Citat:
Ursprungligen postat av
Lund-NoGo-zone
Öh, 2018, USA-börsen har stigit ytterligare 30% så siffrorna är ännu värre nu 2020?
När dippen kom oktober-december 2018 så tjänade jag över 10 mkr på Stockholmsbörsen. Kan du acceptera att värdena var för höga oktober 2018? Nu är de ännu högre.
Ja, precis. Så min följdfråga är därmed, när kommer kraschen då? För jag antar att när artikeln publicerades 2018, så var det ingen i form av du, eller artikelförfattaren som räknade med att börsen skulle stiga ytterligare 30%? Med andra ord, när kommer kraschen då? För nu har ni, du och artikelförfattaren varnat om en bubbla i två år. Har ni fortfarande rätt att säga bubbla om börsen kraschar om 10 år, när den stigit ytterligare 120%? För i sådana fall kan jag också skrika bubbla och sen efter 10 år säga; "I told you so".
Angående huruvida dom var för höga -18 eller inte. Jag vet inte, hur långt är ett snöre? Allt är ju relativt. Uppenbarligen var dom inte för höga -18, eftersom dom är ännu högre nu. Jag fattar inte riktigt vart du vill komma.
Min fråga var inte heller vad du tjänade -18, utan hur mycket du har på börsen nu, och när du i sådana fall sålde av? Min gissning är nämligen runt dec -19, och att det är därför du sitter och är så sinnessjukt bitter.