2020-02-01, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QxZtVyPrQ9981AZX
Det är subjektiva bedömningar..

Meningen är tvetydig, omformulera.
Citera
2020-02-01, 18:04
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andrahand
Meningen är tvetydig, omformulera.

Jag har redan förklarat.
Citera
2020-02-01, 21:06
Medlem
Citat:
Jag har redan förklarat.

Nej, du har blandat ihop alltsammans och kryddat in ditt differential-snack i denna tråden också även fast det är ovidkommande för frågeställningen.
Citera
2020-02-01, 22:32
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
Nej, du har blandat ihop alltsammans och kryddat in ditt differential-snack i denna tråden också även fast det är ovidkommande för frågeställningen.

Vad är det du inte fattar?
Psykiatriska diagnoser beror på subjektiva bedömningar, som i sin tur beror på vilken läkare/psykiater du träffar.

Det finns inga test förutom " skalor " och frågeformulär för ADHD t.ex.
Citera
2020-02-02, 10:06
Medlem
Citat:
Psykiatriska diagnoser beror på subjektiva bedömningar, som i sin tur beror på vilken läkare/psykiater du träffar.

En ”psykiatrisk diagnos” kan därför inte bestå av mer än en subjektiv ”bedömning” åt gången, korrekt?
Citera
2020-02-02, 14:40
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
En ”psykiatrisk diagnos” kan därför inte bestå av mer än en subjektiv ”bedömning” åt gången, korrekt?

Nej, se second opinions t.ex.
Olika psykiater har ofta vitt-skilda bedömningar.

En som har schizofreni hos en psykiater har schizoaffektivt syndrom hos någon annan.
En som är bipolär 1 är bipolär 2 hos en annan psykiatrer. Den som är bipolär 2 har bara en livskrivs på grund av akut stressreaktion.

Fattar du seriöst fortfarande inte?
Senast redigerad av QxZtVyPrQ9981AZX 2020-02-02 kl. 14:42.
Citera
2020-02-02, 15:35
Medlem
Citat:
Nej, se second opinions t.ex.
Olika psykiater har ofta vitt-skilda bedömningar.

Ja, men en second opinion är en annan subjektiv ”bedömning” som leder till en annan ”psykiatrisk diagnos”, alltså bara en i taget, korrekt?
Citera
2020-02-02, 16:00
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
Ja, men en second opinion är en annan subjektiv ”bedömning” som leder till en annan ”psykiatrisk diagnos”, alltså bara en i taget, korrekt?

Vad är din poäng?
Du kan ha flera diagnoser samtidigt som är felaktiga, som är oberoende i bedömning sinsemellan läkare.
Citera
2020-02-02, 16:06
Medlem
Citat:
Du kan ha flera diagnoser samtidigt som är felaktiga, som är oberoende i bedömning sinsemellan läkare.

Vad har det med en second opinion på schizofreni att göra?
Citera
2020-02-02, 16:08
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
Vad har det med en second opinion på schizofreni att göra?
(FB) Vad är den egentliga anledningen att man får diagnosen schizofreni i Sverige?
Citera
2020-02-02, 16:57
Medlem
Citat:

Du förväxlar subjektiva ”bedömningar” med ”psykiatriska diagnoser”. Det kan inte tillskrivas två kolliderande diagnoser under samma institution, en av dem måste av nödvändighet ersättas av den andre.
Citera
2020-02-03, 15:00
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittgaffel
Jag har diagnosen schizoid personlighetsstörning men jag bryr mig inte om den. Jag låter den snarare styra mig medan jag ser på, och det går med rask fart framåt. Men, vad tänker ni om såna som mig? Vilka hinder väntar mig p.g.a. denna diagnos? Jag trodde och hoppas att jag inte har några hinder? I såfall ångrar jag ju att jag talade med psykolog övht.

Vad upplever du är jobbigast i din vardag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in