2020-01-17, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xvante
Och varför ska du då gå dit?
Som jag skrivit tidigare, så är jag ganska säker på att det är vägen mot Flottsbro och inte mot Fittja eller mot Nämndemannavägen.
Citera
2020-01-17, 19:41
Medlem
Jon.Holmss avatar
Ännu en kåt arab som ville ”knolla” efter fredagsbönen?

Kvinnor, varför röstar ni för detta vansinne?
Senast redigerad av Jon.Holms 2020-01-17 kl. 19:55.
Citera
2020-01-17, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xvante
Och varför ska du då gå dit?

Jag promenerar med hunden varje dag där. Det är vanlig område där man rastar hundar. Jag ska kolla rund omkring mig för att undvika komma in på den platsen.
Citera
2020-01-17, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenny1000
Jag promenerar med hunden varje dag där. Det är vanlig område där man rastar hundar. Jag ska kolla rund omkring mig för att undvika komma in på den platsen.

Kolla mot Flottsbro istället, det är förmodligen där det hänt.
Citera
2020-01-17, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sweetdog
Som jag skrivit tidigare, så är jag ganska säker på att det är vägen mot Flottsbro och inte mot Fittja eller mot Nämndemannavägen.
Tack för svar
Citera
2020-01-17, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sweetdog
Kolla mot Flottsbro istället, det är förmodligen där det hänt.
Jag brukar inte ta promenad mot Flottsbro, tack för svar
Citera
2020-01-17, 21:35
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, jag tänker mer att du går från Fittja mot Alby med riktning Hallunda -- går du upp där i "skogen" så finns en gångväg som slingrar sig från Fittja upp på Albyberget ... och det är en väg som inte är trafikerad men ändå används ...

(svårt att förklara om du inte gått den vägen eller är uppväxt i området och använt den ... Det är typ "en genväg" från Fittja till Alby via Albyberget (Advokatbacken etc)

Är inte den lite slingrande så någon kan stå skymd bland träden och se när någon närmar sig?
Edit: noterade nu att du skrev slingrande gångväg, då tänker vi nog på samma väg.
Citera
2020-01-17, 21:40
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Är inte den lite slingrande så någon kan stå skymd bland träden och se när någon närmar sig?
Edit: noterade nu att du skrev slingrande gångväg, då tänker vi nog på samma väg.
Den går från Fittja sidan (förr en stig) och på en slingrande gångväg uppför Albyberget ... jo någon kan absolut stå i skuggorna från Fittja eller högre upp på vägen mot Alby ... Jag själv blev överfallen när den var nyasfalterad .. jag klarade mig dock eftersom gänget mötte upp mig och fick slut på attacken...
Citera
2020-01-17, 21:50
Medlem
Tror det är denna gångvägen

https://m.imgur.com/a/2CeAM7y
Senast redigerad av sylla 2020-01-17 kl. 21:52.
Citera
2020-01-17, 22:45
Medlem
AlbusPercivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eskimomannen
Precis, det är svårt att säga av den bilden men kommer man fram med en bil på den vägen upp till AlbyBerget ifrån Albydalen om vi pratar om samma väg?

Det är gångvägen som är i riktning mot flottsbro, förstårinte hur du får albydalen in i bilden som ligger andra sidan Alby.

Förövrigt är det mycket personer som promenerar längs dom vägarna, brukade själv promenera mycket där och jag stötte alltid på någon.
Citera
2020-01-21, 09:16
Medlem
Polisen söker vittnen
https://mitti.se/nyheter/valdtakt-alby-flottsbro/?omrade=botkyrkasalem

Citat:
I fredags eftermiddag fick polisen larm om en misstänkt överfallsvåldtäkt i ett skogsparti mellan Alby och Flottsbro.
Ännu är ingen gripen och polisen är angelägen om iakttagelser som gjorts under dagen.

Enligt polisen inträffade den misstänkta överfallsvåldtäkten i ett skogsparti mellan Alby i Botkyrka och Flottsbro i Huddinge.

”Hundägare eller andra”
En person som var ute och promenerade slog larm strax före klockan 15 på fredagen efter att ha stött på kvinnan som berättade att hon blivit överfallen och våldtagen.

– Sedan dess har vi rört oss i området för att höra om hundägare eller andra sett något, säger Andres Munoz på Botkyrkapolisen.

Har få ledtrådar
Polisen är intresserad av iakttagelser som är gjorda

– Ingen är ännu gripen och vi har dåligt med uppslag att arbeta utifrån, säger Andres Munoz som är koordinator på Botkyrka

Den som har tips kan ringa till polisens växel på 114 14 och berätta vad det gäller.
Citera
2020-02-06, 22:48
Medlem
baron-brazils avatar
Lyssnade på efterlyst gällande det misstänkta brottet, där dom intervjuar det eventuella brottsoffret.

Är det inte märkbart märkligt att hon säger sig ta en genväg genom skogen för att hinna hämta sina barn på dagis men ändå sätter sig ner för att vila i skogen?
Och då slår den påstådda gärningsmannen till.

Ännu en märklig sak är att polisen håller tummarna för att dom hittar DNA under kvinnans naglar.
Men ingenting nämns om att hoppas hitta DNA genom själva våldtäkten?

Otroligt märkligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in