Citat:
Vad dillar du om? Är det något folk INTE skall göra så är det att åka till Ambassaden i Bangkok. Alla dina uppräknade orter har lättillgängliga svenska konsulat men de är ju här på semester och då blir rekommendationen att INTE åka runt mer än till det som var planerat och då med egen taxi och kollad chaffis. Varje resa är ytterligare en exponering mot viruset. Den dagliga situationen i Thailand
https://ddc.moph.go.th/viralpneumonia/eng/file/situation/situation-no33-050263.pdf
Samma antal fall 25 varav 9 friskförklarade
Antal PUI (person of intrest) 595 upp 42?
Isolerade 45 ner 8
Det är nog i gruppen isolerade nya fall kan dyka upp. Bra att det minskar.
Riskområden där de bli lokala "outbreaks" är Bangkok, Chiang Mai och Phuket.
En sak man kan göra när man är i Thailand en längre eller även kanske kortare tid är att registrera sig hos Ambassaden.
https://ddc.moph.go.th/viralpneumonia/eng/file/situation/situation-no33-050263.pdf
Samma antal fall 25 varav 9 friskförklarade
Antal PUI (person of intrest) 595 upp 42?
Isolerade 45 ner 8
Det är nog i gruppen isolerade nya fall kan dyka upp. Bra att det minskar.
Riskområden där de bli lokala "outbreaks" är Bangkok, Chiang Mai och Phuket.
En sak man kan göra när man är i Thailand en längre eller även kanske kortare tid är att registrera sig hos Ambassaden.
Ambassaden i Bangkok, oh fy satan vilket arrogant näste. Du var nog inte här under Tsunami och det har inte blivit bättre. Undvik Bangkok i dessa tider när dessutom PM2.5 slår i taket just i Bangkok och Chang Mai.
Thailand tycker inte om att uppdatera varken totalt dödstal på vägarna eller virus nytt. Det är inget bra för vår business säger de om och om igen medan du som bor i Sverige pumpar på. Varför då, jag anar?
På Hua Hin immigration som måste besökas var tredje månad om du bor inom distriktet, och idag var det min tur, satt ca 60 st kritvita och väntade på något. Ingen hade mask mer än jag och ute på stan har 50% thais nu mask och alla där du äter, hotel och apotek. Bra, och när du checkar in mäts din temp.
Nu väntar jag bara på en riktig uppdatering som andra länder visar varje dag utan att du behöver leta på en skum thai sida.
Pumpar kan vänta tills virus faran har blåst över när det nu blir. Varför Kina agerade så drastiskt mot sitt folk och sin ekonomi söker fortfarande ett svar i min bok.