2020-02-02, 06:39
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clowerzs
Såg nyss videoklipp upplagda från wuhan för 20 minuter sen där de låg liksäckars på hög och även folk som bar ner liksäckar i trapphus (från lägenheter såg de ut som).

Jag tror dödssiffran kommer öka markant närmsta veckan.

Kan du länka
Citera
2020-02-02, 06:40
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Internetkrigaren1
För det första bör de inte jobba om de har en ihärdig hosta. För det andra vänder de sig om när de nyser eller hostar, alltså överförs det inte på dig.

Jo, men man lägger ju då sitt liv i personalens händer. Att DE följer reglerna. JAG kan inte styra om de följer dem eller inte... Dessutom tillkommer detta med väntrummet. Nej, det lutar åt att jag ringer i morgon bitti och avbokar tiden, och sedan ska jag köpa ett sådant där nödkit i stället som man har med sig i vildmarken, så att jag kan göra en provisorisk fyllning av kaviteten själv om det börjar ila.

För övrigt räcker det inte att vända sig om när man nyser, de där dropparna sprids ju omedelbart i luften åt alla håll...

Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Ja men det var litet klantigt, Jag tror att jag tidigare tänkt citera dig för att hålla med om det du skrev, faktiskt och sedan hängde länken kvar . . . . använder flashback som litet rekreation när det blir en litet lugnare stund på nattjobbet . . .

Borde du inte skura bäcken eller rulla bandage i stället, när det blir lite lugnare? Eller ordna upp i linneförrådet..?
Citera
2020-02-02, 06:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Man kan ju tänka lite själv också, det är inte förbjudet.
Sverige kommer vara det sista landet som går emot WHO: riktlinjer, finns bara en möjlighet att sverige skulle avvika från dessa riktlinjer och det är om USA gör påtryckningar för att sverige stänger gränsen.
Citera
2020-02-02, 06:41
Medlem
Citat:
Jo, men man lägger ju då sitt liv i personalens händer. Att DE följer reglerna. JAG kan inte styra om de följer dem eller inte... Dessutom tillkommer detta med väntrummet. Nej, det lutar åt att jag ringer i morgon bitti och avbokar tiden, och sedan ska jag köpa ett sådant där nödkit i stället som man har med sig i vildmarken, så att jag kan göra en provisorisk fyllning av kaviteten själv om det börjar ila.

För övrigt räcker det inte att vända sig om när man nyser, de där dropparna sprids ju omedelbart i luften åt alla håll...

Borde du inte skura bäcken eller rulla bandage i stället, när det blir lite lugnare? Eller ordna upp i linneförrådet..?
Det gör inte jag. Det gör uskorna.
Citera
2020-02-02, 06:42
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
Sverige kommer vara det sista landet som går emot WHO: riktlinjer, finns bara en möjlighet att sverige skulle avvika från dessa riktlinjer och det är om USA gör påtryckningar för att sverige stänger gränsen.

...eller Putin...
Citera
2020-02-02, 06:45
Medlem
Citat:

Folk kan spontant nysa eller hosta precis när som helst utan att du hinner värja. Jag var inne i en telefonbutik där ena försäljaren hostade över disken utan att hålla för med munnen.
Citera
2020-02-02, 06:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney

Sverige ska inte stänga gränsen men man borde kanske behandla alla återvändare som smittade, viktigt att vi lyssnar på WHO.
Citera
2020-02-02, 06:56
Medlem
Har Wuhans borgmästare uppdaterat om läget, karantänen m.m?
Citera
2020-02-02, 07:01
Medlem
LGDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Franke88
En kille blir dödad av polis då han försöker fly undan karantän:

https://twitter.com/honghong975/status/1222784352553259008

En kvinna får hallucinationer av corona:

https://twitter.com/TuCaoFakeNews/status/1223485853529337856

En twittersida som heter "TuCaoFakeNews" är det en källa att ta på allvar tycker du?
Citera
2020-02-02, 07:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Sverige ska inte stänga gränsen men man borde kanske behandla alla återvändare som smittade, viktigt att vi lyssnar på WHO.

Vi har inte resurserna som Kina oavsett om vi delade samma värderingar hur denna situation ska hanteras
Citera
2020-02-02, 07:05
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlenmanStenhard
Nu kan jag i princip noll om virus och hur dem fungerar.
(Om) någon skulle smittas av detta och även ha det andra viruset, kan dem då mutera inom värden och ett "nytt" virus uppstå?

Nej, men ifall du har drabbats av ett virus och så får nästa samtidigt som du är sjuk med det första, så blir det jobbigt. Detta jag menade med att cocktailen blir farlig.
Citera
2020-02-02, 07:07
Medlem
Morrn.

14 556 fastställda fall, inkl 305 döda (1 i Filippinerna). I Kina har de 2 110 allvarliga fall, 328 tillfrisknade och 19 544 misstänkta fall. Utanför Kina finns 146 fall, varav 2 allvarligt sjuka i Frankrike.

https://bnonews.com/index.php/2020/01/the-latest-coronavirus-cases/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in