2020-02-02, 08:48
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Man får nästan uppfattningen att journalisten har gått en siffra från någon.

25k är väl inte så fasligt högt egentligen om det är ens arbete? Minns att vi ibland skulle plöja ett par tusen sidor i veckan.

Det svåra blir för oss nu som ska läsa på vår fritid. Man vill ju hinna innan rättegången också men det blir nog svårt.

Någon som vet hur lång tid det kan tänkas ta mellan åtal och rättegång?
Citera
2020-02-02, 09:05
Medlem
Citat:
Vi pratade om MH och hennes blogg. Och att hon skrev mycket utlämnande saker om barnen där.

Det handlade om hennes sätt att agera. Inte om L*ena.
Nu var det inte till mig men...

Har det framkommit hur länge MH och UW var gifta? Hur lång tid hade MH på sig att lära känna barnen och även UW? Eftersom de inte flyttat ihop trots att de var gifta kan man undra om UW ganska tidigt kände att det var något som inte stämde med MH kontra barnen.
Citera
2020-02-02, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
25k är väl inte så fasligt högt egentligen om det är ens arbete? Minns att vi ibland skulle plöja ett par tusen sidor i veckan.

Det svåra blir för oss nu som ska läsa på vår fritid. Man vill ju hinna innan rättegången också men det blir nog svårt.

Vilka vi skulle plöja ett par tusen sidor i veckan?
Citera
2020-02-02, 09:27
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt

Har det framkommit hur länge MH och UW var gifta? Hur lång tid hade MH på sig att lära känna barnen och även UW? Eftersom de inte flyttat ihop trots att de var gifta kan man undra om UW ganska tidigt kände att det var något som inte stämde med MH kontra barnen.

Ganska exakt två år.

Cloudedcrystalbeam:

"UW 2014-12-29 till 2016-12-21. Under detta äktenskap behåller MH sitt efternamn, H."

https://www.flashback.org/p67983976#p67983976

De borde dock ha känt varandra ett tag innan de gifte sig. Men med tanke på bloggen, så känns det som att det verkade vara ganska mycket konflikter/åsikter. Om man nu ska försvara MH något, så kan man väl också säga att det säkert inte är lätt att komma till en familj med tre barn som inte är pyttesmå längre. Det kan väl vara av den anledningen de inte flyttade ihop?
Citera
2020-02-02, 09:37
Medlem
Citat:
Ganska exakt två år.

Cloudedcrystalbeam:

"UW 2014-12-29 till 2016-12-21. Under detta äktenskap behåller MH sitt efternamn, H."

https://www.flashback.org/p67983976#p67983976

De borde dock ha känt varandra ett tag innan de gifte sig. Men med tanke på bloggen, så känns det som att det verkade vara ganska mycket konflikter/åsikter. Om man nu ska försvara MH något, så kan man väl också säga att det säkert inte är lätt att komma till en familj med tre barn som inte är pyttesmå längre. Det kan väl vara av den anledningen de inte flyttade ihop?
Tack för att Du letar!

Det är säkert inte lätt att komma in i en familj med barn. Men det var ju vad som gällde när de gifte sig... kan inte ha kommit som en överraskning!

Nu var väl både UW och MH involverade i kyrkan, kanske ett äktenskap för att det skulle vara ok att krypa till sängs?
Citera
2020-02-02, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt

De var gifta i 2 år.
Citera
2020-02-02, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Det är inte bara viktigt att mördaren
blir fälld för att hen ska få sitt straff utan
även för att alla som är oskyldiga ska
slippa misstankar.

Det är synd att polisen inte kan
publicera en lista med de misstänkta
som är kollade och avförda.
Så att de kan slippa misstankar i
onödan.

Att utredningen tar så här lång tid
drabbar alla som blir misstänkta
trots att de är oskyldiga.

Det finns bara en misstänkt och det är SD.
Citera
2020-02-02, 09:46
Medlem
Citat:

Gissar på ett par veckor.
Citera
2020-02-02, 10:03
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Jag var tydlig när jag började här att mitt syfte är forskning. Enligt lag var jag tvungen att informera er om att ni ingår i ett forsknings- och experimentsobjekt och därför gjorde jag det i början!
Citat:
Antingen läser ni om tråden eller så väljer ni att leva i ovisshet och hoppar på stackare som faktiskt vet.
Vi är flera som har läst om från början och du har aldrig informerat om något forskningsprojekt. Det är en ren lögn från din sida. Det är också helt klart att du inte har en aning om hur forskning genomförs, vilken information som måste lämnas och vilken typ av samtycke som krävs.
Citat:
Har du avslutat ditt forskningsprojekt?
Eller har du slutligen förstått att alla visste att du ljög?
Nu kan du sluta låtsas att du forskar.
Citat:
Det är olika.
Från några veckor till ett par månader tror jag är det normala.
Citera
2020-02-02, 10:42
Medlem
Citat:

Grundregeln för häktade är max 2 v.
Citera
2020-02-02, 11:26
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trie
Det finns nog inget som SD medvetet vill framföra till utredarna i denna logg, men jag ser att du har med frågan i dina sammanfattningar senast idag och händelsen kanske visar på andra intressanta karaktärsdrag.

Den enklaste och tråkigaste förklaringen är att paret glömt att ta den obligatoriska bilden på plats och när de långt senare insett misstaget istället använt sin timeline för att visa att de i vart fall varit på platsen. Ursäkten behöver inte vara mer komplicerad än att cacheägaren kan acceptera den och inte radera loggningen därför att fotot med paret på platsen saknas.

Eftersom paret är så pass vana så bör de kunna hantera en dålig mottagning eller en mobilapp som strular. Men ursäkten blir nästan övertydlig när mannen säger sig upptäckt problemet och gått tillbaka till platsen för att ta ett nytt foto - som han inte heller lyckades skicka in eller ens bevara i mobilen.

Det intressanta är då möjligen hur mannen uttrycker sig när han framför sin berättelse och försöker bemöta tänkbara invändningar redan i sin ursäkt, tex varför ligger inte fotot kvar i din mobil så att du kunde skicka in det senare? Berättelsen blir också mer omfångsrik, detaljerad och spekulativ än vad som krävs för att framstå som trovärdig.

Han skriver "Men nu när jag skapar onlineloggen från utkastet finns det ingen bild bifogad."
Han "bevisar" alltså att han varit på plats genom att bifoga en bild på sin Google's timeline. När han gör detta har han antagligen dragit slutsatsen att gemene man inte vet att Du själv kan bestämma vad som ska sparas i platshistoriken? Han tror inte att andra vet att man kan "låtsasbesöka" platser i Google Maps och redigera eller radera alla sina uppgifter i tidslinjen? Man kan helt enkelt göra "resor" man inte har gjort i verkligheten. Jag misstänker att SD har gjort ganska många såna resor.... Antagligen har han konstruerat några resor tillsammans med LW på sin tidslinje, men vid trianguleringar av deras mobiler har utredarna funnit att hans historier inte stämmer överens med var deras mobiler har befunnit sig?

Jag tror att vi snart kommer att få se flera exempel på hur SD har agerat proaktivt med uttänkta förklaringsmodeller som han sen får lov att hitta nya förklaringar till när han överbevisats om att ha ljugit.

När det gäller den Virtuella Cache jag tagit med som exempel i "listan" av möjliga bevis, så funderar jag även på varför inte heller HD bifogade någon bild till sin loggning. Saknade båda fungerande kameror i sina mobiler? Hennes loggning är en ren copy&paste som inte säger något om den virtuella cachen.
Hennes loggbeteende är iofs normalt inte lika "bildrikt" som linslusen SD, men en VC kräver ju loggbild från platsen - är inte heller hennes karaktär av sanningsenlig art?

-----------------

628 dgr sen LW mördades
SD misstänkt på Sannolika Skäl är inlåst sen 159 dgr
Åtal i mål B2705-18 ska vara väckt senast 14 februari

En SAMMANFATTNING modell light

- endast 12 sidor med närmare 50 bilder och mindre med text

För läsning online - Välj full screen
https://issuu.com/honan6/docs/mordet_p__lena

Sammanfattning modell light för anonym nedladdning
www.filedropper.com/mordetplena

Häktningsprotokoll, beslut m m online
https://issuu.com/honan6/docs/h_ktning_och_beslut

Hypotetisk bevisning
www.bildtagg.se/bild/tjo2x12jizisnvvz4n2nd01

-----------

Sammanfattning för läs online
https://issuu.com/honan6/docs/mordet_i_hj_rsta

Sammanfattning för anonym nedladdning:
www.filedropper.com/hjrstamordet
Senast redigerad av Honan6 2020-02-02 kl. 11:29.
Citera
2020-02-02, 11:29
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Det finns bara en misstänkt och det är SD.

Idag, ja.

Jag skrev det 20190630 som ett svar på:

Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Förmodligen tog man inte in hans mobil heller.
Skulle bra gärna vilja veta om UWs och barnens mobiler kollades, dessutom
vore det intressant å få veta om UW fick något samtal runt midnatt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in