Citat:
Ursprungligen postat av
Evilius
80% av Samnytts existensberättigande låg i kommentarsfunktionen och de ca 1000 pers som flitigt kommenterade där. Mycket intressant, nyheter, tips, länkar och mycken dum dårskap i salig blandning. Det gick att debattera OT-fritt utan att bli bannad, varnad eller raderad som här på FB.
Samnytts artiklar kan jag vara utan. Fria Tider och Nya Tider är klart bättre på alla sätt; svenskan, korrekturen, ämnesvalet. Nya Tider är ett magasin med kommentarsmöjlighet snarare än en nyhetstidning. Nyheter Idag har jag liten erfarenhet av. Känns PK och för kommersiell.
Jag stöttar FB och Nya Tider men slutade stötta Samnytt i mars
Seriöst? skämtar du?Det stora problemet var att moderatorerna satt och censurerade hej vilt på Samhällsnytt åsikter som inte hörde hemma där eller inte passande in censurerade dom bort.
Dom regler som finns här på flashback för att förhindra detta fanns inte på Samhällsnytt Disqus.
Gick man sen in och tog en diskussion med moderatorerna som jag gjorde och påvisade hur fel dom hade då blev jag avstängd!! 2 ggr har jag blivit avstängd utan att brutit mot några regler!
Samhällsnytt levde i symbios med det där kommentarsfältet.Det var dessa som skänkte pengar och såg till att Samhällsnytt överlevde ekonomiskt.Många artiklar var skrivna efter "som man ropar får man svar".
17% har dom fått in denna månad i form av donationer.Inte en chans att Samhällsnytt frivilligt biter "av" den hand som föder dom.Sen dom inte gett nån rimlig förklaring att dom har tagit bort Disqus.Utan skyller på tekniska problem.Nu står det inget alls..Nåt ramaskri verkar det inte heller vara på dom ca 1000 "flitiga"personer som skrev där enligt dig.Konstigt värre..
FSB blev väl putt(in) på nåt och fick nog och agerade med en rysk björnkram mot Samhällsnytt..😎