2020-02-03, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MittPorrKonto
Sjukhusen är inte toppmoderna. Saknar en massa utrustning. De är så kassa att när man har en hälsoförsäkring här i Kina så får man flygtransport till HongKong där närmaste sjukhus med kvalitet finns. Det är ren bullshit att kinesiska sjukhus är avancerade, då de inte har utrustning för att analysera prov ens.
Vart i kina bor du ? I dom städer jag bott i och där jag bor nu finns bra sjukvård såväl för enkla som för svåra åkommor. Om man behöver uppsöka en akutmottagning så finns doktorer och sköterskor där ganska på momangen, inga långa väntetider.
Provtagningar får man svar på efter bara en kort väntetid, utrustningen i dom labben är toppmoderna.
En liten men som jag ändå tycker bra detalj är att på dom stora sjukhusen är där skyltat också på engelska, även så också på PLA sjukhusen där förvånansvärt många doktorer pratar bra engelska.
Jag är bekant med ett par läkare som håller sig uppdaterade på hög nivå genom regelbundet deltagande på seminarium runtom i Europa och USA.
Citera
2020-02-03, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Nej, det kan vi inte alls.

Jag tycker faktiskt det är intressant att se er svänga fram och tillbaka med era konspirationsteorier.

Kina kan omöjligt göra rätt, ni hittar alltid en anledning till att det skulle vara mörkat. Tacka fan för att detta händer i kommunistlandet istället för i västvärlden, där har man tillräckligt med stake för ordentliga åtgärder medan vi i pisse-Sverige sätter folk i ”frivillig karantän”.

Funkade utmärrkt med frivillig hemkarantän i Kanada under SARS-epidemin. Är det pisse-Kanada också menar du? Eller har vi alla dött i SARS nu och sitter och skriver från våra gravar?
Citera
2020-02-03, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Nej, jag har inte missat någon bit. Det är en smittskyddsåtgärd. Kremering nära sjukhuset så fort som möjligt.