2020-02-07, 08:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BorisBalkan
Jag fick inte i magen men i ansiktet, har dock bråkat en del, man lär sig,

Tror alla skulle behöva få ge och ta stryk man får perspektiv, istället får vi dagens unga män som låter blattar pissa på den och deras arv, sån är nog du.
Klart du fick i magen din trasiga stackare.
Citera
2020-02-07, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StarkMark
Jeremy Morris, then a doctoral student and now an assistant professor at Wofford College, designed an experiment with Carrier, doctoral student Jenna Link and associate professor James C. Martin to explore the sexual dimorphism, or physical differences between men and women, of punching strength. It's already known that males' upper bodies, on average, have 75% more muscle mass and 90% more strength than females'. But it's not known why.

"The general approach to understanding why sexual dimorphism evolves," Morris says, "is to measure the actual differences in the muscles or the skeletons of males and females of a given species, and then look at the behaviors that might be driving those differences."

/.../

"Twenty men and 19 women participated. "We had them fill out an activity questionnaire," Morris says, "and they had to score in the 'active' range. So, we weren't getting couch potatoes, we were getting people that were very fit and active."

But even with roughly uniform levels of fitness, the males' average power during a punching motion was 162% greater than females', with the least-powerful man still stronger than the most powerful woman. Such a distinction between genders, Carrier says, develops with time and with purpose."

https://phys.org/news/2020-02-males-powerful.html

Varför ska kvinnor som i regel är både mentalt och fysiskt svagare än men ha rätt att bestämma över män? Jag får det inte att gå ihop öht.
Ärligt - var had edu väntat dig? Män har ca 30% MER muskelmassa (vid samma kroppsvikt) som kvinnor. Så varför i herrans namn skulle inte män slå hårdare?
Citera
2020-02-07, 08:40
Medlem
BorisBalkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Klart du fick i magen din trasiga stackare.

Inom kampsport ja. I bråk ja. Men i uppfostran nej. Far slog oftast med föremål. Antar att distanseringen mellan hand-föremål-barn gör det enklare att utföra.
Citera
2020-02-07, 08:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
I concur.

Kvinnor i gemen går igång på närvaron av farliga snubbar, inte våldet i sig.

Finns ett öppet spelfält här att utforska / dra nytta av om man är rektig man nog..
Ni blandar ihop det med era egna homoerotiska fantasier om våldsamma män.
Citera
2020-02-07, 08:43
Avslutad
Citat:
Inom kampsport ja. I bråk ja. Men i uppfostran nej. Far slog oftast med föremål. Antar att distanseringen mellan hand-föremål-barn gör det enklare att utföra.
Jaha, du kanske hade önskat att få fler slag i magen så du kroknade din trasiga stackare.
Citera
2020-02-07, 08:45
Medlem
Män är starkare än kvinnor vilket har varit känt sedan stenåldern. Detta är en naturlig biologisk företeelse och har inget med feminism att göra. Att det finns forskare som känner behovet av att forska ytterligare på detta övergår mitt förstånd. Slöseri på skattepengar skulle jag säga.
Citera
2020-02-07, 08:49
Avslutad
Citat:
Ni blandar ihop det med era egna homoerotiska fantasier om våldsamma män.

Nej, ren empiri.
Citera
2020-02-07, 08:51
Medlem
FinskSvartskalles avatar
Citat:
Tricket är att låta kvinnan få som hon behagar men subtilt få henne förstå att kopplet är så långt som du släpper efter.

Kom ihåg: Män får inte fitta. Män ger kuk. Knulla är något män gör, kvinnor blir knullade.

Samma gäller med slag.

Tänk vad mycket dagens unga män inte förstår.

Bra att klappa till sin kvinna inbland. Ett rejält pang i magen så de kroknar ihop.

Bättre än skatteåterbäring.

Jag gillar inte vad du skrev, men utan tvekan får man ett gott skratt av det.

Men det måste finnas ett bättre sätt än att spöa dom.
Våld får inte förekomma i onödan.
Jag har också velat klappa till kvinnor, men som tur är har jag kontrollerat mej, om än svårt.
Citera
2020-02-07, 08:55
Avslutad
Citat:
Nej, ren empiri.
Empirin bevisar att ni har homoerotiska fantasier om våldsamma män.
Citera
2020-02-07, 08:57
Avslutad
Citat:
Empirin bevisar att ni har homoerotiska fantasier om våldsamma män.

Unpack please.
Citera
2020-02-07, 09:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av FreeBirdSeed
Varför detta hat mot kvinnor får du ingen fitta?

Varför definierar du detta som hat?! Får du ingen kuk???
Citera
2020-02-07, 09:33
Avslutad
Citat:
Unpack please.
Ja du kan väl inte neka till att män i betydligt högre grad än kvinnor går igång på närvaron av farliga snubbar. Sen projicerar ni detta på kvinnor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in