2020-02-03, 11:59
Medlem
Daniel501s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Problemet med förnekarnas argumentation är att den ständigt går in på att ifrågasätta småsaker som inte har med frågan att göra, i syfte att få det att framstå som att vi inte är trovärdiga.

Det kan ha tillverkats någon lampskärm av judars hud. Eller inte. Det är oväsentligt.
"Vi" har ingen linje. Ingen agenda. Om det verkar sannolikt att en lampskärm skapades av en Judes hud så tror jag på det, annars inte. För att få information om det vänder jag mig till historiker och experter, inte till förnekarna som är övertygade om att det inte kan ha hänt eftersom"tyskar är civiliserade".

Jasså? Så när mellanstadieelever får läsa om lampskärmar och tvålar av Judar så är det inte en agenda som ligger i grunden där? Istället för att lära sig om varför Judarna förföljdes ännu en gång, varför Tyskarna ansåg det nödvändigt att sätta de i läger så att vi så klyschigt kan lära oss att inte begå samma misstag så lär vi oss om "Angel of Death" "Ilse "Slaktaren av Buschenwald" Kosch" och alla andra spökhistorier..

"Ingen agenda.." hahaha.

https://files.catbox.moe/c2pive.jpg

https://files.catbox.moe/yr3jg5.jpg

https://www.jta.org/quick-reads/15-of-italians-say-holocaust-never-happened-poll-finds

https://youtu.be/7uozjeShNAw?t=1513
Senast redigerad av Daniel501 2020-02-03 kl. 12:16.
Citera
2020-02-03, 12:07
Medlem
obscenitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel501
Ni kanske ska bestämma er vilken linje ni ska hålla? Lampskärmar och tvålar, som jag personligen läste om i skolan, är det sant eller falskt?

https://www.expressen.se/nyheter/har-avslojas-forintelsen/

"På väggen i det laboratorium i Buchenwald, där tyskarna experimenterade med kaniner, marsvin och levande människor, hänger inom glas och ram några "konstverk". Det är lampskärmar, portmonnäer m m, som förre Buchenwaldkommendantens hustru, Frau Cock, tillverkat av människohud.På lampskärmen sitter bröstvårtorna kvar, som för att undanröja alla tvivel om varifrån materialet kommit. Frau Cock hade många perversa nöjen, ett annat var att skriva upp numret på fångar som då de passerade råkade titta på henne. Den skyldige blev hängd eller skjuten eller vad nu Frau Cock ansåg vara lämpligaste straffet."

Tror ni på fullaste allvar på detta?
Just lampskärmar och tvålfett har till och med ifrågasatts av judiska myndigheten Yad Vashem, Israels egen myndighet.
Citera
2020-02-03, 12:11
Medlem
obscenitets avatar
Citat:
Jasså? Så när mellanstadieelever får läsa om lampskärmar och tvålar av Judar så är det inte en agenda som ligger i grunden där? Istället för att lära sig om varför Judarna förföljdes ännu en gång, varför Tyskarna ansåg det nödvändigt att sätta de i läger så att vi så klyschigt kan lära oss att inte begå samma misstag så lär vi oss om "Angel of Death" "Ilse "Slaktaren av Buschenwald" Kosch" och alla andra spökhistorier..

"Ingen agenda.." hahaha.
Tyskarnas nödvändighet stannade ju inte där. De hade mer än det som agenda eller hur? De ville härska över Europa och slå ut eventuellt motstånd. Du hävdar ofta ju att många vita européer dog, ja många tyskar dog och hiskeligt många ryssar.

De hade ett förakt för svaghet och rädsla för att själva vara svaga.
Citera
2020-02-03, 12:30
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reptileking
Vittnena till de skjutningarna passar int in i er världsbild heller. Vanliga åldringar som berättar vad de sett utan att ha förhörts eller ha någonting speciellt att vinna på det.
Här är förstås det mest troliga svaret på vart judarna tagit vägen,

Glöm gaskamrarna!
Citera
2020-02-03, 12:47
Medlem
Daniel501s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av obscenitet
Tyskarnas nödvändighet stannade ju inte där. De hade mer än det som agenda eller hur? De ville härska över Europa och slå ut eventuellt motstånd. Du hävdar ofta ju att många vita européer dog, ja många tyskar dog och hiskeligt många ryssar.

De hade ett förakt för svaghet och rädsla för att själva vara svaga.

Ja det var ju en djävla tur att Tyskarna förlorade, tänk om de hade vunnit??

Ingen feminism, mångkultur, HBTQP/Pride, kapitalism, kommunism. men värst av allt?? Vi hade fått prata Tyska!

https://streamable.com/nyi33
Senast redigerad av Daniel501 2020-02-03 kl. 12:50.
Citera
2020-02-03, 13:48
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Skillnaden mellan vetenskap och pseudovetenskap är att vetenskapen korrigerat sig angående lampskärmar och dylikt, medan förnekarna aldrig bryr sig om något annat än det man redan bestämt sig för och sedan hävdar att man måste granska deras sida. Ungefär som att granska argument för att jorden är platt , igen och igen, med nya "bevis".
Faktan ÄR uppe på bordet. Men det finns ju inget som helst som övertygar förnekarna.
Rent logiskt, så hade många grupper skäl att efter kriget skylla precis all judeförföljelse på tyskarna och gjorde troligen så eftersom de helt enkelt kunde.

Det betyder inte att tyskarna inte ville utrota judenheten ur Europa, och det finns rejäla bevis för att tyskarna så ville.
Min poäng är att de var långt ifrån ensamma om detta, och symtomatiskt för folkmord är att förnekelsen följer efter.

Hur många judar ligger nedgrävda runt om i Europa, mördade av andra än tyskar?

Om/när tyskar ville mörda judar fanns det förstås bra nog mycket effektivare metoder än att köra dem till koncentrationsläger.
Likt andra folkmord lär detta ha börjat med att man snarare ville förflytta judarna än mörda dem, men det är logistiskt svårt att förflytta den mängden människor.

Och nej; Faktan är inte på bordet. Istället tjafsas det om sådant som är bortom rim och reson. Det finns mycket kvar att gräva upp, skulle jag säga. Var är judarna? De är INTE uppbrända i tyska koncentrationsläger, åtminstone inte på långa vägar i den skala som hävdas.
Citera
2020-02-03, 14:09
Medlem
reptilekings avatar
Jag gör som barnen och youtubar frågan om spår av hcn. Har inte sett den själv än men går tillbaka i kväll och tittar.

En sanning i något inlägg innan är att det inte bara var tyskar hela tiden. Vissa deltog i utrotandet aktivt, åtminstone i Litauen. Andra tittade på men gjorde inget. Några tjänade en slant på att jobba för tyskarna och andra försåg sig säkert med judars mark, saker och hus.

https://youtu.be/PyoMvdLFd_I
Citera
2020-02-03, 15:11
Medlem
reptilekings avatar
Har det blivit bevisat i tråden att svenska mellanstadieelever får läsa att judar blev till tvål i sina skolböcker? På min tid var det sånt man hörde ryktesvägen via sina kompisar. Hörde aldrig en lärare säga det och såg det definitivt inte i några av mina skolböcker.
Citera
2020-02-03, 15:31
Medlem
obscenitets avatar
Citat:
Har det blivit bevisat i tråden att svenska mellanstadieelever får läsa att judar blev till tvål i sina skolböcker? På min tid var det sånt man hörde ryktesvägen via sina kompisar. Hörde aldrig en lärare säga det och såg det definitivt inte i några av mina skolböcker.
Jag har frågat min 13 åring, de har inte ens läst om förintelsen. Ska tydligen göras i nian. Tror alla följer samma läroplan i Sverige ang det.
Har inget minne om lampskärmar heller och tvivlar starkt på att det lärs ut eftersom till och med judiska myndigheter menar att det inte stämmer.
Citera
2020-02-03, 16:21
Medlem
Daniel501s avatar
Citat:
Problemet med förnekarnas argumentation är att den ständigt går in på att ifrågasätta småsaker som inte har med frågan att göra, i syfte att få det att framstå som att vi inte är trovärdiga[/b].

Det kan ha tillverkats någon lampskärm av judars hud. Eller inte. Det är oväsentligt.
"Vi" har ingen linje. Ingen agenda. Om det verkar sannolikt att en lampskärm skapades av en Judes hud så tror jag på det, annars inte. För att få information om det vänder jag mig till historiker och experter, inte till förnekarna som är övertygade om att det inte kan ha hänt eftersom"tyskar är civiliserade".

Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av obscenitet
Jag har frågat min 13 åring, de har inte ens läst om förintelsen. Ska tydligen göras i nian. Tror alla följer samma läroplan i Sverige ang det.
Har inget minne om lampskärmar heller och tvivlar starkt på att det lärs ut eftersom till och med judiska myndigheter menar att det inte stämmer.

Jo så atteeh
Citera
2020-02-03, 16:32
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Det fanns en propagandabild där lampor och dylikt var med, vilken jag fick se då vi läste om nazityskland. Troligen fanns den i läroboken, men eventuellt hade jag den på stencil.
Jag är 70-talist.

Om 10 år lär även gasningarna vara borta ur undervisningen.
Citera
2020-02-03, 16:33
Medlem
reptilekings avatar
Citat:
Jo så atteeh

Så atteh vadå? Har mellanstadiebarn i Sverige skolböcker där det står att judar blev till tvål och lampskärmar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in