Citat:
Ursprungligen postat av
Internetkrigaren1
För det första bör de inte jobba om de har en ihärdig hosta. För det andra vänder de sig om när de nyser eller hostar, alltså överförs det inte på dig.
Jo, men man lägger ju då sitt liv i personalens händer. Att DE följer reglerna. JAG kan inte styra om de följer dem eller inte... Dessutom tillkommer detta med väntrummet. Nej, det lutar åt att jag ringer i morgon bitti och avbokar tiden, och sedan ska jag köpa ett sådant där nödkit i stället som man har med sig i vildmarken, så att jag kan göra en provisorisk fyllning av kaviteten själv om det börjar ila.
För övrigt räcker det inte att vända sig om när man nyser, de där dropparna sprids ju omedelbart i luften åt alla håll...
Citat:
Ursprungligen postat av
NurseRatched
Ja men det var litet klantigt, Jag tror att jag tidigare tänkt citera dig för att hålla med om det du skrev, faktiskt och sedan hängde länken kvar . . . . använder flashback som litet rekreation när det blir en litet lugnare stund på nattjobbet . . .
Borde du inte skura bäcken eller rulla bandage i stället, när det blir lite lugnare? Eller ordna upp i linneförrådet..?