2020-02-02, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Behøver ikke være forsker for å forstå at man kjører ikke langt med et lik, og at GM ofte begraver liket et sted han er kjent på fra før.
Du har rett. Er det da sannsynlig at de GM fra den forskningen som skjulte liket i en viss avstand fra sin bolig, hadde begått drapet i eller nær sin bolig?
Citera
2020-02-02, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Du har rett. Er det da sannsynlig at de GM fra den forskningen som skjulte liket i en viss avstand fra sin bolig, hadde begått drapet i eller nær sin bolig?

Dataene stammer vel fra statistikk, og da er det selvsagt unntak også.
Citera
2020-02-02, 00:15
Medlem
The-Kalergi-Plans avatar
Citat:
Men seriøst da
Det høres ulogisk ut for meg, hvis mange GM i denne forskningen drepte et menneske på et sted som ikke var nære GMs bolig og deretter fraktet liket til et sted i nærheten av sin bolig.
Nei, det denne statistikken viser er at mordere dumper sine ofre i omgivelser de allerede kjenner.
Tenk selv, hvor mye bedre kjenner ikke du områdene i 10km rundt ditt hjem, enn du kjenner områder 40-50km unna. Du dumper liket på et sted du vet er egnet.
En annen faktor er selvfølgelig at lenger transport ofte betyr større risiko.
Senast redigerad av The-Kalergi-Plan 2020-02-02 kl. 00:16. Anledning: Skrivefeil
Citera
2020-02-02, 00:39
Medlem
Citat:
Dataene stammer vel fra statistikk, og da er det selvsagt unntak også.
Det har du rett i

Citat:
Ursprungligen postat av The-Kalergi-Plan
Nei, det denne statistikken viser er at mordere dumper sine ofre i omgivelser de allerede kjenner.
Tenk selv, hvor mye bedre kjenner ikke du områdene i 10km rundt ditt hjem, enn du kjenner områder 40-50km unna. Du dumper liket på et sted du vet er egnet.
En annen faktor er selvfølgelig at lenger transport ofte betyr større risiko.
Du har rett Ettersom detaljer om skjulestedene for lik for mange av de GM som var med i denne forskningen viste at lik ofte ble skjult i nærheten av GMs bolig eller i nærheten av åstedet, og det som Gassa og du sier om å dumpe lik på et sted GM kjenner, så tenker jeg at mange av de GM som var med i denne statistikken begikk drapene enten på sitt bosted eller i nærheten (da tenker jeg alt fra noen meter til noen få km fra GMs bosted) av sitt bosted (for da vil jo GM kjenne omgivelsene).
Ofte er vel drapsofre familiemedlem eller slektning eller venn eller bekjent av GM, og da er det kanskje en naturlig årsak til at ev mange drap skjer i eller i nærheten av GMs bolig (og at også likene skjules nært åstedet eller nært GMs bolig, fordi åstedet ev er i eller nært GMs bolig)?
Senast redigerad av POlROT 2020-02-02 kl. 00:45.
Citera
2020-02-02, 00:48
Medlem
Hvis TH er GM så håper jeg businessen hans går dukken og at alle pengene renner ned i et gedigent sort hull.
Citera
2020-02-02, 00:50
Medlem
The-Kalergi-Plans avatar
Citat:
Det har du rett i

Ofte er vel drapsofre familiemedlem eller slektning eller venn eller bekjent av GM, og da er det kanskje en naturlig årsak til at ev mange drap skjer i eller i nærheten av GMs bolig (og at også likene skjules nært åstedet eller nært GMs bolig, fordi åstedet ev er i eller nært GMs bolig)?
Ja, det er nok slik det henger sammen. Ihvertfall tenkte jeg på det viset.
Citera
2020-02-02, 00:52
Medlem
Citat:
Ja, det er nok slik det henger sammen. Ihvertfall tenkte jeg på det viset.

Det er sånn det er, har lest om at det samme gjaldt i USA men der var det 3 mils radius fra åstedet.

Men det kommer an på om man vil ha sannsynligheten for mer enn 50%, 75% etc.
Citera
2020-02-02, 00:52
Medlem
The-Kalergi-Plans avatar
Citat:
Hvis TH er GM så håper jeg businessen hans går dukken og at alle pengene renner ned i et gedigent sort hull.
Vil nok være vanskelig å fortsette å drive legitim forretning når man har en drapsdom. Jeg ville kviet meg for å bli assosiert med en dømt morder.
Men la oss ikke forhåndsdømme.
Citera
2020-02-02, 00:53
Medlem
The-Kalergi-Plans avatar
Citat:
Det er sånn det er, har lest om at det samme gjaldt i USA men der var det 3 mils radius fra åstedet.

Men det kommer an på om man vil ha sannsynligheten for mer enn 50%, 75% etc.
Er det ikke 86% som er innenfor ett standard-avvik på Gauss-kurven?
Citera
2020-02-02, 00:54
Medlem
Citat:
Vil nok være vanskelig å fortsette å drive legitim forretning når man har en drapsdom. Jeg ville kviet meg for å bli assosiert med en dømt morder.
Men la oss ikke forhåndsdømme.

For all del, men businessen går nok over til neste generasjon eller den blir solgt og pengene bevart.
Citera
2020-02-02, 00:55
Medlem
Citat:
Er det ikke 86% som er innenfor ett standard-avvik på Gauss-kurven?

Whatever
Citera
2020-02-02, 01:02
Medlem
Hvilken hypotetisk handling er det realistisk at politiet fremprovoserer om om det ved bruk av omvendt psykologi «tror» hun er død, mens de selv tror på å finne hun i live? Er hun i livet har det nok utviklet seg en rar relasjon mellom partene. Stockholmsyndrom er nok bare forbokstaven
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in