2020-02-07, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Sant, en svit som dog förra året dock!
Nu känns det istället troligt att man gör en omvänd svit med att falla i seriesystemen. Både hoppas och tror att Östersund inte syns inom AS/S1 inom fem år.

Ja det är ju ingen omöjlighet, slipper helst fjällbyn, in med ett gräslag.

Med det sagt, det är ändå en imponerande svit, trots myglet, inte så att dom brände 500 miljoner/år på att ta sig till Europa... där dom även tog en del skalper. Potters personliga resa har ju också fortsatt, det skall bli intressant att se vad han kan åstadkomma med lite tid i Brighton.
Citera
2020-02-07, 15:35
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Ja det är ju ingen omöjlighet, slipper helst fjällbyn, in med ett gräslag.

Med det sagt, det är ändå en imponerande svit, trots myglet, inte så att dom brände 500 miljoner/år på att ta sig till Europa... där dom även tog en del skalper. Potters personliga resa har ju också fortsatt, det skall bli intressant att se vad han kan åstadkomma med lite tid i Brighton.

Ja alltså det Graham Potter har gjort är ju sånt som händer i spel, inte IRL. Football Manager-fasoner, för fan. Väldigt imponerande.
Citera
2020-02-07, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Ja alltså det Graham Potter har gjort är ju sånt som händer i spel, inte IRL. Football Manager-fasoner, för fan. Väldigt imponerande.

Ja det kan man säga, en av allt att döma utmärkt tränare som lyckas få ut det mesta ur sina spelare, spelare som i rätt många fall var rejects, problembarn och/eller bara förbisedda. Det var ju egentligen inga stjärnlirare ÖFK plockade in, dom värvade nyckelspelare från t ex Ljungskile och Syrianska och lyckades sedan skapa ett väldigt slagkraftigt lag.
Citera
2020-02-07, 17:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Ja det kan man säga, en av allt att döma utmärkt tränare som lyckas få ut det mesta ur sina spelare, spelare som i rätt många fall var rejects, problembarn och/eller bara förbisedda. Det var ju egentligen inga stjärnlirare ÖFK plockade in, dom värvade nyckelspelare från t ex Ljungskile och Syrianska och lyckades sedan skapa ett väldigt slagkraftigt lag.

Nu skulle dom såklart egentligen inte ens haft råd att plocka spelare från den hyllan men det förtar inget från Potter, han är ju uppenbarligen en briljant tränare. ÖFK:s prestation i sig är inte piss värd dock.
Citera
2020-02-07, 18:04
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Citat:
Sedan 2013 har Bajen förbättrat sin tabellplacering för varje säsong (dött lopp 15-16 men med bättre målskillnad). Fortsätter trenden är vi mästare senast 2021.

Finns det något annat lag i elitfotbollen som har liknande svit eller motsatta, alltså sämre och sämre för varje säsong?
Assyriska FF kvalade till Allsvenskan mot DIF 2009 och återfinns numera i Div 2.
Citera
2020-02-07, 18:12
Avslutad
En lite "större" artikel om Jagne.

https://www.expressen.se/gt/sport/fotboll/allsvenskan/scoutad-av-man-united-stannar-i-bk-hacken/

Jag har visserligen bara sett enstaka klipp med Jagne och inga hela matcher, men visst ser han intressant ut. Och när han kommer med uttalanden som dessa så vittnar det om en fin skalle på grabben och han kan nog bli riktigt bra.

"– Det kanske låter lite dumt men jag ska försöka ta en plats, även om det är svårt. Men det är så jag utvecklas, jag får se på dem som är etablerade och lära mig av dem men ändå försöka få så många minuter som möjligt. Jag kommer jobba stenhårt på varje träning."

Nästan lite ursäktande så säger han att han tror på möjligheten att ta en startplats även om han förstår att det kommer bli tufft. Jag blev nästan lite kär när jag läste den textraden.
Citera
2020-02-07, 18:59
Medlem
Citat:
"– Hammarby har seglat upp som en verklig konkurrent till AIK, inte bara i tabellen, utan också i träningsförutsättningar, slagkraftighet i ungdomsverksamhet och i organisationen. I många stycken tycker jag att Hammarby har gått om oss, de är absolut en allvarlig toppkonkurrent, inte bara 2020 utan på längre sikt. De är väldigt framgångsrika, de har en träningsanläggning som är väldigt bra. Sedan har de mycket duktigt folk i organisationen som driver på.”
Norling har koll på läget.

Men ni vinner ju inga titlar samtidigt som era rivaler plockar titlar på rad när ni har er bästa period sportsligt på hur många år som helst. Det måste ju svida?
Citera
2020-02-07, 19:18
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adde1234
Men ni vinner ju inga titlar samtidigt som era rivaler plockar titlar på rad när ni har er bästa period sportsligt på hur många år som helst. Det måste ju svida?

Sveriges Tottenham.
Citera
2020-02-07, 19:43
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Sveriges Tottenham.
Hammarby är en förhållandevis ung klubb (grundad 1915) nästan helt utan meriter. Spurs har vunnit cupen ett otal gånger (bland annat var de först med att ta dubbeln) och har även ett par europeiska titlar. Känns som en orättvis jämförelse. Tottenham är en mycket större klubb inom engelsk fotboll än vad bajen är i Sverige och de har mycket starkare traditioner.
Citera
2020-02-07, 19:47
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Needs.more.brandy
Hammarby är en förhållandevis ung klubb (grundad 1915) nästan helt utan meriter. Spurs har vunnit cupen ett otal gånger (bland annat var de först med att ta dubbeln) och har även ett par europeiska titlar. Känns som en orättvis jämförelse. Tottenham är en mycket större klubb inom engelsk fotboll än vad bajen är i Sverige och de har mycket starkare traditioner.

Syftade väl främst på att även Spurs precis som Bajen har upplevt en ganska stark sportslig period senaste åren, utan att för den sakens skull vunnit några titlar.
Citera
2020-02-07, 19:53
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Sveriges Tottenham.

Vet hut! Förolämpa inte Spurs genom att jämföra dem med Roddarklubben.
Citera
2020-02-07, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Needs.more.brandy
Har Bajen några titlar på sina 105 år?

Edit: 🤨 ursäkta supportertråden
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in