2020-02-07, 22:26
Medlem
Kodene tilsier jo at det hele bare er løgn og oppkok. Hvilke kidnappere operer på liksom-krita og gir betalingsutsettelse? Betale litt på fredag, så litt om tre uker igjen? Det er jo rent latterlig, jeg er forundret over at politiet kunne ta dette seriøst i det hele tatt.
Senast redigerad av Floriss 2020-02-07 kl. 22:33.
Citera
2020-02-07, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Floriss
Kodene ilsier jo at det hele bare er løgn og oppkok. Hvilke kidnappere operer på liksom-krita og gir betalingsutsettelse? Betale litt på fredag, så litt om tre uker igjen? Det er jo rent latterlig, jeg er forundret over at politiet kunne ta dette seriøst i det hele tatt.
Mener du seriøst at dette IKKE styrker mistanken mot TH?
Citera
2020-02-07, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bjoddska
Mener du seriøst at dette IKKE styrker mistanken mot TH?

Ja, helt serriøs liksom.
Citera
2020-02-07, 22:37
Medlem
Citat:
Ja, helt serriøs liksom.
Etterforskningstalent
Citera
2020-02-07, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bjoddska
Etterforskningstalent

Søsteren til Ole Halvorsen.
Citera
2020-02-07, 22:41
Medlem
Citat:
Søsteren til Ole Halvorsen.
You never know...
Citera
2020-02-07, 22:41
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Hvis valpen var hjemme hos en hundepasser, så kan de jo selvsagt ev ha hentet valpen på vei hjem. Men hvis det stemmer at de ikke var hjemme før ved rundt midnatt, så kan det jo hende at hundepasseren ikke var våken så sent på kveld/natt.

Verken Oslo Taxi eller Nedre Romerike Taxi tillater andre hunder enn førerhunder. Kanskje andre selskap gjør.

Virker uansett rart om de har stoppet med taxi fra Oslo for å hente hund midt på natten. Men kanskje var noen i Sloraveien da de kom hjem.

Politiet nekter visstnok å svare media på spørsmål om hunden, derfor blir jeg nysgjerrig på hvilken betydning den kan ha i tidslinjen.
Citera
2020-02-07, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Verken Oslo Taxi eller Nedre Romerike Taxi tillater andre hunder enn førerhunder. Kanskje andre selskap gjør.

Virker uansett rart om de har stoppet med taxi fra Oslo for å hente hund midt på natten. Men kanskje var noen i Sloraveien da de kom hjem.

Politiet nekter visstnok å svare media på spørsmål om hunden, derfor blir jeg nysgjerrig på hvilken betydning den kan ha i tidslinjen.
Det med drosjenes hundeforbud visste jeg ikke. Har det kommet frem at de reiste hjem i drosje?
Jeg synes også at det høres rart ut å hente en hund midt på natten.
Kanskje valpen ev ble levert tilbake til Hagen på morgenen den 31.?

Den som ev passet på valpen enten hjemme hos Hagen eller på et annet sted, er jo også et mulig vitne som kan ha vært en av de siste som så AE dersom vedkommende møtte AE på det tidspunktet valpen ble overlevert/hentet eller ev på det tidspunktet ekteparet kom hjem (dersom hundepasseren passet hunden i deres hus). Jeg tror at det er en av grunnene til at politiet ikke ønsker å gi informasjon om detaljer i forbindelse med valpen.
Citera
2020-02-07, 22:53
Medlem
Farbror-Cthulhus avatar
"X Bitcoin = Jeg har problem, trenger mer tid. "

Dette er helt urealistisk, en kidnapper lager en egen kode for at motpartrn kan unnskylde seg?
Dette er UTPRESSING, da lar man ikke offeret få anledning til å bortforklare seg.
Uten mulighet til å "faile" er offeret tvunget til å fullføre.
Dette er jaggu meg svake saker fra en næringslivsleder.
Citera
2020-02-07, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror-Cthulhu
"X Bitcoin = Jeg har problem, trenger mer tid. "

Dette er helt urealistisk, en kidnapper lager en egen kode for at motpartrn kan unnskylde seg?
Dette er UTPRESSING, da lar man ikke offeret få anledning til å bortforklare seg.
Uten mulighet til å "faile" er offeret tvunget til å fullføre.

Dette er jaggu meg svake saker fra en næringslivsleder.
Enig i det fetade! Jeg fikk inntrykk av at den som skrev det som sto i disse kodene, ikke er så god til å sette seg inn i hvordan andre mennesker tenker og oppfatter ting.

Forfatteren av brevet har lagt igjen mye viktig informasjon om seg selv i det brevet, tror jeg. Eksperter som lager en gjerningsmann-profil kan vel bruke bl.a. ting i forbindelse med brevet til å lage en slik profil.

Tekstene i kodene tyder vel også på at det ikke er en profesjonell forbryter eller kidnapper som har skrevet brevet?
Senast redigerad av POlROT 2020-02-07 kl. 23:07.
Citera
2020-02-07, 23:00
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Det med drosjenes hundeforbud visste jeg ikke. Har det kommet frem at de reiste hjem i drosje?
Jeg synes også at det høres rart ut å hente en hund midt på natten.
Kanskje valpen ev ble levert tilbake til Hagen på morgenen den 31.?

Den som ev passet på valpen enten hjemme hos Hagen eller på et annet sted, er jo også et mulig vitne som kan ha vært en av de siste som så AE dersom vedkommende møtte AE på det tidspunktet valpen ble overlevert/hentet eller ev på det tidspunktet ekteparet kom hjem (dersom hundepasseren passet hunden i deres hus). Jeg tror at det er en av grunnene til at politiet ikke ønsker å gi informasjon om detaljer i forbindelse med valpen.

Ikke i media, men flere kilder bekrefter. Taxisjåføren er avhørt.
Citera
2020-02-07, 23:00
Medlem
Politiet håper vel at noen skal gjenkjenne GM når de nå frigir kodene.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in