2020-02-05, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cuckslayer
Se min edit.
Trump var alltid populärare än Hillary. Det är inte svårare än så.
Citera
2020-02-05, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag går in hastigt här, skall dricka kaffe. Men vad är detta för motstridiga uppgifter? Dom sa precis på nyheterna att rösträkningen inte är helt färdig. Vad FAN liknar detta? Buttilägg pekas ju ut som vinnare men rösterna är inte färdigräknade.

Detta är ju SKANDAL, inte ens i Mogadishu eller Kabul är man så korrupta. Snabbt till kaffet, ursäkta mitt utbrott.
71% nu. Det är väl som vilken valvaka som helst? Man redovisar resultaten allteftersom.

Buttigieg var underdog och har gått tillräckligt stark för att utropas som vinnare. Bernie var storfavorit och har underpresterat grovt, oavsett hur det utvecklas. I bästa fall vinner han med minsta möjliga marginal, vilket är ett dåligt resultat för honom.
Citera
2020-02-05, 16:03
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
71% nu. Det är väl som vilken valvaka som helst? Man redovisar resultaten allteftersom.

Buttigieg var underdog och har gått tillräckligt stark för att utropas som vinnare. Bernie var storfavorit och har underpresterat grovt, oavsett hur det utvecklas. I bästa fall vinner han med minsta möjliga marginal, vilket är ett dåligt resultat för honom.
Eller så mixar man det färdiga resultatet på ett sådant sätt att man får sin favorit 1:a genom att bara delge 71% i första pressmeddelandet. Några dagar senare publicerar man det fulla resultatet. Frågan är ju då om favoriten fortfarande ligger högt då. Men den nyheten kan drunkna i någon annan större nyhetshändelse och folk minns bara den första delräkningens resultat.

Måste kommit som en chock för en del att Sanders och Warren hade "egna" rösträknare på plats.
Citera
2020-02-05, 16:05
Medlem
Cuckslayers avatar
Citat:
Trump var alltid populärare än Hillary. Det är inte svårare än så.

Ja, men hur vet vi att det inte är samma sak med Buttbögen och kommunisten? Angående det du skrev om att Iowa är en vit, konservativ stat.

Många röstade på Hillary och hon slog till och med Bernie, men hon blev överkörd av Trump i Iowa när det väl gällde.

Man kan alltså inte dra några slutsatser efter ett primärval för demokraterna.
Senast redigerad av Cuckslayer 2020-02-05 kl. 16:08.
Citera
2020-02-05, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Eller så mixar man det färdiga resultatet på ett sådant sätt att man får sin favorit 1:a genom att bara delge 71% i första pressmeddelandet. Några dagar senare publicerar man det fulla resultatet. Frågan är ju då om favoriten fortfarande ligger högt då. Men den nyheten kan drunkna i någon annan större nyhetshändelse och folk minns bara den första delräkningens resultat.

Måste kommit som en chock för en del att Sanders och Warren hade "egna" rösträknare på plats.
Det återstår ju att se. Det kan lika gärna sluta med att Buttigieg får större vinstmarginal.

Hittills har det ändrats så lite som 0.1% när de gått från 62% till 71% räknade. Allt tyder på att resultatet kommer stå sig.

Om Buttigieg vinner så är det ju han som förlorat mest på det här, som inte kunde hålla officielt segertal första kvällen. Han utropade sig lite halvt som vinnare, men det var väl mitt i natten i USA.

EDIT: Alla kandidater har egna rösträknare, i princip i alla distrikt. I alla fall enligt CNN.
Senast redigerad av aw 2020-02-05 kl. 16:23.
Citera
2020-02-05, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cuckslayer
Ja, men hur vet vi att det inte är samma sak med Buttbögen och kommunisten? Angående det du skrev om att Iowa är en vit, konservativ stat.

Många röstade på Hillary och hon slog till och med Bernie, men hon blev överkörd av Trump i Iowa när det väl gällde.

Man kan alltså inte dra några slutsatser efter ett primärval för demokraterna.
Visst kan det bli så. Folk kanske föredrar Trump.

Men jag tror inte folk väljer bort Buttigieg för att han är bög, precis som jag inte tror de valde bort Hillary för att hon är kvinna. Trump vann på egna meriter, och kan eventuellt göra det igen. Men Buttigieg har bättre chanser att slå honom än Sanders.
Citera
2020-02-05, 16:39
Avslutad
Citat:
Visst kan det bli så. Folk kanske föredrar Trump.

Men jag tror inte folk väljer bort Buttigieg för att han är bög, precis som jag inte tror de valde bort Hillary för att hon är kvinna. Trump vann på egna meriter, och kan eventuellt göra det igen. Men Buttigieg har bättre chanser att slå honom än Sanders.

Hur vet du att han är bög?
Citera
2020-02-05, 16:41
Medlem
OK inne här igen en kort stund. Jag förstår nu att det blir strömlinjeformat så är 73% räknade just nu blir det inga stora förändringar och Buttigegg blir en oväntad vinnare. Vad jag sett hittills av Buttigegg är han ingen slugger som Sanders men kanske är denna korrekta stil bättre om han blir slutligt nominerad och skall ställas mot slagmaskinen Trump.

Konstigt jag såg nyss att fortfarande är Biden favorit till att bli nominerad till slut, kanske var det en gammal notering. Det blir intressant detta, ser fram emot New Hampshire.
Citera
2020-02-05, 16:52
Medlem
Konfucius2s avatar
Tror Bernie är den som har störst chans att i slutändan slå Trump. Karismatisk och intelligent farbror som har den unga generation på sin sida i USA...
Citera
2020-02-05, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif

Han är gift med Chasten Buttigieg ...
Citera
2020-02-05, 16:53
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif

Han har själv sagt det och är gift med en man.
Citera
2020-02-05, 17:25
Medlem
Beethovanias avatar
Kul att det verkar gå bra för Buttigieg. Får hoppas det håller i sig då jag hellre ser honom än Sanders, och mycket hellre än Biden. Biden är nog den siste jag vill ska vinna.

Man kan också undra om någon i gänget som är kvar kan bli aktuell som vice-presidentskandidat. Buttigieg skulle ju vara ett bra val för någon av gamlingarna om de vann.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in