2020-02-06, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av prrrr
Uppfattat. Jag har ingen hosta alls. Känner mig bara förkyld.

Betydligt mer sannolikt att det är en vanlig förkylning.
Citera
2020-02-06, 22:25
Medlem
elgecys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shackblaf
Om personen i Gävleborg som varit i Wuhan och känner sig risig nu:

"Har inte haft kontakt med andra
Personen har suttit i frivillig karantän sedan hemkomsten"

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/gavleborg/person-i-gavleborg-testas-for-coronavirus

Hmmm ok, ställer mig skeptisk till att varenda kinaresenär är lika klok men låt oss hoppas .

Det spelar ingen roll hur mycket karantär tidigare china-resenärer uppvisar om det fortfarande finns idioter till svenskar där ute. Jag har t ex en bekant som planerar åka till China om 1 vecka. Hon har inga planer på att senarelägga den resan och skrattar mest bort Coronaviruset. Så idiotiskt så jag finner inga ord. Jag tvivlar knappast på att hon är den enda svensken med resplaner dit heller. UD har ju ännu inte gått ut med reserestriktioner till China och svenskar känns generellt dum-naiva kring risker.
Citera
2020-02-06, 22:26
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Citat:
Vad hade ni gjort om ni nu hade förkylningssymtom efter att ha rest över typ halva jorden? Har alltså suttit på olika flygplan i 30+ timmar senaste veckorna, utan att överdriva. På flera av dessa fanns både kineser och annat hostande folk. Har ont i halsen, sjukdomsskänsla, dock inte feber (36,4 temperatur kvällstid).
Ta temperatur morgon och kväll. Läs på om symptom för lunginflammation och kontakta 1177 / vårdcentral vid tecken eller allmänt sämre på annat vis.
Citera
2020-02-06, 22:26
Medlem
Citat:
Uppfattat. Jag har ingen hosta alls. Känner mig bara förkyld.
du kanske bara är förkyld, droppande näsa var också ett typexempel
Citera
2020-02-06, 22:27
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
det kan vara ett av symptomen, kommer bara inte ihåg vart jag sett det.. även torrhosta

I ett klipp som länkades nämnde en doktor? att om man sväljer viruset så skulle det kunna innebära att man får diarré, det kan komma därifrån, dock högst osäker, men kan vara det klippet.

Coronavirus i magen ----> diarré, inte jag som påstår, är bara budbärare.
Citera
2020-02-06, 22:28
Medlem
JohnnyDungeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Se på filmerna/bilderna som uppenbart är äkta och fråga er själva vad fan det är som händer.

Det har satts upp en ny skylt mitt under ett utbrott, en pandemi.
“The 1 child policy has been removed & you can now have more children”
Varför gör man det? Nu? (Från Reuters)
https://twitter.com/livecrisisnews/status/1225492636812955654

Jag frågar mig själv var fan du hittar all skit du gödslar tråden med? Kina övergav sin enbarnspolitik för åratal sedan! Det trodde jag till och med var allmänt känt vid det här laget.
Citera
2020-02-06, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrjobi
https://youtu.be/FAOh7xY_250

Kan ha hört fel med för att hans röst och jag har inte perfekt engelska. Så om du vill lyssna igenom hela så kanske du hör annorlunda
Över 40 minuter lång, orkar inte, kan du säga ungefär när detta skall ha uttalas!
Citera
2020-02-06, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
Ta temperatur morgon och kväll. Läs på om symptom för lunginflammation och kontakta 1177 / vårdcentral vid tecken eller allmänt sämre på annat vis.

Tack för alla svar!
Citera
2020-02-06, 22:31
Medlem
Citat:
Tack för alla svar!

+ håll dig hemma smitta ej andra
Citera
2020-02-06, 22:32
Medlem
Mrjobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
Över 40 minuter lång, orkar inte, kan du säga ungefär när detta skall ha uttalas!

jag såg videon för 6 dagar sen, jag har kollat på över 200 video sen dess. Tror du jag kan exat berätta när jag hörde detta? Jag har svagt minne att det är inom de första 20 minuter skulle jag tro, min video hade 10 minuter kvar.
Citera
2020-02-06, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkylatorn95
+ håll dig hemma smitta ej andra

Självklart!
Citera
2020-02-06, 22:34
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Vad hade ni gjort om ni nu hade förkylningssymtom efter att ha rest över typ halva jorden? Har alltså suttit på olika flygplan i 30+ timmar senaste veckorna, utan att överdriva. På flera av dessa fanns både kineser och annat hostande folk. Har ont i halsen, sjukdomsskänsla, dock inte feber (36,4 temperatur kvällstid).

Om du misstänker att du har nCov efter en resa och har hög feber så ringer du och pratar med 1177 och pratar med dem, men du kan ringa ändå om du känner dig orolig. /Be safe
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in