2020-02-02, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snarkaren
Nej, du har fel, titta igen, dom sa att det kan smitta ett dygn innan symptom visas, jag repeterar KAN.

Jag har inte fel - de fall som diskuterats visade sig vara sjuka med symptom. Om du börjar bli sjuk så har du symptom. Folkhälsomyndigheten skriver i sin FAQ: "Däremot smittar många virus i samband med insjuknandet."
Citera
2020-02-02, 21:54
Medlem
Offices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MorT2
Vi fick ett utskick från sonens skola i fredags om att de elever som varit i de drabbade områderna i Kina får gå i skolan som vanligt helt utan karantän.*
Varför? Jo för det blir tydligen psykiskt lidande för de familjer som behöver vars hemma... jo tjena!
Vilket lidande för min son och många andra med honom kommer det inte bli om de är smittbärare!
Antar att alla skolor och dagis står där med öppna armar i morgon.
Sverige sköter detta riktigt dåligt!
Psykiskt lidande att vara hemma? Skrev de så?
Citera
2020-02-02, 21:57
Medlem
barkies avatar
Citat:
Vi fick ett utskick från sonens skola i fredags om att de elever som varit i de drabbade områderna i Kina får gå i skolan som vanligt helt utan karantän.*
Varför? Jo för det blir tydligen psykiskt lidande för de familjer som behöver vars hemma... jo tjena!
Vilket lidande för min son och många andra med honom kommer det inte bli om de är smittbärare!

Spara det utskicket. Det kommer vara ett extremt värdefullt bevis i framtiden - om nu viruset sprider sig och du och dina barn drabbas.
Citera
2020-02-02, 21:58
Medlem
fernebos avatar
Sverige agerar ju fullständigt bisarrt. Fransmännen låter inte ett 20-tal passagerare som alltså färdats i samma plan som svenskarna ens lämna flygplatsen. Alla borde väl rimligtvis förstå att om det kan ha funnits smittade på planet så är risken enormt hög att även svenskarna kan ha blivit smittade? Istället agerar man som om det är uteslutet och att lite oövervakad hemkarantän är allt som behövs..

Har svenska myndigheter ens nån kunskap om hur allvarligt läget är i Wuhan är och hur omfattande smittspridningen är? Det känns inte så...
Citera
2020-02-02, 21:58
Medlem
Citat:

Men vad i helsike! Psykiskt lidande?
Var mailet signerat av Corona Malin?
Citera
2020-02-02, 21:59
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Jag såg inte intervjun, men vad skönt det vore om experter vågade bete sig som just experter och använda lite specifika termer någon gång så att det gick att förstå vad de menar!

”Understödjande behandling” vad är det? Våga säga antivirala även om det inte är ett vardagligt ord, de flesta har IQ nog att kombinera anti med viral och förstå!
Sa här sa han (Björn Olsen, professor infektionssjukdomar) vid 16:40 i programmet:

Kod:
Alltså blir man svårt sjuk finns det bara det vi kallar symptomatisk behandling, dvs understödjande behandling. Underlätta andning, syrgas, i värsta fall respirator och hjärt-lung-maskin och såna saker. Det är liksom vad man har att tillgå i de absolut svåraste fallen. 
Citera
2020-02-02, 21:59
Medlem
Snarkarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Jag har inte fel - de fall som diskuterats visade sig vara sjuka med symptom. Om du börjar bli sjuk så har du symptom. Folkhälsomyndigheten skriver i sin FAQ: "Däremot smittar många virus i samband med insjuknandet."
Jo, du har fel i det vi diskuterade, ska jag repetera det vi diskuterade + länka in tidpunkt från Agenda där det sägs att det kan smitta ett dygn innan symptom visas ?
Citera
2020-02-02, 22:02
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:

Kan du lägga upp en bild på det utskicket?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snarkaren
Jo, du har fel i det vi diskuterade, ska jag repetera det vi diskuterade + länka in tidpunkt från Agenda där det sägs att det kan smitta ett dygn innan symptom visas ?

Det är i samband med insjuknande som avses som kan vara ett dygn tills feber och hosta uppstår. I samband med insjuknande har man ospecifika symptom, en sjukdomskänsla. Det är fortfarande symptom.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KanghastanArticuno
Man ska nog kolla vad de säger på CNN istället än svensk media

CNN, är värre lögnhalsar än svensk media.....
Citera
Medlem
Zelenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Ingen är säker på om coronaviruset smittar under inkubationstiden eller inte. Det är just därför det är så ansvarslöst av folkhälsomyndigheten att bestämt hävda att det inte smittar under inkubationstiden. Jämför med hur CDC skriver:
Citat:
Ursprungligen postat av CDC
Typically, with most respiratory viruses, people are thought to be most contagious when they are most symptomatic (the sickest). With 2019-nCoV, however, there have been reports of spread from an infected patient with no symptoms to a close contact.

It’s important to note that how easily a virus spreads person-to-person can vary. Some viruses are highly contagious (like measles), while other viruses are less so. There is much more to learn about the transmissibility, severity, and other features associated with 2019-nCoV and investigations are ongoing
https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-ncov/about/transmission.html
Citera
2020-02-02, 22:03
Medlem
Zelenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Sverige agerar ju fullständigt bisarrt. Fransmännen låter inte ett 20-tal passagerare som alltså färdats i samma plan som svenskarna ens lämna flygplatsen. Alla borde väl rimligtvis förstå att om det kan ha funnits smittade på planet så är risken enormt hög att även svenskarna kan ha blivit smittade? Istället agerar man som om det är uteslutet och att lite oövervakad hemkarantän är allt som behövs..

Har svenska myndigheter ens nån kunskap om hur allvarligt läget är i Wuhan är och hur omfattande smittspridningen är? Det känns inte så...
Känns nästan som att de vill att viruset ska spridas i Sverige....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in