner. Men mot ME hjälper inte BUP. Fy fan vilken sjukdom! Kan inte ens föreställa mig att leva med influensa/ bakfylla samtidigt, som flera i media beskrivit det, månad efter månad. År efter år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in