2020-01-31, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Är det ens möjligt att skicka ca 7-8 000 sidors pdf filer till en vanlig dator? Och hur lång tid, om det nu går, tar det att ladda ner en sån lunta? 600 sidor tog 15 min (Peter Plax-mordet)
Det löser sig på nåt sätt. Det brukar finnas en del forum som man kan läsa undersökningen när man loggar i hos dem. Jag kommer ihåg att jag läste undersökningen angående ett fall, där var FUP 15000 sidor!! Jag kommer inte ihåg namnet på forumet men det var nåt som "mord i nutiden" eller liknande. Jag menar det här fallet:
https://omni.se/livstidsdomar-slas-fast-efter-mordet-pa-ramin-23/a/21dWaR

EDIT:
Jag tror att Flashback har möjligheten att lada ner FUP i deras server som användarna kan läsa dem utan att man skall behöva lada ner såna stora fall med så många sidor. Men jag är inte säker! Hoppas att MOD eller en ADMIN vill svara om FB kan lada ner stora fall i deras server för sina användare.
Senast redigerad av matematiker 2020-01-31 kl. 21:23.
Citera
2020-01-31, 20:45
Medlem
Citat:
Är det ens möjligt att skicka ca 7-8 000 sidors pdf filer till en vanlig dator? Och hur lång tid, om det nu går, tar det att ladda ner en sån lunta? 600 sidor tog 15 min (Peter Plax-mordet)

Sommarstugemorden i Arboga hade FUP på ca 7.000 sidor, uppdelat på en hel drös med filer, för övrigt en uruselt sammansatt och rörig FUP. (Även Kevin-fallet hade ca 7.000 sidor FUP.)

Av en slump läste jag ganska nyligen i en tråd här på forumet att man börjat ta betalt för pdf filer när de överstiger 9st (tror det var Uppsala TR, men osäker).
Citera
2020-01-31, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Sommarstugemorden i Arboga hade FUP på ca 7.000 sidor, uppdelat på en hel drös med filer, för övrigt en uruselt sammansatt och rörig FUP. (Även Kevin-fallet hade ca 7.000 sidor FUP.)

Av en slump läste jag ganska nyligen i en tråd här på forumet att man börjat ta betalt för pdf filer när de överstiger 9st (tror det var Uppsala TR, men osäker).
Tack! Ok, det fattades bara att ta betalt. Det lär nog hända här.
Citera
2020-01-31, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Intima skrev väl inte EGT?
Intima, då tänker jag på sex.

Som jag minns det var det kramar/pussar som kunde tolkas som att det var mer än bara kompisar. Fick EGT veta i andra hand...

Precis. Överdrifterna har ökat med tiden.
Citera
2020-01-31, 21:07
Medlem
Reimers avatar
Citat:

Arboga-fupen fick man ju dessutom hämta ut på plats i Västerås, den kom på en usb-sticka men kostnaden var inte hög, tror faktiskt att det endast var kostnaden för usb-stickan givetvis med ett litet påslag men inte orimligt.

Att FUP var rörig i det fallet berodde nog på att det var ett djävligt komplicerat fall med många offer inblandade, GM och AM + A*i P, det blev ju två olika mordscenarion som skulle redas ut och bevisas, gick ju bra i den del som rörde föräldrarna sämre med delen med Johannas exmake.
Citera
2020-01-31, 21:12
Medlem
Citat:
Tack! Ok, det fattades bara att ta betalt. Det lär nog hända här.
Ingen fara med betalning! Vi kan samla ihop pengar till en villig användare för att köpa FUP,en och lada upp den på Flashback. Det har hänt förut!
Senast redigerad av matematiker 2020-01-31 kl. 21:29.
Citera
2020-01-31, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Ingen fara! Vi kan samla ihop pengar till en villig användare för att köpa FUP,en och lada upp den på Flashback. Det har hänt tidigare!
Låter bra. Vi får se vad som händer.
Citera
2020-01-31, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Så varför fortsatte LW att springa efter
SD om han var så hemsk mot henne?

Ja, det finns en anonym postare som
berättat att LW har misshandlat sina barn.
Så hur du får det till att jag försöker göra
det till en trådsanning förstår jag inte
eftersom uppgiften inte kommer från mig.

Hur du kan tycka att LW verkar ha haft en
mycket god relation med sina barn innan
mordet förstår jag inte heller. Så fort benen
bar henne igen efter skidolyckan så
geocachade hon 24/7. Det fanns ingen tid
över för barnen. Hon skrev t.o.m. att hon
skulle haft barnen men att de var upptagna
på annat håll så att hon fick extra tillfällen
att jaga burkar. Som om hon tyckte att det
var bra. Kul för barnen att läsa säkert. De
såg nog till att ha annat göra så att
mamma fick leka som hon ville och så att
de inte störde henne när hon hade så
mycket viktigare saker att göra än att vara
med dem. Tragiskt.

Enligt EGT så blev MgL mycket upprörd
när LW visade sina känslor för Beholder
öppet när hon var på event tillsammans
med MgL. Sedan åkte MgL till USA. Så var
du har fått ifrån att de var goda vänner
hela vägen ut förstår jag inte heller.

Är du helt säker på att hon gjorde det mot slutet? Kan mycket väl vara så att hon dödades när hon försökte dra sig ur helt. Ett inte helt osannolikt scenario.

Du försöker göra det till en trådsanning genom att posta informationen om vartannat som om det vore klarlagt fakta. Med andra ord försöker du föra andra besökare här inne bakom ljuset med information som du tycker passar dig och hoppas skall vara sann.

Dina analyser utav hennes sociala liv är allt annat än bra. Hur du analyserade hennes föräldrar tex får en och tro att du aldrig någonsin har upplevt familjeliv. Den information du sitter på och hur du kan härleda detta till de slutsatser du gör är ofattbart. Du är snabb att kasta stenar, fördöma och fylla i tomrutor på de mest krystade och påhittade scenariorna. Om du tror att du känner LW så är du totalt blåst.

Man kan vara besviken och ändå vänner. Det tror jag att de flesta förstår.

Jag vet inte vad du har råkat ut för men jag hoppas att du tillfrisknar och kommer vidare.
Citera
2020-01-31, 21:53
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

När jag ser ditt nick, minns jag dina inlägg från Tova tråden!
Du skrev mycket bra och lärorika inlägg.
Här är ett som jag lagt på minnet!
Något som vi kan lära oss av och ha nytta av inför ett (förhoppningsfullt!) åtal och rättegång.

Citat:
Jag tyckte att målsägarbiträdet Myhrberg höll en absolut utmärkt plädering där han tog upp vad som krävs vid indiciemål. Utredningen har varit robust, svarat på frågorna var/när/hur/vem, uteslutit annan gärningsman och tagit fram att ett motiv fanns. All heder till honom också, förutom Sammens då.
Citera
2020-01-31, 22:14
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
När jag ser ditt nick, minns jag dina inlägg från Tova tråden!
Du skrev mycket bra och lärorika inlägg.
Här är ett som jag lagt på minnet!
Något som vi kan lära oss av och ha nytta av inför ett (förhoppningsfullt!) åtal och rättegång.
Allt det där du hänvisar till har väl Åsa Hiding också gjort: "svarat på frågorna var/när/hur/vem, uteslutit annan gärningsman och tagit fram att ett motiv fanns."

Det är bara ett åtalsbeslut som saknas nu.
Senast redigerad av Draifos 2020-01-31 kl. 22:37.
Citera
2020-02-01, 00:38
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Är du helt säker på att hon gjorde det mot slutet? Kan mycket väl vara så att hon dödades när hon försökte dra sig ur helt. Ett inte helt osannolikt scenario.

Du försöker göra det till en trådsanning genom att posta informationen om vartannat som om det vore klarlagt fakta. Med andra ord försöker du föra andra besökare här inne bakom ljuset med information som du tycker passar dig och hoppas skall vara sann.

Dina analyser utav hennes sociala liv är allt annat än bra. Hur du analyserade hennes föräldrar tex får en och tro att du aldrig någonsin har upplevt familjeliv. Den information du sitter på och hur du kan härleda detta till de slutsatser du gör är ofattbart. Du är snabb att kasta stenar, fördöma och fylla i tomrutor på de mest krystade och påhittade scenariorna. Om du tror att du känner LW så är du totalt blåst.

Man kan vara besviken och ändå vänner. Det tror jag att de flesta förstår.

Jag vet inte vad du har råkat ut för men jag hoppas att du tillfrisknar och kommer vidare.

När informationen kommer från LWs
egen GC-logg så tolkar jag det som att
det är klarlagd fakta.

Fredagen 13 april 2018 så sprang hon
i varje fall efter SD.

Har du svarat på om du kände LW IRL?
Om du inte gjorde det så har du ingen
aning om ifall mina ”analyser” är bra eller
inte.
Du har inte tolkningsföreträde.

Jag grundar mina spekulationer på
verkliga människor och händelser som
jag sett IRL.
Inte med människorna som diskuteras i
den här tråden men andra människor
som jag kommit i kontakt med. Så jag
vet att det jag spekulerar om händer
på riktigt i människors liv.

Jag känner t.ex. flera stycken som har
liknande beteende som LW. Har man
genomskådat en av dem så är det inte
svårt att genomskåda andra.

Jag känner flera män som påminner om
de singelmän som hängde runt LW.
Jag vet hur desperata de kan vara och
hur de kan misstolka minsta lilla
uppmärksamhet som någon ger dem.
Hur kränkta de kan bli om någon nobbar
dem och förklarar att de har missuppfattat
situationen.
Det kan ha slagit över för någon av dessa
muppar om LW valde Beholder efter att
ha nobbat dem och skyllt på att hon var
trött på män. Om de dessutom fick reda
på att hon haft ett förhållande med SD i
6 år samtidigt som hon nobbade dem så
kan det ha slagit över ännu mer.

Jag känner kvinnor som har blivit
bedragna av sina män som har sagt att
de skulle vilja döda älskarinnan.

Jag känner pensionärer som flyttar till
Spanien för att få vara ifred för att de
vill njuta av livet och inte vill bli utnyttjade
som barnvakt av sina barn.

Och jag känner många barn som växer upp
med egoistiska vuxna som bara bryr sig
om sig själva. Och med LWs
prestationsångest så har jag mycket svårt
att tro att hon inte försökte föra över den
på sina barn och kräva ouppnåeliga
prestationer från dem.
Eftersom jag känner många andra föräldrar
som gör så mot sina barn.

De som försöker idealisera LW i tråden
bygger det bara på sin egen önskan och
tro om hur en mördad trebarnsmamma
ska vara. Som om det finns en färdig mall
för det.
Citera
2020-02-01, 00:47
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Precis. Överdrifterna har ökat med tiden.

Överdrifter? Det är inte mitt fel att ni
har selektivt minne och bara kommer
ihåg det ni vill komma ihåg.

Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Under vintern verkade ML och LW funnit varandra och vissa loggar pekar på umgänge utanför geocaching. Någon i tråden benämner ML som "mammas nya kille", om jag inte missminner mig.
Sedan börjar LW intressera sig för JH (BeholderX) och detta eskalerar på Läcköeventet.
LW är "intim" med JH, men försöker undvika att vara det inför ML men han visar "irritation" över situationen.
ML och LW reser och bor tillsammans under Läcköeventet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in