Citat:
Folkhälsomyndigheten bedömer att kvinnan inte har varit smittsam under sin resa från Kina till hemmet i Jönköping.
– Vi har pratat med henne flera gånger under dagen och har fått noggranna uppgifter om hennes resa och hennes vistelse i Jönköping, säger Malin Bengnér.
Seriöst jag blir så jävla trött på vår regering och myndigheter. ”VI HAR PRATAT MED HENNE???” Är det seriöst ett jävla skämt eller?
Hade jag styrt Sverige så hade varenda en av medpassagerarna på både bussen och flyget varit i karantän och testade för länge sen.
Det är helt jävla sjukt att Sverige inte tar det på allvar, de verkar lita på hennes ord att hon inte har hostat eller nyst någon rakt i fejjat. Men för i helvete Sverige vakna!!! Hur jobbigt är det och ta dem in för att va på den säkra sidan..
Men att spendera 138 MILJONER KRONOR i Göteborgs kommun för att UNDERSÖKA vad linbana genom halva Göteborg skulle kosta, ja det går så bra det så. Sjävklart blev för dyrt och 138 miljoner mindre i kassan för vadå? Inget..
Jag hoppas innerligt att Folkhälsomyndigheten och Malin Bengnér är helt säkra på sin sak i detta uttalande.