2020-01-31, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elvis72
Men ändå de som äger nämnda fastighet?
Samma efternamn, först trodde en att det kanske var relaterat som en övernattningslägenhet eller liknande (eftersom ingen sådan person fanns skriven på adressen (?)), men efternamnet är ju väldigt vanligt.

Är det fastställt att det är denna dörr som är avspärrad?
Citera
2020-01-31, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Citat:
Hon har bott hos föräldrarna i ett år. Jag undrar hur det året varit.
Hon kan ha haft jättemysigt med kärleksfulla föräldrar och detta är en fruktansvärd olycka. Eller så har hon haft det förjävligt.

Jag undrar lite om hon kanske fått tag på knark - om pappan börjat knarka igen och hon tog lite och stoppade i sig. Jag minns ett fall i USA där just det hände. Barnet avled av överdos.

Mina tankar också. Är rädd att det var "si o så" med det mesta. Hoppas verkligen jag har fel o bara har rena fördomar om (fd) missbrukare. Har inte en aning om vilka föräldrarna är.
Citera
2020-01-31, 20:41
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitMan40Plus
Undrar hur många gånger kammarrätten har fattat felaktiga beslut och om de har någon som helst ambition att döma bättre i framtiden. Det här var iallafall feldömt.

Sådana här fall aktualiserar även frågan om tvångssterilisering av vissa grupper som tex missbrukare.

Kammarrätten dömer utifrån den utredning som socialtjänsten gör.

Sedan så kan jag hålla med dig om att både FVR och KM ofta dömer fel i ärenden om barn, till ca 97% faktiskt, men då till det som socialtjänsten vill.

Tvångssterilisering....varför inte upprätta sådana förintelseläger också, när du ändå är igång.
Citera
2020-01-31, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beliverinlife
Stämmer ej tvärtom har forskning visat på att barn som omhändertas gåt det sämre för n om dom stannat i hemmet
Inte riktigt sant, forskningen visar att det i många fall inte går bra för placerade barn i jämförelse med barn som lever i en fungerande biologfamilj. Det beror snarare med stor sannolikhet på försent ingripande så att det inte längre kan repareras. Givetvis är det alltid bäst för barn att bo med sin familj om den fungerar väl, inte som här tex där föräldrarna knarkade.
Citera
2020-01-31, 20:45
Medlem
Happysmurfs avatar
Hon hävdar att hon har ”tappat” ungen. Stackars lilla försvarslösa 3-årinng. Hemskt!

– Jag kan inte berätta mer än att det är en tragisk olyckshändelse i hemmet. Min klient förnekar att hon är på något sätt vållande, säger mammans advokat Per Oehme.
Han fortsätter:
– Hon är helt förkrossad. Inte nog med att hon har tappat ett barn, nu är hon inlåst också.

https://www.expressen.se/nyheter/krim/mamman-om-dotterns-dod-en-tragisk-olycka/
Citera
2020-01-31, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beliverinlife
Stämmer ej tvärtom har forskning visat på att barn som omhändertas gåt det sämre för n om dom stannat i hemmet

Källa på det tack!
Citera
2020-01-31, 20:53
Medlem
tinkyminkys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Happysmurf
Hon hävdar att hon har ”tappat” ungen. Stackars lilla försvarslösa 3-årinng. Hemskt!

– Jag kan inte berätta mer än att det är en tragisk olyckshändelse i hemmet. Min klient förnekar att hon är på något sätt vållande, säger mammans advokat Per Oehme.
Han fortsätter:
– Hon är helt förkrossad. Inte nog med att hon har tappat ett barn, nu är hon inlåst också.

Tolkar det som att "tappat" i det här fallet blir lika med "förlorat". Inte att hon bokstavligt tappat henne.
Citera
2020-01-31, 20:54
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nosaint
Inte riktigt sant, forskningen visar att det i många fall inte går bra för placerade barn i jämförelse med barn som lever i en fungerande biologfamilj. Det beror snarare med stor sannolikhet på försent ingripande så att det inte längre kan repareras. Givetvis är det alltid bäst för barn att bo med sin familj om den fungerar väl, inte som här tex där föräldrarna knarkade.

Forskningen visar att det är en mycket större andel av både fosterbarn och adopterade barn som får psykiska problem som vuxna, missbruk, kriminalitet, psykisk sjukdom.

Forskiningen visar även att det går sämre i skolan för denna grupp, under HELA deras uppväxt.

Här är lite ny forskning om hur viktigt det är för både adopterade och fosterbarn/vårdnadsöverflyttade att ha kontakt med sin biofamilj.

https://chronicleofsocialchange.org/adoption/connections-matter-relationships-with-birth-families-are-important-for-foster-adopted-children/36174
Citera
2020-01-31, 20:55
Medlem
Citat:

Han fortsätter:

En treåring dör inte av att bli tappad... om det inte är från typ tredje våningen...sen att man inte tillkallar ambulans?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tinkyminky
Tolkar det som att "tappat" i det här fallet blir lika med "förlorat". Inte att hon bokstavligt tappat henne.
Expressen skriver tappat, Aftonbladet skriver förlorat.
Citera
Medlem
Citat:

Han fortsätter:

Med tappat menar de nog förlorat. Läser man motsvarande i Aftonbladet använder de ordet "förlorat".
Citera
2020-01-31, 20:56
Medlem
Vet inte om det framkommit tidigare, men mamman till barnet är en av de anhållna enligt Expressen.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in