2020-02-05, 13:14
Medlem
obscenitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Som jag ser det finns tre alternativ (rätta mig om du kan finna fler):
1. Judar/kristna har sett till att uppfylla profetian.
2. Slumpen (vilka är oddsen???)
3. Gud uppfyllde sitt löfte.

Edit:
”Profetiorna om detta finns i Gamla Testamentet, och gäller alltså som helig skrift för både judar och kristna.
Frågetecken hopar sig....
Samtidigt är frågan om det historiska kristna judehatet högst aktuell som exempel i alla humanistiska debatter om den kristna trons omsättning i politisk praxis. Till skillnad från Eklunds tystnad kring de brott mot judarna som kristendomen lett till, har ett flertal kristna samfund världen runt uttryckligen tagit avstånd från både Martin Luthers skrift och från det kristna judehatet i Nya testamentet, vilket betyder att hela den problematik och den historia jag ovan presenterar är väl känd inom kyrkan.

Den svåra uppgiften för humanismen blir framöver att ifrågasätta hur ett kristet samfund kan existera, som vilar på en kraftfull och förnedrande antijudisk propaganda som av de kristna tros vara utfärdad av de kristnas egen Gud. Att dyrka Jesus skulle här kunna jämföras med att dyrka Adolf Hitler. Hur kan människor tro på en Gud vars lära hetsar till judehat?
Citera
2020-02-05, 13:31
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reptileking
Jag tror inte just siffran 6 är det viktiga för oss icketroende. Det var dock intressant att höra vad den har för betydelse för judar. Jag försvarar den bästa uppskattningen moderna historiker ger. Den kommer aldrig bli exakt. Men den kommer vara närmare 6 miljoner än revisionisternas 300.000 trots att den är långt ifrån siffrorna från den sovjetiska propagandan.
Jag förstår, men om du studerar biblisk profetia om detta, så ser du det helt orimliga i att händelserna vore slumpmässiga.
Det finns gott om amerikanska evangelikanska kristna som förklarar ämnet samt Bibelns språk om saken.
Är du intresserad kan jag rekommendera Chuck Missler, finns på youtube.
Citera
2020-02-05, 13:50
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av obscenitet
Frågetecken hopar sig....
Samtidigt är frågan om det historiska kristna judehatet högst aktuell som exempel i alla humanistiska debatter om den kristna trons omsättning i politisk praxis. Till skillnad från Eklunds tystnad kring de brott mot judarna som kristendomen lett till, har ett flertal kristna samfund världen runt uttryckligen tagit avstånd från både Martin Luthers skrift och från det kristna judehatet i Nya testamentet, vilket betyder att hela den problematik och den historia jag ovan presenterar är väl känd inom kyrkan.

Den svåra uppgiften för humanismen blir framöver att ifrågasätta hur ett kristet samfund kan existera, som vilar på en kraftfull och förnedrande antijudisk propaganda som av de kristna tros vara utfärdad av de kristnas egen Gud. Att dyrka Jesus skulle här kunna jämföras med att dyrka Adolf Hitler. Hur kan människor tro på en Gud vars lära hetsar till judehat?
Jag har varit kristen länge, och har dagligen studerat Bibeln under lika lång tid.

Varför gå på rykten? En gång i tiden var människor inte läskunniga, men idag kan du ju själv läsa NT.
Läs tex romarbrevet kapitel 10-11, särskilt vers25-27. Så kan du lägga undan lite fördomar samtidigt
Citera
2020-02-05, 14:14
Medlem
obscenitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Jag har varit kristen länge, och har dagligen studerat Bibeln under lika lång tid.

Varför gå på rykten? En gång i tiden var människor inte läskunniga, men idag kan du ju själv läsa NT.
Läs tex romarbrevet kapitel 10-11, särskilt vers25-27. Så kan du lägga undan lite fördomar samtidigt
Du svarade inte på : Hur kan människor tro på en Gud vars lära hetsar till judehat?”
Med koppling till förintelsens skeenden
Syftar du på???:
25Bröder, för att ni inte skall förlita er på ert eget förstånd vill jag att ni skall känna till denna hemlighet. En del av israeliterna är förstockade och skall förbli det tills hedningarna i fullt antal har nått målet. 26Men då skall hela Israel bli räddat, som det står skrivet: Från Sion skall befriaren komma och ta bort all synd från Jakob. 27Och detta mitt förbund med dem betyder att jag lyfter av dem deras synder.
Citera
2020-02-05, 14:33
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Du svarade inte på : Hur kan människor tro på en Gud vars lära hetsar till judehat?”
Syftar du på???:
25Bröder, för att ni inte skall förlita er på ert eget förstånd vill jag att ni skall känna till denna hemlighet. En del av israeliterna är förstockade och skall förbli det tills hedningarna i fullt antal har nått målet. 26Men då skall hela Israel bli räddat, som det står skrivet: Från Sion skall befriaren komma och ta bort all synd från Jakob. 27Och detta mitt förbund med dem betyder att jag lyfter av dem deras synder.
Du förstod alltså inte svaret att judarna fortfarande är "Guds älskade, för fädernas skull".

Då svarar jag så här:
Av samma anledning som du hetsar mot kristna, så kunde RKK (=en hora enligt bibeln) få människor att hetsa mot judar. Allt sker då förstås i godhetens namn, för ingen kallar ju vad de själva gör för ont

Och nej: Jesus hetsade inte mot judar. Han hetsade inte mot någon människa, inte ens mot sina (och våra) fiender.
Citera
2020-02-05, 14:54
Medlem
Detekarvissts avatar
Citat:
De fantasierna klarar sig alltså ändå i domstolar där t ex Leucher inte ens tillåts vittna som expert, eftersom han bara hittade på att han var det. Öht låg tilltro till vetenskap. Om koncentrationer för löss/människor var påhitt skulle varje universitet i världen lätt kunna påpeka det. Men det är öronbedövande tyst (förutom från en väldigt liten skara av samma människor som envist uthärdar). Även om det var påhitt (vilket det inte är alltså) skulle rutiner kunna förklara det. Kläder kanske kan få ligga kvar oventilerart. Varför ha bråttom där?

Domstolar är inga experter på kemi. Däremot politik. Att lusargumentet är rappakalja vet alla kemister som tittar på det. Att få vågar uttala sig öppet beror enbart på politisk repression. Det finns förövrigt data från amerikanska avrättningar i gaskammare att tillgå. Koncentrationer om 3000-8000 ppm cyanväte krävs för att avliva en människa på i genomsnitt ca 10 min.
Citera
2020-02-05, 15:16
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Syftar du på???:
För övrigt, så ja;
Paulus talar om en profetia, och då Jesus redan hade profeterat om Jerusalems förstörelse (som sedan skedde år 70), så menar Paulus nödvändigtvis att den profetia han själv citerar ur GT syftar på en framtid EFTER Jerusalems förstörelse och då judarna spreds ut bland hednafolken (en annan profetia). Stycket Paulus hänvisar till finns i Jesaja 59:20-21. Där kan man läsa vidare i Jesaja 60 och se att den berör ett uppståndet Israel ja!
Citera
2020-02-05, 15:54
Medlem
reptilekings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detekarvisst
Domstolar är inga experter på kemi. Däremot politik. Att lusargumentet är rappakalja vet alla kemister som tittar på det. Att få vågar uttala sig öppet beror enbart på politisk repression. Det finns förövrigt data från amerikanska avrättningar i gaskammare att tillgå. Koncentrationer om 3000-8000 ppm cyanväte krävs för att avliva en människa på i genomsnitt ca 10 min.

Det är mycket som "krossats", är "rappakalja", är "skitsnack", har "noll trovärdighet". Men i själva verket stöds av både forskare och då och då domstolar. Det är lite av ett återkommande tema i tråden. Det hade varit rappakalja om t ex forskare i biologi / kemi / toxikologi hade sagt det. Men de håller med. Varför skulle amerikanska fängelser snåla på gasen? Ekonomiska skäl? De kör såklart på med så mycket de kan när det handlar om en enstaka avrättning då och då, det är ju det enda rimliga i det läget. De har väl krav på att minimera lidande också antar jag.
Senast redigerad av reptileking 2020-02-05 kl. 15:59.
Citera
2020-02-05, 16:21
Medlem
Detekarvissts avatar
Citat:
Det är mycket som "krossats", är "rappakalja", är "skitsnack", har "noll trovärdighet". Men i själva verket stöds av både forskare och då och då domstolar. Det är lite av ett återkommande tema i tråden. Det hade varit rappakalja om t ex forskare i biologi / kemi / toxikologi hade sagt det. Men de håller med. Varför skulle amerikanska fängelser snåla på gasen? Ekonomiska skäl? De kör såklart på med så mycket de kan när det handlar om en enstaka avrättning då och då, det är ju det enda rimliga i det läget. De har väl krav på att minimera lidande också antar jag.

Fast nu råkar det vara just forskare och vetenskapsmän som ifrågasatt gasmytologin. Som novis lägger du förstås mer vikt vid antalet än vid de vetenskapliga argumenten. Utifrån diverse s.k vittnesmål tog det 5-15 minuter att avrätta folk i Auschwitz genom gasning. Detta med en bråkdel av de koncentrationer som använts vid amerikanska avrättningar i gaskammare. I de senare rådde dessutom optimala temperaturer och avsändringen av cyanväte påskyndades med syra. Inget av detta var fallet i Auschwitz.
Citera
2020-02-05, 16:25
Medlem
Tanuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Detta är intressant!! Det har kommit upp många gånger...

Enligt visa förnekare, så är siffran 6 miljoner helig. Att 6 miljoner judar måste dö för de skulle kunna få sitt land tillbaks. Att det finns en spådom i deras bok (talmud)

När man efterfågar den spådomen, kan de ej hitta den. Efter ett tag nämner de Leviticus 25:10
Men googlar man det, så handlar det om hur man ska fira sin fasta.... https://theisraelbible.com/bible/leviticus/chapter-25/verse-10

Hur de ska få att 6 miljoner måste dö innan de ska få sitt land, det är mig en gåta.

Sedan bruka det komma upp att 6 miljoner nämns x antal gånger i böcker o tidningar innan krigets slut. Men det konstiga är 4 miljoner nämns fler gånger, nästan dubbelt så många gånger.

Det bruka komma upp att siffran 6 är helig, men det är ett typ av oturstal. Däremot är siffran 7 helig.

Det där är väl ändå ett jävla sätt.
Att i tid och otid i egen kontrollerad media globalt sprida uppgifter om den egna gruppens påstådda utplåning.
Alldeles oavsett om det är 4,5,6 eller 7 miljoner som mördats och blivit till tvål och lampskärmar.

Är det någon annan av de påstådda judeförintelserna som är verklig enligt dig, eller är det bara den i anslutning till ww2 och Tyskland som är verklig.

Kan du ge exempel på något annat folkslag som kontrollerar stora delar av världens media och i dessa kanaler regelbundet basunerar ut historier om sin egen utplåning där andra folkslag dehumaniseras och framställs som bestialiska mördare.

Allt i syfte att marinera goyim i skuld så de inte ska ifrågasätta ashkenaziska tricks som replacement migration, kommunism och centralbanksgangsterism.

Helt jävla perverst beteende. Lägg av med semitismen så försvinner antisemitismen på köpet.
Citera
2020-02-05, 17:05
Medlem
reptilekings avatar
Citat:
Fast nu råkar det vara just forskare och vetenskapsmän som ifrågasatt gasmytologin. Som novis lägger du förstås mer vikt vid antalet än vid de vetenskapliga argumenten. Utifrån diverse s.k vittnesmål tog det 5-15 minuter att avrätta folk i Auschwitz genom gasning. Detta med en bråkdel av de koncentrationer som använts vid amerikanska avrättningar i gaskammare. I de senare rådde dessutom optimala temperaturer och avsändringen av cyanväte påskyndades med syra. Inget av detta var fallet i Auschwitz.

Kallade du just F. Leucher forskare och vetenskapsman? Oavsett ligger informationen om löss / människor, ungefär koncentrationen som användes m.m. Ute helt öppet i encyklopedier och på t ex Wikipedia. Det skulle inte hålla en minut om du hade rätt och det krävs 3.000ppm för att döda en människa. Folk som läste första året på någon relevant utbildning skulle genomskåda det och krossa det. Men det är tyst.
Senast redigerad av reptileking 2020-02-05 kl. 17:15.
Citera
2020-02-05, 17:05
Medlem
reptilekings avatar
Citat:

Kallade du just F. Leucher forskare och vetenskapsman?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in