2020-02-01, 22:37
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegaTant
Typ https://www.granngarden.se/desinfektion-virkon-s/p/1019149

Ja det verkar vettigt, inget man köper på Apoteket med andra ord.
Citera
2020-02-01, 22:38
Medlem
antoneriks avatar
Vi måste nu idag följa Australiens och USA:s exempel och stänga gränsen för alla utom våra egna landsmän från riskområden. Det finns alltid någon vän av ordning som kommer att invända att dom har en kinesisk fru som inte är svensk medborgare. Okej, men då är det ett val som den snubben har gjort som vi inte kan ta hänsyn till. Frun får stanna med släkten i Kina och mannen får välja hur han vill göra. Låt oss för en gång skull se till att kränka en handfull människor för att styra upp situationen på ett fungerande sätt.
Citera
2020-02-01, 22:39
Medlem
Det troligaste är att det händer samma sak med detta virus som med SARS. Det muterar till harmlöst. I början är det extremt aggressivt, men sedan så muterar det och blandas med andra gensekvenser. Efter ett antal smittoled så kommer det att likna vanlig förkylning. För det är vad ett coronavirus egentligen är.
Citera
2020-02-01, 22:40
Medlem
En läsvärd och sammanfattande artikel om hur sjukvården (inte) fungerar i Kina -ingen rolig läsning om man vill bli lugn och slippa oroa sig https://humanevents.com/2020/01/29/wuhan-a-human-catastrophe/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Isglass
Nej, det borde inte vara massor av döda 3 veckor efter första fallet. Du vet ju inte vad du pratar om.

Vem har sagt att det är ett "supervirus"?

Media är inte tillförlitliga men Kinas kommunistiska parti kan man lita på? Okej, vilka slutsatser bör man dra av KKP's reaktion på virustbrottet i Wuhan?

Varför skulle det gå så mkt långsammare i thailand än i kina?

Ni målar ju onekligen upp bilden av det som ett supervirus.

Jag kan inte svara på livets alla mysterier, betyder det att gud finns? Det är ni som kommer och påstår att kina döljer den mörka sanningen, så ja då måste ni också bevisa det. Några random twitter inlägg räknas knappast som bevis.
Citera
Avslutad
Facebook Announces Plan To Remove Posts About Coronavirus ‘Conspiracy Theories’
Facebook posted a press release to its FB News site Thursday which announced the implementation of aggressive new measures aimed at combating “misinformation.”

In the press release, Facebook’s Head of Health Kang-Xing Jin announced “Facebook is supporting their work in several ways, most especially by working to limit the spread of misinformation and harmful content about the virus and connecting people to helpful information.”

https://www.infowars.com/facebook-announces-plan-to-remove-posts-about-coronavirus-conspiracy-theories/

Tydligen ska man helst få sin information från aftonbladet och andra dylikt nyhetsajter då det är det säkraste sättet att få veta sanning....
Citera
2020-02-01, 22:42
Medlem
Grollarens avatar
Jag undrar om någon kan hjälpa mig att hitta satellitbilder från wuhan tagna senaste dagarna?
Jag hittar inget användbart själv
Citera
2020-02-01, 22:43
Medlem
Så nu alla ni som påstod om bevis att smittan sprider sig under inkubationstiden, där det spreds att det alla från Folkhälsomyndigheten samt smittskyddsläkarna är totalt inkompetenta.

WHO kan inte bekräfta att det sprids under inkubationstiden i sin senaste situationsrapport och tyska myndigheter bekräftar att kvinnan var sjuk och inte symptomfri i det fall som diskuterats.

Som jag sagt upprepade tillfällen: Det krävs betydligt mer evidens än en enstaka fallrapport. Den kan innehålla fel och att dra slutsatser om bevis är alltså alltför förhastat.
Citera
2020-02-01, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emma77Linn
Men det funkar ju bara om den kinesiska regimen får och sen publicerar korrekt statistik. Skulle väl vara första gången det hände, dom ljuger ju i alla andra sammanhang så ja tro du på vad dom säger. Vem som helst fattar ju att dom aldrig skulle sätta städer i karantän om dom inte skitit på sig av rädsla. Fast det är försent ändå antar jag.

Alla gissar och spekulerar men se vad dom GÖR inte vad dom säger händer. Dom är LIVRÄDDA.

Som sagt viruset har redan varit utanför kina i minst 3 veckor.
Citera
2020-02-01, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vultz
Facebook Announces Plan To Remove Posts About Coronavirus ‘Conspiracy Theories’
Facebook posted a press release to its FB News site Thursday which announced the implementation of aggressive new measures aimed at combating “misinformation.”

In the press release, Facebook’s Head of Health Kang-Xing Jin announced “Facebook is supporting their work in several ways, most especially by working to limit the spread of misinformation and harmful content about the virus and connecting people to helpful information.”

Beror främst på att Facebook är benägna om att skydda sina Kina-affärer. Google, Twitter, m fl plattformar agerar alltid likadant när Kina trycker på om att "Kina är upprörda över att känna sig utpekade". Några större crybabies än CCP får man leta efter.

De grinade som vanligt när Jyllandsposten publicerade Kinas flagga med gula virus istället för stjärnor.
Citera
2020-02-01, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Jag undrar om någon kan hjälpa mig att hitta satellitbilder från wuhan tagna senaste dagarna?
Jag hittar inget användbart själv
Dottern hittade instsstories med filmade sekvenser från staden idag. Nästintill folktomt. Enstaka bilar på vägarna bara.
Citera
2020-02-01, 22:45
Medlem
Lagerthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonerik
Vi måste nu idag följa Australiens och USA:s exempel och stänga gränsen för alla utom våra egna landsmän från riskområden. Det finns alltid någon vän av ordning som kommer att invända att dom har en kinesisk fru som inte är svensk medborgare. Okej, men då är det ett val som den snubben har gjort som vi inte kan ta hänsyn till. Frun får stanna med släkten i Kina och mannen får välja hur han vill göra. Låt oss för en gång skull se till att kränka en handfull människor för att styra upp situationen på ett fungerande sätt.

Kina har stoppat inrikesflyg men de har inget emot att folk lämnar Kina.

Just nu har kineserna siktet på Canada men när det blir känt att även Sverige tar emot med öppna armar och dessutom försörjer dem på livstid så börjar de klart flyga hit istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in