2020-02-01, 13:13
Medlem
Drdeoos avatar
Någon hade länkat en ”live” karta över smittade
Någon som har det?
Citera
2020-02-01, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drdeoo
Någon som har det?
Kartan på https://en.wikipedia.org/wiki/2019%E2%80%9320_Wuhan_coronavirus_outbreak_by_coun try_and_territory uppdateras regelbundet.
Citera
2020-02-01, 13:14
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyberepix
inga liksäckar. det såg mer ut som använd trauma utrustning,
liksäckar har ett säkert blixtlås för att inte sprida bakterier virus eller doft.

Jaha men varför skriver du sånt?
Vi som har kollat filmerna har set många hundra sådana säckar fyllas med människor.

De har ett blixtlås som inte syns i filmen.
Citera
2020-02-01, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slacker-
Vad kostar en sista minuten resa till Kina? Är lite sugen på att åka till kinesiska muren och ta en selfie.

Att smitta sig själv nu medan det finns intensivvårdsplatser fortfarande är fan inte helt dum idé faktiskt
Citera
2020-02-01, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av natale28
Men du ställer ju frågor som är helt befängda! Menade du allvar alltså?!! På riktigt undrade du om det där??? Foliehatten, glöm inte den du!

å vilka frågor syftar du då på.
så vitt jag vet dom senaste frågor jag ställt dom senaste dygnen har kommit upp flera gånger. då ingen annan har tänkt på dem.
Citera
2020-02-01, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drdeoo
Någon som har det?
https://bnonews.com/index.php/2020/01/the-latest-coronavirus-cases/
https://gisanddata.maps.arcgis.com/apps/opsdashboard/index.html#/bda7594740fd40299423467b48e9ecf6

mest populära
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
De säckarna är garanterat standard kinesiska liksäckar, de finns t o m att köpa på nätet! Sök i tråden, redan avhandlat.

För enkelhetens skull så kan du ju alltid länka, för jag kommer inte att leta igenom en tråd på 13000 inlägg...

Citat:
Och varför skulle man lägga så lite tvätt i avlånga påsar?

Avlånga påsar?
hur ser du att de är avlånga i den där filmen?

Citat:
Har du någonsin sett en tvättkorg från ett sjukhus? (De står ju rakt utanför det stora sjukhuset i Wuhan. Åtminstone ser det så ut) De brukar i regel vara rätt stora! Och inte avlånga.

Finns ju säkert i alla olika storlekar, beroende på var för sjukhus det är frågan om så kanske man vill hålla patienternas smutstvätt skilda från varandra, istället för att slänga allt i en och samma påse, de tvättpåsar jag har sätt (och flyttat på) så är ju passligt stora för att en person ska kunna lyfta dem, tänk i storlek med en 200L sopsäck...
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Finns uppgifter nu om att Kina mörkade utbrottet inledningsvis. Säger Bjorn. Olsen mitten av december eller mitten september??

Vill någon vänligen hjälpa mig med att lyssna av här? 35:05 --->

https://www.svtplay.se/video/25398775/nyheter-direkt/who-kan-ge-besked-om-globalt-nodlage

Även mitten av december är en avsevärd fördröjning.

Han säger mitten av december, vilket också är den uppgift som är känd sedan tidigare.
Citera
2020-02-01, 13:18
Medlem
Seemves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Finns uppgifter nu om att Kina mörkade utbrottet inledningsvis. Säger Bjorn. Olsen mitten av december eller mitten september??

Vill någon vänligen hjälpa mig med att lyssna av här? 35:05 --->

https://www.svtplay.se/video/25398775/nyheter-direkt/who-kan-ge-besked-om-globalt-nodlage

Även mitten av december är en avsevärd fördröjning.

Låter som "dtecember", så tippar på december.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av perVers2.1
Jag vill bara inte vara den som för smitta vidare, för egen del är jag inte orolig även om jag är dålig som fn.
Sannolikheten att det är någon annan sorts influensa som intagit min kropp är nog större än att det är Corona, men man vill ju veta. Allrahelst som ingen verkar veta säkert hur länge i efterhand man kan smitta.

Har du isolerat dig?
Får man fråga vilket sjukhus du kontaktat?
Citera
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyberepix
om dom har företag i Afrika så finns det kineser där. å dom kommer inte en och en,
ska googla på hur många kineser det finns i Afrika,
2 sec
There are an estimated one million Chinese citizens residing in Africa. Additionally, it has been estimated that 200,000 Africans are working in China. ... Trade between China (PRC) and Africa increased by 700% during the 1990s, and China is currently Africa's largest trading partner.
där

Så jämför vi det med Singapore då:

Citat:
Singapore is a multiracial and multicultural country with ethnic Chinese (76.2% of the citizen population)

Så av 5,7 miljoner är alltså 4,4 miljoner kineser.

Tor du har svaret på din tidigare fråga.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZebSunshine
Vi har den smittade kvinnan bakom dubbla dörrar för att det ska se bättre ut, inte för att det smittar lätt. Vi vet även att virukset inte smittar i Sverige före man får symtom, trots att det smittar så utanför Sverige. Och om det hade smittat så lätt som vissa experter påstår så hade vi haft flera insjuknade redan nu, trots att i inkubationstiden kan vara upp till 14 dagar. Ja och så är ju inte den här kinesiska inte SÅ farlig ändå. Minst 80% av de smittade överlever, kanske.
Puss å kram: KT Wisell 😷

Vad flummar du om? Hon sitter i isolering just för att hon smittar. Vem har du sett förneka det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in