2020-01-31, 20:57
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Happysmurf
Hon hävdar att hon har ”tappat” ungen. Stackars lilla försvarslösa 3-årinng. Hemskt!

– Jag kan inte berätta mer än att det är en tragisk olyckshändelse i hemmet. Min klient förnekar att hon är på något sätt vållande, säger mammans advokat Per Oehme.
Han fortsätter:
– Hon är helt förkrossad. Inte nog med att hon har tappat ett barn, nu är hon inlåst också.

https://www.expressen.se/nyheter/krim/mamman-om-dotterns-dod-en-tragisk-olycka/

Uppgiften från NKPG news om att "huvudet varit av" verkar vara något de hört på spårvagnen.
Citera
2020-01-31, 21:00
Medlem
När det tar tid och man inte omedelbart tar sig till sjukhus eller ringer 112 brukar det bli såna här utredningar. Men det finns redovisade skäl till att det tagit tid, säger Per Oehme.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/EWgeW3/foraldrar-misstanks-for-vallande-till-3-arings-dod

Vad i helvete kan man ha för skäl till att man väntar med att ringa 112?!
Citera
2020-01-31, 21:01
Medlem
Rasseltasss avatar
Citat:
(...)
”Det kan inte längre anses föreligga någon påtaglig risk för att (dotterns) hälsa eller utveckling skadas på grund av de förhållanden som föranledde beredandet av vården. Det har inte heller framkommit att (dottern) skulle ha några särskilda behov som inte kan tillgodoses av föräldrarna”, skrev kammarrätten.
(...)
Hoppas de där j-ä kammarrättsdomarna sover riktigt dåligt nu. Denna oskyldiga lilla flickas blod finns på deras händer. De kände sig säkert som progressiva hjältar när de ryckte upp henne från tryggheten och lämnade över henne till pundarna/packet.
Citera
2020-01-31, 21:01
Medlem
Mingla101s avatar
Vilka är GM ? Namn kön etnicitet
Citera
2020-01-31, 21:02
Medlem
Sikkans avatar
Ja jävlar, knark är ju en förjävla bra combo tillsammans med barn.

Stackars lilla barn alltså.. 😟
Citera
2020-01-31, 21:05
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rasseltass
Hoppas de där j-ä kammarrättsdomarna sover riktigt dåligt nu. Denna oskyldiga lilla flickas blod finns på deras händer. De kände sig säkert som progressiva hjältar när de ryckte upp henne från tryggheten och lämnade över henne till pundarna/packet.

Jag hoppas verkligen inte att du jobbar på soc.

Och KM dömer utifrån den utredning som socialtjänsten gjort, samt den sociala nämnden godkänt!
Citera
2020-01-31, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MCL85
När det tar tid och man inte omedelbart tar sig till sjukhus eller ringer 112 brukar det bli såna här utredningar. Men det finns redovisade skäl till att det tagit tid, säger Per Oehme.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/EWgeW3/foraldrar-misstanks-for-vallande-till-3-arings-dod

Vad i helvete kan man ha för skäl till att man väntar med att ringa 112?!

Om föräldrarna sovit? Inte upptäckt att flickan varit död förens senare? En tid behöver inte nödvändigtvis handla pm flera dagar. Det kan röra sig om några timmar?
Citera
2020-01-31, 21:12
Medlem
Merrybums avatar
Jag har tänkt på några saker.
En man och en kvinna är anhållna. Polisen larmades till platsen av en anhörig.
Jag tänker att den anhöriga kom till lägenheten och upptäcker någon ting och larmar polisen. Om den anhöriga vistats i lägenheten under händelsen tycket jag det logiska vore att denne oxå var anhållen i detta läge.

Den anhöriga larmar polisen. Om jag kommet in i en lägenhet och något hade hänt ett till mig närstående barn hade det spontana vara att larma ambulansen.
Men ambulansen larmas när polisen kommer till lägenheten. Vilket jag tror görs som rutin.

Fast det är klar, den anhörige kan ju faktiskt inte veta var barnet är. Då hade ju det inte tagit polisen 25 minuter att hitta kroppen.

Varför tar det 25 minuter att hitta kroppen? Vad får de anhållna att inte tala om det? En treåring är ju inte jätte liten. Var gömmer man något så pass stort. Men folk kan vara kluriga och lägenheter kan vara övermöblerade/stora/ hysa många skrymslen och vrår och uppenbarligen så går det, för det tog ju faktiskt så lång tid. Jag tycker att det faktum att det tog tid att hitta kroppen, gör att griftefridbrottet är självklart. Det känns svårt att tänka hur man skulle kunna förolyckad eller döda någon på ett sådant ställe att det tar polisen 25 minuter att hitta i en lägenhet.

De anhållna nämns väldigt luddigt som anhöriga. Jag tror inte det är mormor eller farmor. Vet vi vad de anhållna har för förhållande till varandra. Jag tänker par, men jag vet inte. Det har inte heller stått någonstans att de anhållna bodde på adressen.

Om de anhållna är missbrukare eller präst eller släckt med Jonas som skrev här vet jag inte, men vid en sådan här händelse spelar det ingen roll. Det är fult att döda ett barn inom alla social grupper.

Missbrukarspåret- För mig känns det inte relevant om de anhållna är missbrukare eller inte. Missbrukare är inga onda människor som dödar barn. Möjligtvis att psykos. Fast då tänker jag att någon har lämnat barnet i till de anhållna. Treåringar är sällan bort från sina föräldrar/ vårdnadshavare jätte länge. Så jag tänker att barnet inte varit hos de anhållna någon lång tidsperiod och att bli så psykotiskt att man dödar ett barn på en kort tid... nja jag tror inte det.

Prästspåret- Högt upp i den sociala hierakin, långt att falla ner till brottsling. Måste dölja till alla pris.

Jonas-spåret- Den som nämnde det han, han klämde det. Samt att någon hittar en ganska intressant koppling med adressen.
Jonas har oxå några väldigt intressanta formuleringar i båda inläggen han skriver här om man läser det noggrant.
Personligen så tror jag mest på detta spår.

Jonas, jag ber om ursäkt, jag förstår att det känns jobbigt här och nu, varesig detta rör närstående till er eller inte. Men så är det nu för tiden, det är något som skulle drabba oss alla om ond bråd död slog ner i vår närhet. Tyvärr är det oxå så att hade man kunnat polisanmäla och få fallande dommar här på grund av sådant som skrivs här, hade undertecknad varit tvärtorsk, om du skulle läsa tillbaka på mig skulle du se att jag spekulerat på vilt i vissa trådar.

Det är intressant att det är två anhållna. Om det här rör sig om ett brott känns det konstigt att två personer är så pass galna att de faktiskt genomför en sådan här sak tillsammans. Båda behöver ju ju i och för sig inte varit inblandade. Någon kan ha sovit, legat i badet eller på annat sätt varit frånvarande. Sådant är svårt att veta, så det är ju inte konstigt att de som vistats i lägenheten blev anhållna till man rett ut vad som skett.

Angående vad som stog om att kroppen och huvudet var skiljt åt, vi vet inte om det är sant. Men jag tycket det tyder på att det iallafall fanns någon form av åverkan på kroppen. Det tycker jag oxå det faktum att kroppen var glömd tyder på. Var det en olyckshändelse hände något spektakulärt olyckligt. Jag tror inte att obduktionen kommer att visa att detta barn dog plötsligt av någon sjukdom. I så fall fick hon en kristallkrona i huvudet samtidigt som hon ramlade på en yxa, typ.
Citera
2020-01-31, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kazamaj
Om föräldrarna sovit? Inte upptäckt att flickan varit död förens senare? En tid behöver inte nödvändigtvis handla pm flera dagar. Det kan röra sig om några timmar?

Några timmar om de exempelvis sovit? Tror inte man rubricerar det som "en tid" då. Tror det rör sig om längre tid än så.
Citera
2020-01-31, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yanii
Hyran för en ”Mindre” trea ligger ungefär på 10k, det är ett fint hus med kakelugnar och allt sånt.

Precis. Vi gav 11.000 ca. För våran trea. Även den sekelskifts med kakelugnar. Men det är ju ingen lägenhet något soc.fall eller pundare bor i. Man behöver ha en inkomst för att ha råd att bo så. Alltså jobbar man. Och har man ingen dunderinkomst så krävs det att båda jobbar. För att klara av jobb behöver man vara någorlunda funktionell tänker jag. Det är kanske mest mins fördomar men pundare bor i de mindre lyckligt lottade klickarna här i stan eller i hageby. Typ.
Citera
2020-01-31, 21:20
Medlem
tinkyminkys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Jag har tänkt på några saker.
En man och en kvinna är anhållna. Polisen larmades till platsen av en anhörig.
Jag tänker att den anhöriga kom till lägenheten och upptäcker någon ting och larmar polisen. Om den anhöriga vistats i lägenheten under händelsen tycket jag det logiska vore att denne oxå var anhållen i detta läge.

Den anhöriga larmar polisen. Om jag kommet in i en lägenhet och något hade hänt ett till mig närstående barn hade det spontana vara att larma ambulansen.
Men ambulansen larmas när polisen kommer till lägenheten. Vilket jag tror görs som rutin.

Fast det är klar, den anhörige kan ju faktiskt inte veta var barnet är. Då hade ju det inte tagit polisen 25 minuter att hitta kroppen.

Varför tar det 25 minuter att hitta kroppen?
Vad får de anhållna att inte tala om det? En treåring är ju inte jätte liten. Var gömmer man något så pass stort. Men folk kan vara kluriga och lägenheter kan vara övermöblerade/stora/ hysa många skrymslen och vrår och uppenbarligen så går det, för det tog ju faktiskt så lång tid. Jag tycker att det faktum att det tog tid att hitta kroppen, gör att griftefridbrottet är självklart. Det känns svårt att tänka hur man skulle kunna förolyckad eller döda någon på ett sådant ställe att det tar polisen 25 minuter att hitta i en lägenhet.

De anhållna nämns väldigt luddigt som anhöriga. Jag tror inte det är mormor eller farmor. Vet vi vad de anhållna har för förhållande till varandra. Jag tänker par, men jag vet inte. Det har inte heller stått någonstans att de anhållna bodde på adressen.

Om de anhållna är missbrukare eller präst eller släckt med Jonas som skrev här vet jag inte, men vid en sådan här händelse spelar det ingen roll. Det är fult att döda ett barn inom alla social grupper.

Missbrukarspåret- För mig känns det inte relevant om de anhållna är missbrukare eller inte. Missbrukare är inga onda människor som dödar barn. Möjligtvis att psykos. Fast då tänker jag att någon har lämnat barnet i till de anhållna. Treåringar är sällan bort från sina föräldrar/ vårdnadshavare jätte länge. Så jag tänker att barnet inte varit hos de anhållna någon lång tidsperiod och att bli så psykotiskt att man dödar ett barn på en kort tid... nja jag tror inte det.

Prästspåret- Högt upp i den sociala hierakin, långt att falla ner till brottsling. Måste dölja till alla pris.

Jonas-spåret- Den som nämnde det han, han klämde det. Samt att någon hittar en ganska intressant koppling med adressen.
Jonas har oxå några väldigt intressanta formuleringar i båda inläggen han skriver här om man läser det noggrant.
Personligen så tror jag mest på detta spår.

Jonas, jag ber om ursäkt, jag förstår att det känns jobbigt här och nu, varesig detta rör närstående till er eller inte. Men så är det nu för tiden, det är något som skulle drabba oss alla om ond bråd död slog ner i vår närhet. Tyvärr är det oxå så att hade man kunnat polisanmäla och få fallande dommar här på grund av sådant som skrivs här, hade undertecknad varit tvärtorsk, om du skulle läsa tillbaka på mig skulle du se att jag spekulerat på vilt i vissa trådar.

Det är intressant att det är två anhållna. Om det här rör sig om ett brott känns det konstigt att två personer är så pass galna att de faktiskt genomför en sådan här sak tillsammans. Båda behöver ju ju i och för sig inte varit inblandade. Någon kan ha sovit, legat i badet eller på annat sätt varit frånvarande. Sådant är svårt att veta, så det är ju inte konstigt att de som vistats i lägenheten blev anhållna till man rett ut vad som skett.

Angående vad som stog om att kroppen och huvudet var skiljt åt, vi vet inte om det är sant. Men jag tycket det tyder på att det iallafall fanns någon form av åverkan på kroppen. Det tycker jag oxå det faktum att kroppen var glömd tyder på. Var det en olyckshändelse hände något spektakulärt olyckligt. Jag tror inte att obduktionen kommer att visa att detta barn dog plötsligt av någon sjukdom. I så fall fick hon en kristallkrona i huvudet samtidigt som hon ramlade på en yxa, typ.

Angående 25 minuter som du skriver. Jag tror absolut inte att polisen har letat efter henne så länge. Det är själva polisarbetet som tar tid!
Citera
2020-01-31, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MCL85
Några timmar om de exempelvis sovit? Tror inte man rubricerar det som "en tid" då. Tror det rör sig om längre tid än så.

Det tror jag säkert man kan rubricera som en tid. Om flickan inte dött i närhet till polisens ankomst och liket är kallt eller likstelhet förekommit så vet de inte helt säkert hur länge hon legat men kan konstatera att hon inte dött nyss. Några timmar att kontakta 112 är ju väldigt avvikande men man kan redogöra för den tiden om man exvis sovit. Svårare att redogöra för varför man väntat flera dagar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in