2020-02-01, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flytandelycka
Ja då uppvisar du ju symtom? Dvs, droppsmitta..
dit jag ville komma, då smittar det väldigt lätt ...det räcker man stoppar in en snus eller tar ut en, torkar sedan av sig på byxorna sen petar i nåt som många övriga använder t ex bankomat eller när man ska knappa in koden när man handlar med kort.
Citera
2020-02-01, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbacksuger4
Det verkar så!

Jag köpte en mask med filter som man kan byta, av med filtern och sprita resten av masken är min plan.

Alla dessa filter ni köper är engångs, och rör för i helvete inte på dem. Klipp av snöret när ni tar av dem

Masker man använder fler gånger måste man väl desinfektera och byta filter på?
Citera
2020-02-01, 01:08
Medlem
Funkar ens masker? Skyddar de mot Corona viruset?
Citera
2020-02-01, 01:09
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andnodden
En infekterad och sjuk person torkar lite snor i näsan med fingret innan han går in i affären, tar på handtaget med handen.

Nästa person tar på handtaget, köper en chokladkaka på affärer och äter den. Blir han smittad? Detta är ju väldigt troligt iaf. Få tvättar händerna bara för dom tagit i handfatet på affären.

Förnuftsmässigt så är det så det fungerar, till stöd för det anger jag att Folkhälsomyndigheten uppmanar oss att vara noga med att tvätta händerna ofta.

Alltså, bluffen är synad.:yes
Citera
2020-02-01, 01:09
Medlem
Haddock93s avatar
https://www.vvsobygg.se/filtermask-ventil-ffp3-filtermask-ffp3-med-ventil-personligt-skydd.html

Är detta något att ha?

Lite otydligt ifall det ingår fler skydd eller om det bara är 1, någon som vet?
Citera
2020-02-01, 01:10
Medlem
yodos avatar
Citat:
Folkhälsomyndigheten bedömer att kvinnan inte har varit smittsam under sin resa från Kina till hemmet i Jönköping.
– Vi har pratat med henne flera gånger under dagen och har fått noggranna uppgifter om hennes resa och hennes vistelse i Jönköping, säger Malin Bengnér.
Seriöst jag blir så jävla trött på vår regering och myndigheter. ”VI HAR PRATAT MED HENNE???” Är det seriöst ett jävla skämt eller?
Hade jag styrt Sverige så hade varenda en av medpassagerarna på både bussen och flyget varit i karantän och testade för länge sen.

Det är helt jävla sjukt att Sverige inte tar det på allvar, de verkar lita på hennes ord att hon inte har hostat eller nyst någon rakt i fejjat. Men för i helvete Sverige vakna!!! Hur jobbigt är det och ta dem in för att va på den säkra sidan..
Men att spendera 138 MILJONER KRONOR i Göteborgs kommun för att UNDERSÖKA vad linbana genom halva Göteborg skulle kosta, ja det går så bra det så. Sjävklart blev för dyrt och 138 miljoner mindre i kassan för vadå? Inget..

Jag hoppas innerligt att Folkhälsomyndigheten och Malin Bengnér är helt säkra på sin sak i detta uttalande.
Citera
2020-02-01, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yodo
Seriöst jag blir så jävla trött på vår regering och myndigheter. ”VI HAR PRATAT MED HENNE???” Är det seriöst ett jävla skämt eller?
Hade jag styrt Sverige så hade varenda en av medpassagerarna på både bussen och flyget varit i karantän och testade för länge sen.

Det är helt jävla sjukt att Sverige inte tar det på allvar, de verkar lita på hennes ord att hon inte har hostat eller nyst någon rakt i fejjat. Men för i helvete Sverige vakna!!! Hur jobbigt är det och ta dem in för att va på den säkra sidan..
Men att spendera 138 MILJONER KRONOR i Göteborgs kommun för att UNDERSÖKA vad linbana genom halva Göteborg skulle kosta, ja det går så bra det så. Sjävklart blev för dyrt och 138 miljoner mindre i kassan för vadå? Inget..

Jag hoppas innerligt att Folkhälsomyndigheten och Malin Bengnér är helt säkra på sin sak i detta uttalande.
Från Spanien, citerat från Aftonbladet: "Mannen är en del av en grupp på fem personer som tagits in för observation och som isolerats sedan det stod klart att de varit i kontakt med en tysk man som diagnostiserats med viruset."

Exemplarisk hantering, alltså tog de för observation alla som har varit i kontakt med den som har diagnostiserats. Men som vanligt vet vi i Sverige bäst...
Citera
2020-02-01, 01:13
Medlem
Sharm0tas avatar
Snart 12k. ” There are currently 11,948 confirmed cases worldwide, including 259 fatalities.”

https://bnonews.com/index.php/2020/01/the-latest-coronavirus-cases/
Citera
2020-02-01, 01:14
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flytandelycka
DET ÄR JU DET SOM ÄR DROPPSMITTA

Jag skiter i vad det kallas, saken handlar om att kvinnan i Vaggeryd? som kom hem ifrån Kina kan ha smittat i princip alla på flygplanet som har besökt toaletten om hon också gjorde det, alternativt att hon smittades på toaletten.

Du förstod inte principen som jag först beskrev med ett exempel, sånt händer, jag var otydlig, my bad.
Citera
2020-02-01, 01:14
Medlem
Varför kan man inte stoppa alla flyg tillbaka till Sverige från Kina?
Citera
2020-02-01, 01:16
Medlem
tvättstugor borde ju också vara rena smitthärden för oss som inte har nån maskin hemma
Citera
2020-02-01, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antonerik
Alldeles för många. Den här skiten blåser inte över på en vecka. Man kan ju gå med gasmask, men det blir tungt att andas efter ett tag.

Förstår inte riktigt logiken med att försöka skydda sig med skyddsmask, man måste i så fall skydda / isolera sig tills det utvecklats ett vaccin innan man kan komma ur sin bunker.

En bättre taktik för de räddhågsna vore att se till att bli smittad väldigt tidigt så det fortfarande finns vårdresurser om det skulle bli allvarligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in