2020-02-01, 09:25
Medlem
Varsågod, ha Trump som ledare - det kommer ju inte att ena landet, eller göra nationalismen en riktig tjänst. I slutändan blir det en björntjänst av det.

Jag är inte vänster.

Trump är lika mycket nationalist som jag är, han är kapitalist. Och tycker om valfläsk.
Tex - han är inte pro-life, men dyker upp på ett sådant mötet för att få röster. När han gjorde det, borde alla insett hur falsk och beräknande han är.

Trump kommer aldrig kunna ta ett svårt beslut, ett beslut mot vallöften som är rätt, bra för USA men som gör att han under 1-2 år tappar väljare för att sedan få dem tillbaka.

Att leda ett land är inte bara lätta dagar, man måste ta svåra beslut med.
Avreglera, minska skatter, betala ut pengar... är enkelt.

Trump kommer under fyra år till ta enkla beslut, till synes bara mata på en bra ekonomi.
Men det finns inget om, frågan är bara när det vänder....
Citera
2020-02-01, 09:27
Medlem
arbetets avatar
Det snöpliga slutet på impeachmentcirkusen. Marcus Oscarsson förklarar:

Marcus Oscarsson om riksrättsprocessen mot Trump: ”Nyckelvittnet har blivit stoppat”
I natt röstade USA:s senat för att inte tillåta nya vittnen i riksrättsprocessen mot USA:s president Donald Trump. Marcus Oscarsson berättar om dom senaste vändorna i amerikansk politik.
https://www.tv4.se/nyhetsmorgon/klipp/marcus-oscarsson-om-riksr%C3%A4ttsprocessen-mot-trump-nyckelvittnet-har-blivit-stoppat-12524095

Vill ni att jag ska förklara? Jo, den gode Markus tar #Fakenews till nya oanade höjder här.

Your Overlords in Washington are very happy!
Citera
2020-02-01, 09:38
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet

Marcus Oscarsson om riksrättsprocessen mot Trump: ”Nyckelvittnet har blivit stoppat”
I natt röstade USA:s senat för att inte tillåta nya vittnen i riksrättsprocessen mot USA:s president Donald Trump. Marcus Oscarsson berättar om dom senaste vändorna i amerikansk politik.
https://www.tv4.se/nyhetsmorgon/klipp/marcus-oscarsson-om-riksr%C3%A4ttsprocessen-mot-trump-nyckelvittnet-har-blivit-stoppat-12524095

Vill ni att jag ska förklara? Jo, den gode Markus tar #Fakenews till nya oanade höjder här.

Fake news att man inte vågar fakta, vittnen och bevisning i impeachment.
Hur kom du fram till det
För det var ju exakt vad alla såg skedde.

Och därför trumpen kommer yla om boltens bok tills den kommer ut eller stoppas.
Är du medveten om att trumpen svor att han skulle upprätthålla och försvara konstitutionen?
Eller är det också fake news
Citera
2020-02-01, 09:47
Medlem
Citat:

Hur tänker du nu? Att vilja höra bevis och faktiska vittnen är "fake news".

Det är som om Trump ropar fake news över nån artikel i Washington Post, och sen säger tidningen "ok, våra källor vill prata" DÅ säger Trump än mer "fake news" och vill stoppa källorna.

Trump skulle vilja att de INTE pratade, och hänvisar till "fake news"
Logiken är ju absurd.
Citera
2020-02-01, 09:56
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Hur tänker du nu? Att vilja höra bevis och faktiska vittnen är "fake news".

Det är som om Trump ropar fake news över nån artikel i Washington Post, och sen säger tidningen "ok, våra källor vill prata" DÅ säger Trump än mer "fake news" och vill stoppa källorna.

Trump skulle vilja att de INTE pratade, och hänvisar till "fake news"
Logiken är ju absurd.
Så här: Jag avskyr Bolton men jag måste säga att jag är riktigt imponerad av marknadsföringen av hans nya bok. Som Chris Wallace/FOX sa untold publicity!

Nu ska vi se när boken kommer ut. Jag misstänker att jag återigen får säga:

Det bidde inte ens en tummetott!
Senast redigerad av arbetet 2020-02-01 kl. 10:02.
Citera
2020-02-01, 09:58
Medlem
orrtupps avatar
När åker Trump i fängelse? Blir det på onsdag eller har han redan arresterats?
Citera
2020-02-01, 10:04
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
När åker Trump i fängelse? Blir det på onsdag eller har han redan arresterats?
Han sitter i husarrest i Mar-a-Lago.
Citera
2020-02-01, 10:08
Medlem
Citat:
Så här: Jag avskyr Bolton men jag måste säga att jag är riktigt imponerad av marknadsföringen av hans nya bok. Som Chris Wallace/FOX sa untold publicity!

Nu ska vi se när boken kommer ut. Jag misstänker att jag återigen får säga:

Det bidde inte ens en tummetott!
Det är klart har man som John Bolton ett bok-kontrakt som ger en 2 miljoner dollar - då måste man spinna "lite" om "sanningen"

Two of the officials said the deal was worth about $2 million.
https://www.marketwatch.com/story/former-trump-adviser-john-bolton-has-a-2-million-book-deal-2019-11-10

Om skitstöveln John Bolton
they claim, was also aimed at distorting vital intelligence. Government sources tell TIME that during President Bush’s first term, Bolton frequently tried to push the CIA to produce information to conform to—and confirm—his views

sources say, frequently involved statements Bolton wanted to make about the malign intentions and weapons capabilities of Cuba and North Korea.

Cuba’s weapons programs that could not be backed up by U.S. intelligence.
Etc
https://time.com/5212524/john-bolton-un-confirmation/

Ovan är citat från första artikeln jag hittade om lögnaren John Bolton
Citera
2020-02-01, 10:08
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Han sitter i husarrest i Mar-a-Lago.
Åh, sjutton! Har vicepresidenten tagit över eller blev det Nancy Pelucy?
Citera
2020-02-01, 10:21
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Hanna-Wigh
Det är klart har man som John Bolton ett bok-kontrakt som ger en 2 miljoner dollar - då måste man spinna "lite" om "sanningen"
Så bekvämt för Bolton då att slippa vittna under ed där han riskerar något om han ljuger. Bättre att kunna sälja boken med argumentet "Sanningen kongressen var för rädd att höra".
Citera
2020-02-01, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Så bekvämt för Bolton då att slippa vittna under ed där han riskerar något om han ljuger. Bättre att kunna sälja boken med argumentet "Sanningen kongressen var för rädd att höra".

Mer troligt att han hade sagt sanningen, men det bryr sig ju inte GOP om...
Citera
2020-02-01, 10:45
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Det verkar bli som dom fletsa av oss förutspådde, att Trump "frikänns" på rent politiska grunder.

Även om Trump helt naturligt aldrig blir kvitt stämpel som svag och korrupt presdient så är ju de facto politisk rättvisa inte samma som juridisk rättvisa och att som många demokrater faktiskt antytt "låt väljarna avgöra om dom vill ha den nuvarande clownen eller en stark vuxen och ansvarsfull president efter nov 2020" visar ju på svårigheter att skippa rättvisa.

Trump klarar sig mycket tack vare den starka ekonomi som rått sedan Obamatiden och att han lyckats försvaga och splittra styrningen av USA.

Vill verkligen väljarna ha en sådan opatriotisk president som ser framtiden som ett hot och gårdagen som en dröm och som lyckats med konststycket att få det en gång stolta patriotiska republikanska partiet att framstå som bestående av lallande syltryggar som hukar i senatsbänkarna.
Visst är det tragiskt så det räcker och blir över.

1 Du förutspådde inte alls det, du har i flera år ylat om hans avsättande.

2. Riksrätten var politisk från början att den får ett politiskt slut är logiskt.

sen blandar du in patriotism? du är närmast obegriplig...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in