2020-02-03, 20:29
Medlem
Xehkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
öppna med armbågen - ett tips

Det gör jag i princip alltid, antingen med armbågar, knän eller pappersnäsdukar.
Citera
2020-02-03, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Finns det något ljus i tunneln kring det här jävla viruset? Och gärna ett svar från någon som är någorlunda saklig och inte njuter av att skapa panik.

Kan ju säga att det går sååå sakta för viruset att skapa en riktig pandemi, att vi hinner dö av åldersrelaterade sjukdomar innan vi blir smittade.
Ryssen som påstod att viruset är gjort endast för den mongolida rasen kanske hade rätt ändå 🤔
Citera
2020-02-03, 20:30
Medlem
Citat:
Finns det något ljus i tunneln kring det här jävla viruset? Och gärna ett svar från någon som är någorlunda saklig och inte njuter av att skapa panik.

Absolut finns det ett ljus i tunneln! Jag tror man får vänta med några recensioner någon månad innan man ser hur det utvecklar sig. Det är relativt lugnt nu men med tanke på allt resande i världen så kan det såklart förändras. Man får vara förnuftig och hoppas på det bästa.
Citera
2020-02-03, 20:31
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Vad snällt, tack. Kan du översätta huvuduppgifterna? Jag kan inte ett skit tyska.

Det är ett syskon till det barn som tidigare testats positivt i Bayern. De skriver vidare att pappan och barnen befinner sig i ett stabilt läge.

Edit övrig text är mest generellt om Viruset
Senast redigerad av 57Emma 2020-02-03 kl. 20:36.
Citera
2020-02-03, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bartram
En tänkbar ekonomisk effekt är att KIna inte längre kan finansiera USas underskott utan tvärtom börjar sälja Usas statsobligationer för att finansiera inhemska behov
Det torde bli ett dollar sänke av rang aj aj aj
Citera
Medlem
Citat:
Kan någon som kan tyska bekräfta uppgifter om ett elfte fall i tyskland?

Die Welt eller nåt sånt ska tidningen heta
Hittade nåt som heter dw kolla den jag har inte sett i den.
Citera
Medlem
Pfaltzs avatar
Någon som har tänkt på att antalet inlägg i den här tråden ganska väl tenderar att följa antalet konstaterade smittade?
Citera
2020-02-03, 20:33
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:

Ja. Nu har äntligen andelen tillfrisknade blivit högre än antal döda, vilket är positivt. Även andelen nya smittade minskar, så hopp finns det. Men det är långt kvar och det kan mycket väl dyka upp minst 10k nya smittade innan slutet av mars, då jag gissar att man passerar gränsen för när viruset kan kallas under kotroll.
Citera
2020-02-03, 20:33
Medlem
Citat:
Vad snällt, tack. Kan du översätta huvuduppgifterna? Jag kan inte ett skit tyska.

Googleöversättning:
Ett annat barn i Bayern har visat sig vara smittat med den nya typen av koronavirus. Antalet drabbade i staten ökade till nio och landsomfattande till elva. Det är ett andra infekterat barn av den mannen från distriktet Traunstein, vars positiva resultat hade blivit kända förra veckan, som det bayerska hälsoministeriet meddelade på måndag kväll, med hänvisning till statskontoret för hälsa och livsmedelssäkerhet. Fadern och de två barnen är i ett stabilt hälsotillstånd.

Patogenen hade upptäckts hos sju anställda hos billeverantören Webasto i Stockdorf nära München. Sedan finns det de två barnen till en anställd. Alla tre familjemedlemmar som testade positiva är för närvarande i stabil hälsa, enligt läkare.
Citera
2020-02-03, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joakwim
Att procentsatsen minskar utesluter inte exponentiell ökning.
Du har fel.

Exponentialfunktionen skrivs på formen y = a*b^x där a och b är konstanter.

Det finns många andra icke-linjära funktioner, t ex y = e^sqrt(x) osv.

Tänk dig själv om procentsatsen fortsätter att minska linjärt med 2 procentenheter per dag (som man ser om man ökar VitruvianskeMannens studie bakåt i tiden). Vad händer då om 10 dagar?
Citera
2020-02-03, 20:35
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:

Kort citat:

Citat:
Another child in Bavaria has been shown to be infected with the new type of corona virus. The number of people affected in the state rose to nine and nationwide to eleven. It is a second infected child of that man from the district of Traunstein, whose positive findings had become known last week, as the Bavarian Ministry of Health announced on Monday evening, citing the State Office for Health and Food Safety. The father and the two children are in a stable state of health.
Citera
2020-02-03, 20:36
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Ja. Nu har äntligen andelen tillfrisknade blivit högre än antal döda, vilket är positivt. Även andelen nya smittade minskar, så hopp finns det. Men det är långt kvar och det kan mycket väl dyka upp minst 10k nya smittade innan slutet av mars, då jag gissar att man passerar gränsen för när viruset kan kallas under kotroll.
I gårdagens Agenda förutspådde herrarna Giesecke och Olsen att smittspridningen kulminerar till sommaren/hösten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in