2020-02-02, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Tidigaste rapporterna kommer in klockan 21:00.
Runt klockan 22 börjar Kina rapportera från olika provinser.
Om de nu följer samma schema som de gjort de senaste dagarna.

Ok, men det är ingen större ökning utanför kina av vad jag kan se. Alla rapportera väl inte in så här pass sent?
Citera
Medlem
Summer24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KanghastanArticuno
Kan man bli smittad igen när man blitt frisk?

Ja enligt en länk tidigare i tråden så kan man få det igen. Undrar hur det slår om man får det en andra gång.....
Citera
Medlem
” 'Wuhan nurse video'

Different versions of a "whistleblower" video , alleged to have been taken by a "doctor" or a "nurse" in Hubei province, have racked up million views on various social media platforms and mentioned in numerous online reports.

The most popular version was uploaded to YouTube by a Korean user, and included English and Korean subtitles - the video has since been taken down.

According to the English subtitles, the woman is a nurse in a Wuhan hospital. However, she does not claim to be either a nurse or a doctor in the video at all. This seems to be merely an assumption on the part of those who have uploaded various versions of the video to social media.”

https://www.google.se/amp/s/www.bbc.com/news/amp/blogs-trending-51271037

Citat:
Ursprungligen postat av -modestyblaise-
Nä, som tur för dig är jag inte drabbad. Så kan ge dig hur mycket info som helst. Säg bara till. ✌🏼
Hursomhelst så vittnar många om just detta....

https://www.liveleak.com/view?t=uc5lN_1580034600
Citera
2020-02-02, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xehke
Vissa varnar för det men jag har inte hört talats om någon som blivit det.
Det vore något av en medicinsk sensation isf.
Citera
2020-02-02, 20:55
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Om herren läser på lite så flygen som går från Sverige till Kina är:
Peking
Hong Kong
Shanghai
Av dessa så har Hong Kong 0 infekterade Peking 191 infekterade Shanghai 182 infekterade, Så jag tvivlar att ngn av de Svenska som flugit under den tiden utsatts för så jäkla stor risk om epicentret var i Hubei regionen, Dags sluta hålla på och köra alla smittade vi dör domedagsanalyser och annat passar i en konspirationstråd!

Men risken finns, det kan du inte säga emot.

Det räcker att en endaste smittad reser till Sverige för att ett kluster ska ska kunna etablera sig och växa, Tyskland är ett exempel på det.

Två smittade, två kluster, osv.

Vill man hålla smittan utanför Sverige så vill man, vill man ta risker så gör man det.

Ja, det innebär en risk att tillåta resande från Kina till Sverige, sedan kan man diskutera nivån, men en risk är det.

Själv har jag tidigare tyckt att flygstopp är en överdrift, nu när andra länder har infört det tycker jag att vi borde göra det samma.

Rädd för viruset, nej.

Bekymrad över att en epidemi i Sverige kan orsaka sjukvårdskollaps, ja.
Citera
2020-02-02, 20:56
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Vi ligger åtta timmar efter Wuhan. Därför säger jag dagens siffror.

Men det är ju inte sant. Det är ju gårdagens siffror du använder som dagens siffror. Dagens siffror kommer snart. Vad ska du kalla dem då? Morgondagens siffror?
Citera
Medlem
Hade inte Sverige stoppat resorna till kina till 9 februari.
Citera
Medlem
Till Hongkong kommer det många från riskzoner tex. kina.
Men flygplanen landar som vanligt.
Och smittan går vidare.
Lyrics” Jag kan gå enda från Kina”
Fick en annan mening.
Citera
2020-02-02, 20:58
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hew18
Ok, men det är ingen större ökning utanför kina av vad jag kan se. Alla rapportera väl inte in så här pass sent?

De stora siffrorna som står för nästan hela ökningen, dvs Kinas, rapporteras så här dags.

Usa och Japan saknas med.
Citera
2020-02-02, 21:00
Medlem
Citat:
Vissa varnar för det men jag har inte hört talats om någon som blivit det.

Man kan bli smittad igen så klart eftersom det är coronavirus. Det är förkylning och det kan man ha hur många gånger som helst eftersom de muterar hela tiden. Det är således också meningslöst att ta fram ett vaccin. Kunde man göra det så kunde man ta fram ett vaccin mot förkylning.
Citera
2020-02-02, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magproblem227
” 'Wuhan nurse video'

Different versions of a "whistleblower" video , alleged to have been taken by a "doctor" or a "nurse" in Hubei province, have racked up million views on various social media platforms and mentioned in numerous online reports.

The most popular version was uploaded to YouTube by a Korean user, and included English and Korean subtitles - the video has since been taken down.

According to the English subtitles, the woman is a nurse in a Wuhan hospital. However, she does not claim to be either a nurse or a doctor in the video at all. This seems to be merely an assumption on the part of those who have uploaded various versions of the video to social media.”

https://www.google.se/amp/s/www.bbc.com/news/amp/blogs-trending-51271037
Se gärna denna också
https://www.liveleak.com/view?t=9tME3_1580410983
Citera
2020-02-02, 21:01
Medlem
Xehkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Man kan bli smittad igen så klart eftersom det är coronavirus. Det är förkylning och det kan man ha hur många gånger som helst eftersom de muterar hela tiden. Det är således också meningslöst att ta fram ett vaccin. Kunde man göra det så kunde man ta fram ett vaccin mot förkylning.

Vi har inga bevis för att det ständigt muterar vad jag vet. Det har muterar två gånger, från djur till människa och människa till människa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in