2019-12-29, 19:28
Medlem
-GGs avatar
De suger på att uppdatera och har senaste månaderna struntat i att skriva om skjutningar som inträffat. Plus dock för att de skriver om fel i vården, som ju gör att jag undrar vad i helvete de håller på med på våra sjukhus och vårdcentraler. Jävla clowner som inte gör sitt jobb om det mest grundläggande inom vård och hälsa. Horribelt hur slappa de är och hur de skiter i svenska liv, och jag tycker inte synd om dem det minsta, då det är vanligt att personal inom vård och omsorg röstar för mer dysfunktionell befolkningsökning i mer massinvandring och tror på det mångkulturella samhället. För flera år sedan lyckades jag nästla mig in i en grupp på Facebook där bara vårdpersonal var tillåtna, och helvete vad PK de var, och tyckte så synd om varenda negerarabmuslim. Särskilt en kvinnlig läkare var olidlig att läsa men det hjälpte mig att få en bättre inblick i deras hjärnor.

Fria Tider är också dåliga men med bättre uppdatering än SN.
Citera
2019-12-31, 19:41
Medlem
-GGs avatar
Inte en rad om dödsskjutningen i Rinkeby för snart 24 timmar sedan. Så jävla dåligt av dem att inte uppdatera ordentligt. Jag får känslan av att de tidsinställer artiklar och texter för att kunna ha mer ledigt. Därför som så relativt få, nya händelser kommer snabbt upp på sidan.
Citera
2020-02-01, 20:56
Medlem
Rebali179s avatar
De börjar bli tjatigt om att man skall ge donationer.
Vill minnas att när de började ändra namnet till Samnytt så skulle man inte behöva ge donationer ifall man skall läsa Samnytt https://www.interasistmen.se/granskning/samnytt-skrot-om-alla-nya-lasare-tva-dagar-senare-tigger-de-pengar-pga-dystert-ekonomiskt-lage/

Blir de bättre på att skriva och inte bara "fake news" artiklar.
Så skall de se att det blir förändringar
Citera
2020-02-14, 13:22
Medlem
När jag försöker skriva kommentarer så står det "Var god vänta. Detta måste först godkännas av Samhällsnytt." Är detta en ny grej? Måste alla kommentarer godkännas först? Det har gått 2 timmar och min kommentar har inte godkännts ännu.
Citera
2020-04-03, 17:31
Medlem
Konstigt att Disqus ligger nere igen på Samhällsnytt.
2 gången på kort tid.
Citera
2020-04-03, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mijoow
Konstigt att Disqus ligger nere igen på Samhällsnytt.
2 gången på kort tid.

Vad beror det på att kommentarsfunktionen ej fungerar?

Mest troligt överbelastning? P.g.a. att många svenskar jobbar hemifrån och är hemmasittare kvällstid under coronaveckorna varvid det blir många inlägg.

Eller om jag ska försöka gissa på någon alternativ och mindre sannolik orsak så har kommentarsfältet stängts ned av de som driver samnytt då det förekommit s.k. konspirationteorier i några foruminlägg strax innan stoppet. Moderatorerna där brukar inte alls gilla konspirationsteorier eller yviga gissningar om aktuella samhällsfenomen har jag tidigare lagt märke till. Tidigare har de dock löst "problemet" genom att helt enkelt radera konspiratoriska inlägg istället, men de kanske har fått panik nu och stängt ned hela skiten istället.
Citera
2020-04-04, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrNoShow
Vad beror det på att kommentarsfunktionen ej fungerar?

Mest troligt överbelastning? P.g.a. att många svenskar jobbar hemifrån och är hemmasittare kvällstid under coronaveckorna varvid det blir många inlägg.

Eller om jag ska försöka gissa på någon alternativ och mindre sannolik orsak så har kommentarsfältet stängts ned av de som driver samnytt då det förekommit s.k. konspirationteorier i några foruminlägg strax innan stoppet. Moderatorerna där brukar inte alls gilla konspirationsteorier eller yviga gissningar om aktuella samhällsfenomen har jag tidigare lagt märke till. Tidigare har de dock löst "problemet" genom att helt enkelt radera konspiratoriska inlägg istället, men de kanske har fått panik nu och stängt ned hela skiten istället.
Disqus är inte Flashback.Moderatorerna har alltid ända sen Avpixlat tid tagit bort dom kommentarer som inte passar in.

Du har inte samma kontrollfunktioner på moderatorerna som här på Flashback.Dom följer inte ens sina egna regler.Dom gör som dom känner för synnerligt Mittlandet.

Det är bara Disqus på Samhällsnytt som har problem verkar det som.Sen är det konstig att det så få av dom som skriver frekvent på Samhällsnytt inte väljer att skriva här förutom jag och möjligen 2 till om den här saken.
Senast redigerad av mijoow 2020-04-04 kl. 17:09.
Citera
2020-04-09, 17:27
Medlem
Nu har det gått en vecka sen Disqus slutade fungera.Fredagen 3 april är det början till slutet för Samhällsnytt?Nu får vi se hur lojala läsarna är när dessa inte får kommentera artiklarna längre.
Citera
2020-04-11, 16:12
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Nu har det gått en vecka sen Disqus slutade fungera.Fredagen 3 april är det början till slutet för Samhällsnytt?Nu får vi se hur lojala läsarna är när dessa inte får kommentera artiklarna längre.

Kan det inte vara så att de har tagit bort funktionen för att slippa moderera kommentarer till artiklar som är lite mindre...intellektuella...De hade ju en artikel uppe häromdagen där de jämförde Covid-19 med influensan och jag tror knappast att en majoritet av läsarna är så korkade att de tror att de går att jämföra med varandra.
Citera
2020-04-12, 02:35
Medlem
Citat:
80% av Samnytts existensberättigande låg i kommentarsfunktionen och de ca 1000 pers som flitigt kommenterade där. Mycket intressant, nyheter, tips, länkar och mycken dum dårskap i salig blandning. Det gick att debattera OT-fritt utan att bli bannad, varnad eller raderad som här på FB.

Samnytts artiklar kan jag vara utan. Fria Tider och Nya Tider är klart bättre på alla sätt; svenskan, korrekturen, ämnesvalet. Nya Tider är ett magasin med kommentarsmöjlighet snarare än en nyhetstidning. Nyheter Idag har jag liten erfarenhet av. Känns PK och för kommersiell.

Jag stöttar FB och Nya Tider men slutade stötta Samnytt i mars
Citera
2020-04-13, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evilius
80% av Samnytts existensberättigande låg i kommentarsfunktionen och de ca 1000 pers som flitigt kommenterade där. Mycket intressant, nyheter, tips, länkar och mycken dum dårskap i salig blandning. Det gick att debattera OT-fritt utan att bli bannad, varnad eller raderad som här på FB.

Samnytts artiklar kan jag vara utan. Fria Tider och Nya Tider är klart bättre på alla sätt; svenskan, korrekturen, ämnesvalet. Nya Tider är ett magasin med kommentarsmöjlighet snarare än en nyhetstidning. Nyheter Idag har jag liten erfarenhet av. Känns PK och för kommersiell.

Jag stöttar FB och Nya Tider men slutade stötta Samnytt i mars
Seriöst? skämtar du?Det stora problemet var att moderatorerna satt och censurerade hej vilt på Samhällsnytt åsikter som inte hörde hemma där eller inte passande in censurerade dom bort.
Dom regler som finns här på flashback för att förhindra detta fanns inte på Samhällsnytt Disqus.

Gick man sen in och tog en diskussion med moderatorerna som jag gjorde och påvisade hur fel dom hade då blev jag avstängd!! 2 ggr har jag blivit avstängd utan att brutit mot några regler!

Samhällsnytt levde i symbios med det där kommentarsfältet.Det var dessa som skänkte pengar och såg till att Samhällsnytt överlevde ekonomiskt.Många artiklar var skrivna efter "som man ropar får man svar".

17% har dom fått in denna månad i form av donationer.Inte en chans att Samhällsnytt frivilligt biter "av" den hand som föder dom.Sen dom inte gett nån rimlig förklaring att dom har tagit bort Disqus.Utan skyller på tekniska problem.Nu står det inget alls..Nåt ramaskri verkar det inte heller vara på dom ca 1000 "flitiga"personer som skrev där enligt dig.Konstigt värre..

FSB blev väl putt(in) på nåt och fick nog och agerade med en rysk björnkram mot Samhällsnytt..😎
Citera
2020-04-13, 15:53
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Seriöst? skämtar du?Det stora problemet var att moderatorerna satt och censurerade hej vilt på Samhällsnytt åsikter som inte hörde hemma där eller inte passande in censurerade dom bort.
Dom regler som finns här på flashback för att förhindra detta fanns inte på Samhällsnytt Disqus.

Gick man sen in och tog en diskussion med moderatorerna som jag gjorde och påvisade hur fel dom hade då blev jag avstängd!! 2 ggr har jag blivit avstängd utan att brutit mot några regler!

Samhällsnytt levde i symbios med det där kommentarsfältet.Det var dessa som skänkte pengar och såg till att Samhällsnytt överlevde ekonomiskt.Många artiklar var skrivna efter "som man ropar får man svar".

17% har dom fått in denna månad i form av donationer.Inte en chans att Samhällsnytt frivilligt biter "av" den hand som föder dom.Sen dom inte gett nån rimlig förklaring att dom har tagit bort Disqus.Utan skyller på tekniska problem.Nu står det inget alls..Nåt ramaskri verkar det inte heller vara på dom ca 1000 "flitiga"personer som skrev där enligt dig.Konstigt värre..

FSB blev väl putt(in) på nåt och fick nog och agerade med en rysk björnkram mot Samhällsnytt..😎

Det är ganska simpelt kring varför de har tagit bort kommentarfunktionen och det är så som du själv säger, de "censurerade" ovälkomna åsikter och aktivt skapade sin egna version av en åsiktskorridor och en egen form av politisk korrekthet.

Att de inte kan stå för det precis som att de inte kan stå för artiklar som skämmer ut dem utan tar bara bort dem helt och hållet istället för att rätta vad som har blivit fel och stå för att de har gjort fel, visar bara på varför många inte tar dem seriöst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in