2020-02-01, 23:39
  #4345
Medlem
TheLastKnights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnonymaAlexandra
Den är på off. Kan det ha någon betydelse?

Svar ja, det kan ha betydelse. Prova ställ den på 5000 msec.
2020-02-02, 17:53
  #4346
Medlem
Jag har en Formuler Z8.
Mitt problem är att om jag t.ex tittar på National Geografic så blir 2:a raden på textningen typ halv.
Man ser bara övre delen av texten på rad 2,nedre delen av texten syns inte.
Någon annan med liknande problem och har en lösning på det?Har letat efter inställningar för subs,men hittar ej.Obs!Det är ej hela tiden utan dyker upp då och då.
Kör trådat,har 1Gb anslutn.
2020-02-02, 23:29
  #4347
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snoddas10
Jag har en Formuler Z8.
Mitt problem är att om jag t.ex tittar på National Geografic så blir 2:a raden på textningen typ halv.
Man ser bara övre delen av texten på rad 2,nedre delen av texten syns inte.
Någon annan med liknande problem och har en lösning på det?Har letat efter inställningar för subs,men hittar ej.Obs!Det är ej hela tiden utan dyker upp då och då.
Kör trådat,har 1Gb anslutn.

Bör nog vara en bugg hos Z8an.
Jag har testat på mobilen i appen IPTV Extreme Pro och på en Apple TV i appen iplaytv och där funkar texten felfritt National Geographic kanalerna.
Ska kolla med min Z8 när jag kommer hem imorgon.
2020-02-02, 23:35
  #4348
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Bör nog vara en bugg hos Z8an.
Jag har testat på mobilen i appen IPTV Extreme Pro och på en Apple TV i appen iplaytv och där funkar texten felfritt National Geographic kanalerna.
Ska kolla med min Z8 när jag kommer hem imorgon.

Ja,gissar också att det är något sådant.Har även en Tvip 605 och på den har jag ej detta problem,men tänkte att det kanske var fler som har detta problem med Z8 och fått till det.
2020-02-02, 23:48
  #4349
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snoddas10
Ja,gissar också att det är något sådant.Har även en Tvip 605 och på den har jag ej detta problem,men tänkte att det kanske var fler som har detta problem med Z8 och fått till det.

Ja, allt tyder ju på att Formuler behöver fixa en liten uppdatering för detta problemet. 👍🏼
2020-02-03, 09:59
  #4350
Medlem
Hej på er.
Mina epg:er har slutat fungera på Tivimate. Någon annan som har samma problem?
2020-02-03, 20:05
  #4351
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Furuvikarn
Hej på er.
Mina epg:er har slutat fungera på Tivimate. Någon annan som har samma problem?

Uppdaterar mig själv. Det var den mänskliga faktorn 😉
2020-02-04, 22:52
  #4352
Medlem
#LOUDmouth#s avatar
Är det fler än mig som har problem med Nordiska ettan? Började strula vid ca. 22:05 ikväll!

/#LOUDmouth#
2020-02-04, 23:10
  #4353
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av #LOUDmouth#
Är det fler än mig som har problem med Nordiska ettan? Började strula vid ca. 22:05 ikväll!

/#LOUDmouth#

Vilka kanaler syftar du på?

Jag zappade från SVT 1 och upp till Discovery kanalerna nu på mobilen och alla funkade.

Vad kör du för hårdvara/box?
__________________
Senast redigerad av instagam 2020-02-04 kl. 23:14.
2020-02-05, 15:38
  #4354
Medlem
#LOUDmouth#s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Vilka kanaler syftar du på?

Jag zappade från SVT 1 och upp till Discovery kanalerna nu på mobilen och alla funkade.

Vad kör du för hårdvara/box?

Det var hela tjänsten, d.v.s. alla kanaler. Jag märkte det vid typ 22:05 rycket när jag inte kunde byta kanal. Startade om boxen (TVIP605) men då ville den inte ladda portalen.

Alla andra mina prylar med nätverksanslutning fungerade så jag antar att det var någon kort driftstörning. Tjänsten kom igång igen vid typ 22:55 d.v.s. straxt efter att jag skrev här. Även om alla andra prylar hade internetaccess så startade jag om routern när jag höll på att felsöka. Men om det var det eller någon av alla omstarter av boxen som hjälpte ska jag låta vara osagt. Men jag tror som sagt att dom (N1) hade någon kort störning.

Skitsamma, det kom ju igång rätt snabbt igen så ....

/#LOUDmouth#
2020-02-05, 15:52
  #4355
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av #LOUDmouth#
Det var hela tjänsten, d.v.s. alla kanaler. Jag märkte det vid typ 22:05 rycket när jag inte kunde byta kanal. Startade om boxen (TVIP605) men då ville den inte ladda portalen.

Alla andra mina prylar med nätverksanslutning fungerade så jag antar att det var någon kort driftstörning. Tjänsten kom igång igen vid typ 22:55 d.v.s. straxt efter att jag skrev här. Även om alla andra prylar hade internetaccess så startade jag om routern när jag höll på att felsöka. Men om det var det eller någon av alla omstarter av boxen som hjälpte ska jag låta vara osagt. Men jag tror som sagt att dom (N1) hade någon kort störning.

Skitsamma, det kom ju igång rätt snabbt igen så ....

/#LOUDmouth#

Kan vara just den portaladressen du kör med som strulade.

Du kan skicka ett pm till mig så kan vi jämföra om vi kör samma.
2020-02-05, 17:37
  #4356
Medlem
Har kört IP-tv ett tag, och i det stora hela så fungerar det bra.

Har dock problem periodvis med att kanaler hackar till, kanske någon gång i timmen, och det stannar upp i någon eller några sekunder, och sen är det igång igen. Är detta vanligt? Händer de er också och är något som man helt enkelt får köpa?

Har funderat lite på vad de kan bero på. Har det med nätet/operatören/uppspelningsmediet att göra?

Jag kör 100/100 med iPlayTv på Apple TV med trådad kabel.

Är 100/100 tillräckligt? Rekommenderas en annan app till Apple TV, eller ska man satsa på någon annan box helt och hållet, eller kan det helt enkelt ha med operatören att göra?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in