Ser i alphabets senaste redovisning att youtube omsatte 150 miljarder förra året. Jag älskar youtube, jag är glad att de får in reklampengar.
Men... någon annan som noterat att de klämmer in minst 3 gånger fler reklamsnuttar nu än förra året? Hur länge tolererar vi kunder det?
Dessutom ser mina barn ca 10 år massor på youtube. De köper naturligtvis ingenting, helt bortkastad reklam.
Enda gången jag själv ser youtube-reklam är i 5 sekunder så jag kan klicka bort reklamen. Jag har spenderat 100-tals timmar på youtube och aldrig sett slut på en enda reklamsnutt.
Så 150 miljarder bortkastade reklampengar. Hur kan annonsörer vara så lättledda? Gör de aldrig någon utvärdering av sina reklampengar?
Jag är nog på gång att betala youtube för att slippa reklamen. Tar dock emot lite eftersom google redan tjänar 300 miljarder. Och med tanke på alla som helt oavlönat lagt upp klippen jag tittar på.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2020-02-05 kl. 13:02.
Ja, det är nog så att de som faktiskt är utbildade i det här och sitter på miljoner och åter miljoner de skvätter iväg på reklam har ingen aning om vad de gör utan chansar mest hejvilt.
Är inte immun mot reklam, brukade byta kanal på TV'n och kör adblock på datorn. Vet inte hur många kampanjhamburgare det blivit från hamburgerkedjorna tack vare reklamen. Men i princip ingenting annat från reklamer skulle jag köpa, om det inte är någonting jag redan vet innan typ en ny telefon som ska lanseras eller så.
Jag har adblock och de stoppar inte reklamfilmerna på youtube. Om någon har en adblock som fungerar där så tipsa gärna i tråden.
Om det finns så förstår jag iofs varför jag översvämmas med reklam. Ju fler som har adblock desto mer reklam. Borde dock finnas någon övre gräns till hur mycket reklam man kan pressa in. Var 3:e minut när man lyssnar på vissa album...
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2020-02-05 kl. 13:22.
Jag har adblock och de stoppar inte reklamfilmerna på youtube. Om någon har en adblock som fungerar där så tipsa gärna i tråden.
Om det finns så förstår jag iofs varför jag översvämmas med reklam. Ju fler som har adblock desto mer reklam. Borde dock finnas någon övre gräns till hur mycket reklam man klan pressa ut. Var 3:e minut när man lyssnar på vissa album...
Om det finns så förstår jag iofs varför jag översvämmas med reklam. Ju fler som har adblock desto mer reklam. Borde dock finnas någon övre gräns till hur mycket reklam man kan pressa in. Var 3:e minut när man lyssnar på vissa album...
Om det finns så förstår jag iofs varför jag översvämmas med reklam. Ju fler som har adblock desto mer reklam. Borde dock finnas någon övre gräns till hur mycket reklam man klan pressa ut. Var 3:e minut när man lyssnar på vissa album...
ublock origin. Den fungerar perfekt, har inte sett reklam någonstans alls på åratal. Absolut inte på youtube.