2020-02-04, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gotlaborj
Det kommer jag garanterat att göra när jag själv fått starkare underlag.
Jag, likt majoriteten här, vill såklart att den här skiten ska självdö så att vi alla kan gå vidare, men vissa saker tyder på motsatsen.

Varför kan du inte berätta vad du vet nu istället för att vänta? Vad ska hända liksom?
Citera
2020-02-04, 17:51
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pjabas
"Hur många har blivit friska?

– Säkert tusentals. Det figurerar en konstig siffra över hur många som har friskförklarats, som är felöversatt från kinesiska"

Så det låga antalet friskförklarade som jag var övertygad var korrekt eftersom det konsekvent refererats till från olika källor, det är bara en trådsanning?
Tegnell har rätt?
Eller har han blivit galen?

Efter att ha studerat siffrorna och presskonferenser från Kina, framförallt från Hubei då, så är min lekmannamässiga åsikt att det som klassas som "recovered" i rapporten är de som varit så pass sjuka att de legat inne på sjukhus för lunginflammation. Precis som Tegnell säger bör det finnas tusental fler som tillfrisknat, det bör även vara tiotusental fler smittade än vad statistiken säger samt även fler döda även om den sista kategorin är absolut svårast att bedöma.
Senast redigerad av BushwickBill 2020-02-04 kl. 17:53.
Citera
2020-02-04, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magpest
HIV är ett virus som leder till Aids vilket gör att man blir extremt känslig för infektioner (vilket är dödligt). Detta coronavirus kan ha en liknande egenskap som försöker slå ut immunsystemet. Så liknelsen med HIV behöver inte vara så långsökt.
Det (av mig) fetade: Har du någon källa till det där?
Citera
2020-02-04, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av framtidaledare
Varför kan du inte berätta vad du vet nu istället för att vänta? Vad ska hända liksom?

För jag vill inte att fler foliehattar tolkar informationen felaktigt. Jag vill ha bättre underlag innan jag visar det här.

Det räcker att tråden är infekterad med konspirationsteorier.
Citera
2020-02-04, 17:52
Moderator
OYs avatar
Citat:
Bra killgissning, men väldigt fel..

Kommer förklara närmare om några veckor. Kan hinta lite om att en väldigt god vän till mig arbetar i ett drabbat område och har mer information än vad som annonserats ut här.

Det kan jag också, men jag har två goda vänner där, i det värst drabbade området, det smäller högre.

Nå, ut med språket nu om du har något relevant att komma med, tillför inget att du postar insinuationer.

Vad har du att berätta som vi andra inte har en susning om, vad har Tegnell och WHO missat?
Citera
2020-02-04, 17:53
Medlem
Sharm0tas avatar
Ytterligare en japan.
Citat:
”There are currently 20,708 confirmed cases worldwide, including 427 fatalities.
https://bnonews.com/index.php/2020/02/the-latest-coronavirus-cases/
Citera
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Det kommer jag garanterat att göra när jag själv fått starkare underlag.
Jag, likt majoriteten här, vill såklart att den här skiten ska självdö så att vi alla kan gå vidare, men vissa saker tyder på motsatsen.

Du vill inte alls hinta om vad du ev. vet, så vore det bra om du inte bara skriver massa påståenden som enbart sätter dig i kategori troll eller att du vill skrämma upp människor.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det kan jag också, men jag har två goda vänner där, i det värst drabbade området, det smäller högre.

Nå, ut med språket nu om du har något relevant att komma med, tillför inget att du postar insinuationer.

Vad har du att berätta som vi andra inte har en susning om, vad har Tegnell och WHO missat?

Härligt att höra! Då är du säkerligen uppdaterad, så som du bör.

Jag har inte en susning om vad Tegnell vet, däremot vet jag att WHO mest troligt har mer information än vad som framkommit hittills.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Ja men som jag tolkar smittskyddslagen (vilket kanske är felaktigt) kan man nog inte göra mer.

Den här metoden har dessutom visat sig framgångsrik i Kanada.

Du tolkar rätt. Hårdare restriktioner är tydligen att kränka den personliga integriteten
Citera
Medlem
rightclaws avatar
En kinaman blev rekupererad av att förtära stora mängder vatten sen läste jag om att viruset blir mindre & mindre farligt när det kommer till spridning, det tunnas ut & tappar antagonister.

Citat:
Ursprungligen postat av Bumblebeebee
En man som dör av viruset:

https://twitter.com/ISCResearch/status/1224437740030185473?s=20

Så otäckt!
Verkar som att Chris Redfield råkat llla ut.
Citera
2020-02-04, 17:54
Medlem
Xehkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BushwickBill
Efter att ha studerat siffrorna och presskonferenser från Kina, framförallt från Hubei då, så är min lekmannamässiga åsikt att det som klassas som "recovered" i rapporten är de som varit så pass sjuka att de legat inne på sjukhus för lunginflammation. Precis som Tegnell säger bör det finnas tusental fler som tillfrisknat, det bör även vara tiotusental fler smittade än vad statistiken säger samt även fler döda även om den sista kategorin är absolut svårast att bedöma.

Även japanska läkare delar den uppfattningen och hör en gissning på att dödligheten ligger på 0,3-0,6%
Citera
2020-02-04, 17:54
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KLR
2500 allvarligt sjuka på 20.000 smittade i Sverige kan ni fort räkna ut hur det skulle sluta. Vi bygger inte sjukhus på 5 dagar, möjligtvis 5år.

Varför skulle vi ha dessa siffror? En dos av realism kanske kan vara på plats när man diskuterar?

Sverige skulle aldrig få samma utbrott och vi skulle inte heller få en lika hög andel allvarligt sjuka. Men vår vård skulle givetvis gå på sina knän oavsett.
Senast redigerad av ArgusOne 2020-02-04 kl. 17:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in