2020-02-05, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kazangas
Det tar en stund att får ett svar.
https://www.expressen.se/kvallsposten/misstankt-corona-fall-utreds-i-karlskrona/

Patienten är isolerad, så varför så bråttom?

Nyfiken. Är patienten sjuk i Corona undrar man ju om smittan kan ha spridits vidare eller inte.
Citera
2020-02-05, 13:33
Medlem
LGDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.D.
Jag vet inte vem dr Dingdong är, jag baserar mig på matematik och den mätdata vi får från kina och resten av världen.

Så kan du sätta lite siffror på dina påståenden?

Svävar man mellan liv och död ifall man har en sjukdom där 35% visat sig dö?

Så kan det mycket väl vara beroende på ens hälsostatus. Det är inte alls något önskvärt att vara sjuk i ett virus med en, för tillfället, dödlighet på 35%.

Citat:
Svävar man mellan liv och död ifall man har en sjukdom där 15% visat sig dö?

Här är det mindre troligt givetvis, att man svävar mellan liv och död. Fortfarande finns en betydligt stor risk för att man gör det.
Citat:
Svävar man mellan liv och död ifall man har en sjukdom där 6.5% visat sig dö?

Ännu mindre troligt. Men fortfarande en betydlig risk för det.
Citat:
Svävar man mellan liv och död ifall man har en sjukdom där 2% visat sig dö?

Inte troligt att du kommer sväva mellan liv och död som fullt frisk människa. Men givetvis finns en risk.

Ligger dödligheten på 35% just nu? Jag är knappast något vidare på matte. Men varför anser du att 23000 människor svävar mellan liv och död? Det är ju isåfall majoriteten av fallen.
Citera
2020-02-05, 13:33
Moderator
OYs avatar
Citat:
Dom skulle ha haft frivillig karantän, Tegnell säger att det är bättre.

Ja, haha, det kom som på beställning.

Sannolikt kommer Tegnell aldrig att bli varse händelsen om berört land inte ringer och berättar explicit för Folkhälsomyndigheten.

Nu har vi så gott som ett kvitto på att frivillighet inte är ett säkert kort, om händelsen är sann.
Citera
2020-02-05, 13:34
Medlem
kazangass avatar
Citat:
Så då kanske du inte behöver ställa så dumma frågor när vi diskuterar en person som uppenbarligen satt i karantän. Eller försöker du styra bort diskussionen från sakfrågan?

Jepp, här gäller det att bidra till mörkläggandet.
Allvarligt, om du tror det - ta ett djupt andetag och slappna av.
Citera
2020-02-05, 13:35
Medlem
booreds avatar
Citat:
Med tanke på att du vet svaret så måste jag säga att det var väldigt mycket gissningar du ville lägga in i dina kalkyler.

Nu lägger du ord i min mun. Jag har hävdat att ingen kan veta svaret. Man kan däremot göra bedömningar just pga av faktorer ingen kan veta eller som i det här fallet siffror som förvrider datan.

Vill du ha hyfsat korrekt ögonblicksbild döda/friska just nu borde du gå till tidpunkten de blev bekräftade. Och därifrån räkna vad som hände med alla intagna tex den dagen/perioden. Du kan inte blanda in de 10 000 som blivit bekräftat smittade sista 3 dagarna.
Annars är det helt irrelevant innan smittan är klar.
Senast redigerad av boored 2020-02-05 kl. 13:43.
Citera
2020-02-05, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Ja, haha, det kom som på beställning.

Sannolikt kommer Tegnell aldrig att bli varse händelsen om berört land inte ringer och berättar explicit för Folkhälsomyndigheten.

Nu har vi så gott som ett kvitto på att frivillighet inte är ett säkert kort, om händelsen är sann.
vi trivs ju bäst i öppna landskap -- det kanske är det som stärker vårat immunförsvar bättre
Citera
2020-02-05, 13:36
Medlem
kazangass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilltosse
Nyfiken. Är patienten sjuk i Corona undrar man ju om smittan kan ha spridits vidare eller inte.

Självklart så gör man en smittspårning om det visar sig vara nödvändigt.
Citera
2020-02-05, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Impact21
https://www.bbc.com/news/world-asia-china-51379088

Extremt intressant artikel som visar på att de officiella siffrorna inte är korrekta. Varken när det gäller smittade eller döda.
Citera
2020-02-05, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LGD
Så kan det mycket väl vara beroende på ens hälsostatus. Det är inte alls något önskvärt att vara sjuk i ett virus med en, för tillfället, dödlighet på 35%.

Här är det mindre troligt givetvis, att man svävar mellan liv och död. Fortfarande finns en betydligt stor risk för att man gör det.

Ännu mindre troligt. Men fortfarande en betydlig risk för det.

Inte troligt att du kommer sväva mellan liv och död som fullt frisk människa. Men givetvis finns en risk.

Ligger dödligheten på 35% just nu? Jag är knappast något vidare på matte. Men varför anser du att 23000 människor svävar mellan liv och död? Det är ju isåfall majoriteten av fallen.

Ditt svar på frågan är alltså kanske? Menar du att bara den som faktiskt bevisligen dött kan ha svävat mellan liv och död?

Alla procensatser jag nämnt har sina ursprung här i tråden, och vet du inte vad jag pratar om så läs mer av tråden.

Jag anser att 23000 personer svävar mellan liv och död eftersom de är så pass sjuka att det inte är helt säkert att de överlever. Det är definitionen oavsett vilken procensats du väljer.
Att sväva mellan liv och död är inte nåt man kanske gör.
Citera
2020-02-05, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boored
Nu lägger du ord i min mun. Jag har hävdat att ingen kan veta svaret. Man kan däremot göra bedömningar just pga av faktorer ingen kan veta eller som i det här fallet siffror som förvrider datan.

Vill du ha hyfsat korrekt ögonblicksbild döda/friska just nu borde du gå till tidpunkten de blev bekräftada. Och därifrån räkna vad som hände med alla intagna tex den dagen/perioden. Du kan inte blanda in de 10 000 som blivit bekräftat smittade sista 3 dagarna.
Annars är det helt irrelevant innan smittan är klar.

Nej, jag har inte lagt de här orden i din mun.
Citat:
Ursprungligen postat av boored
Det vet vi redan, pga skillnad i vårdtiden för de båda grupperna. Det som driver den siffran i första hand.
Citera
2020-02-05, 13:44
Medlem
LGDs avatar
Citat:
Ditt svar på frågan är alltså kanske? Menar du att bara den som faktiskt bevisligen dött kan ha svävat mellan liv och död?

Nej du lägger orden i munnen på mig

Citat:
Alla procensatser jag nämnt har sina ursprung här i tråden, och vet du inte vad jag pratar om så läs mer av tråden.

Jag anser att 23000 personer svävar mellan liv och död eftersom de är så pass sjuka att det inte är helt säkert att de överlever. Det är definitionen oavsett vilken procensats du väljer.
Att sväva mellan liv och död är inte nåt man kanske gör.

Jag menar helt enkelt det jag säger, att bara den som svävar mellan liv och död, svävar mellan liv och död. Hur vet du att de är såpass sjuka att de helt säkert inte överlever?
Är alla bekräftade fall, dödligt lungsjuka?
Citera
2020-02-05, 13:45
Medlem
Personen i Blekinge testade negativt!

Kom en blänkare men kunde inte hitta notisen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in