2020-02-07, 10:08
Medlem
InteSDblivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av umadbroski
Läste precis igenom DN. Dagen efter att en ung kille skjuts till döds under rusningstrafik och det står inte ens en notis vet man att fördärvet är här haha.

Lovely

DN har inga läsare i orten så deras målgrupp bryr sig nog inte. Business as usual.

Mer fokus var det för några dagar sedan i DN då de hade ett flersidigt reportage om fixade fotbollsmatcher och kopplingar till gängmord i kriminell miljö.

Men i det här fallet i Sollentuna påverkas inte den normalspelande DN-läsaren så nu skrev man om något viktigare istället.
Citera
2020-02-07, 10:12
Medlem
magpies avatar
Citat:
Hon har inte fel haha, men alltså inte förstasidematerial

"Den ligger i Stockholmssektionen"

Det är förmodligen för kort tid mellan händelse-bekräftelse från polisen-ev nyheter i fallet och tryck så det blir inte mer än en notis idag. Däremot om DN lyckas sätta en reporter på fallet kan det bli "kartläggning" av brottsligheten i förorten, ungefär som när det var skjutbana i Mariehäll för några år sedan. Vilket i sin tur bygger på att alla skjutningar och bomber hänger ihop, annars tappar DN intresset för en spinkig somalier/glesskäggig wallah-brushan med bössan i hand.
Citera
2020-02-07, 10:15
Medlem
InteSDblivens avatar
Citat:

Fast när man bara är ute efter att baktala DN så behöver ju inte påhoppen vara riktiga.

Jag har inte tittat i dagens papperstidning men den här artikeln tycks lite ytligt handla om händelsen som är topic i tråden:

https://www.dn.se/sthlm/en-person-hittad-svart-skadad-i-sollentuna/

Citat:
En man i 20-årsåldern sköts på torsdagseftermiddagen vid busstorget i Sollentuna. Mannen skadades allvarligt och avled på torsdagskvällen.
Citera
2020-02-07, 10:16
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magpie
Inte misshandeln kl 21.20.

Nu ser jag, ber om ursäkt att jag läste lite väl snabbt där..🗞 Men oavsett har den händelsen en egen tråd 🧵 (FB) Grov misshandel: Man nedslagen bakifrån av två personer, Sollentuna, 2020-02-06 så att vi inte blandar ihop händelserna 🤔
Citera
2020-02-07, 10:16
Medlem
Sollentuna har i alla fall ett stort Rättscenter nära olycksplatsen. Borde kunna öka
tryggheten om inte annat.
Citera
2020-02-07, 10:19
Medlem
InteSDblivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -benito-
Eller så är det du som har huvudet upphört i arslet! Hur många mord skall det krävas innan du fattar?! Du är bor i ett jävla sunkområde som är jävligt otryggt. Sollentuna och Malmvägen har varit bajs i trettio år.

Vi vet faktiskt inte om den här senaste skjutningen i Sollentuna var en olyckshändelse, dråp eller som du spekulerar ett mord.
Citera
2020-02-07, 10:24
Medlem
magpies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheChelsea
Sollentuna har i alla fall ett stort Rättscenter nära olycksplatsen. Borde kunna öka
tryggheten om inte annat.

Särskilt när alla klaner ska "visa sitt stöd" i rättssalarna och får syn på varandra.
Citera
2020-02-07, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -benito-
Eller så är det du som har huvudet upphört i arslet! Hur många mord skall det krävas innan du fattar?! Du är bor i ett jävla sunkområde som är jävligt otryggt. Sollentuna och Malmvägen har varit bajs i trettio år.

Är du en sån som går runt med propellerkeps och för korta byxor? Du ser väl vad han skriver. Sollentuna är en bra förort och är inte det minsta otryggt. Eftersom du aldrig har varit där så ska du inte yttra dig
Citera
2020-02-07, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magpie
Särskilt när alla klaner ska "visa sitt stöd" i rättssalarna och får syn på varandra.

Visitation innan du tillåts passera in i byggnaden. Metalldetektorer. Eventuellt våld borde
i så fall inträffa utomhus. Som när fotbollsklackar skall "träffas".
Citera
2020-02-07, 10:28
Medlem
Om man nu ska sitta och spekulera om vem BO kan vara så är väl dessa möjliga kandidater om man ser till att han levt ett kriminellt liv, är i "20 års åldern", utländsk bakgrund och skriven i sollentuna...

K*r*m K*njo
*= a
(Om man ser till hans facebook så skulle det vara min första gissning)

A*el H*ck*
*= B, A, Å

Lu*as R*wla*ds
*=C, O, N

Vi*kt*r Lu*as*ews*i
*=K, O, K, Z, K

Mi*ce* Cr*st*an P*p*n*l
*= R, A, I, I, E, E, E
Citera
2020-02-07, 10:29
Avslutad
Hade vägarna förbi igår kväll eftersom jag bor i området, kunde inte ta mig fram för fem öre. Lite överdrivet pådrag kan jag tycka, skjutningar sker ju typ varje dag, blir det verkligen så här då? Dom kommer ju endå inte fåtag i någon skytt dom misslyckade jävlarna. Jävla skit Sverige, skräppeland är vad det är.
Citera
2020-02-07, 10:31
Medlem
Citat:

Bra att du skrev! Det är för att liberal politik ligger sämst till om sanningen kommer ut. Nästan alla dagstidningar är oberoende liberala. I Malmö har en liberal politiker dömts för grovtvapenbrott mm till 4 år. Inte ett ljud i media
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in