2020-01-31, 00:26
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shakta
Vilka är de 75% av folket, det skulle jag vilja veta. Du får gärna skicka med en länk så länge det inte är CNN eller MSNBC.

Här kan du läsa om det, tror där är en hänvisning till undersökningen också, det står definitivt var den kommer ifrån hur som helst:
https://www.axios.com/trump-impeachment-trial-witnesses-poll-1a23098b-df75-4731-b6e3-0c5978f84d7b.html

49% av republikaner vill tillåta vittnen.
Citera
2020-01-31, 00:55
Medlem
shaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Här kan du läsa om det, tror där är en hänvisning till undersökningen också, det står definitivt var den kommer ifrån hur som helst:
https://www.axios.com/trump-impeachment-trial-witnesses-poll-1a23098b-df75-4731-b6e3-0c5978f84d7b.html

49% av republikaner vill tillåta vittnen.

Som jag sa, inga källor från CNN eller MSNBC..

Men visst , vi kan jämföra våra Google skills om du vill .

"Axios
website
axios.com
Axios is an American news website founded in 2016 by former Politico staffers Jim VandeHei, Mike Allen, and Roy Schwartz. It officially launched in 2017. The site's name is based on the Greek: ἄξιος, meaning "worthy".Wikipedia
Type of site:News and opinion
Available in:English
Owner:Axios Media Inc.
Key people:Jim VandeHei (founder and CEO)
"

Grundarna är alla från Washington Post som är ökända från att posta anti-trump nyheter, som CNN gladligen hämtar nyheter ifrån.

Det jag ville få fram var att om det var mer "oberoende" mediekanaler som sa att 75% stötta för fler vittnen, så hade köpt det. Nu har vi 1 (ETT) enda ställe som säger samma sak under en annan skepnad . Man måste vara lite källkritiskt.
Senast redigerad av shakta 2020-01-31 kl. 00:59.
Citera
2020-01-31, 00:56
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Som jag sa, inga källor från CNN eller MSNBC..

Men visst , vi kan jämföra våra Google skills om du vill .

"Axios
website
axios.com
Axios is an American news website founded in 2016 by former Politico staffers Jim VandeHei, Mike Allen, and Roy Schwartz. It officially launched in 2017. The site's name is based on the Greek: ἄξιος, meaning "worthy".Wikipedia
Type of site:News and opinion
Available in:English
Owner:Axios Media Inc.
Key people:Jim VandeHei (founder and CEO)
"

Grundarna är alla från Washington Post som är ökända från att posta anti-trump nyheter, som CNN gladligen hämtar nyheter ifrån.

Det jag ville få fram var att om det var mer "oberoende" mediekanalaer som sa att 75% stötter fler vittnen så hade köpt det. Nu har vi 1 (ETT) enda ställe som säger en sak. Man måste vara lite källkritiskt.

Axios har inte gjort undersökningen, man rapporterar om den, om du går in på länken så ser du att undersökningen finns där, i ett fönster. Den är utförd av ett universitet.

EDIT: Och axios är ökända för att vara anti-trump säger du? Jag minns annars hur de kritiserades efter de väldigt snälla intervjuerna de gjorde med Trump och senare Jared Kushner. Men det är väl anti-Trump att få Trump att säga dumma saker och sedan visa upp detta antar jag.

Jag valde axios av de väldigt många som rapporterar om detta just för att jag trodde du skulle se de som en mer Trump-vänlig källa. Det skulle inte alls förvåna mig om även Fox News har tagit upp de här siffrorna dock.
Senast redigerad av Sir Dwain 2020-01-31 kl. 00:59.
Citera
2020-01-31, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Sägs varken bu eller bä - men Rudy är/var ju där och utredde korruption, det har han ju själv sagt.
Och "capable" var nog i avseende att han skulle vara på detta också...

"But what has received less attention is that at the time Biden made his ultimatum, the probe into the company -- Burisma Holdings, owned by Mykola Zlochevsky -- had been long dormant, according to the former official, Vitaliy Kasko."

“There was no pressure from anyone from the U.S. to close cases against Zlochevsky,” Kasko said in an interview last week. “It was shelved by Ukrainian prosecutors in 2014 and through 2015.”
https://www.bloomberg.com/news/articles/2019-05-07/timeline-in-ukraine-probe-casts-doubt-on-giuliani-s-biden-claim
Jo visst var han där och utredde, och håller väl fortfarande på så vitt jag förstår.
Dock finns inget som antyder att det är hans privata utredning som diskuteras i samtalet.
Dock kopplas ju Giuliani till samtalet i form av en Som är insatt och informerad.

Ang den andra frågan vad gäller datum.
Burismautredningen återupptogs då uppenbarligen eftersom Shokin fick den på sitt bord 2015 då han tillträdde som chefsåklagare.
Möjligen var utredningen inte aktiv, men den tycks inte ha varit nedlagd.

Hade något hänt tidigt 2016 som kunde få Joe Biden att agera?
Det verkar finnas underlag för att Burisma var föremål för utredning tidigt 2016.
Giuliani visar upp dokument från den Lettiska åklagarmyndigheten som legat på Shokins bord daterat 2016 02 18:

”Office for prevention of laundering of proceeds derived from criminal activity”

I dokumentet står bl.a ”...Burisma Holding and it’s director Hunter Biden are involved in corruption affairs...”

Det handlade om penningtvätt som gått via flera led där bl.a Lettland ingick. Enligt Giuliani.

Vad påstår då Giuliani ha hänt?
Som jag förstår:
Biden hotade att sparka Shokin någon gång i februari/mars.
Shokin blev sparkad i början av mars enl Giuliani som inte ger exakta datum.

Datumet på det Lettiska åklagardokumentet 18 februari är dock äkta om dokumentet är äkta.

Hunter Biden var i så fall under brottsutredning vid tiden då Shokin sparkades.

Dokumentets äkthet borde vara lätt att kontrollera eftersom det ju är diariefört i Lettland.
Det borde Giuliani ha gjort eftersom han uttalar sig så säkert.
Citera
2020-01-31, 01:15
Medlem
shaktas avatar
Citat:
Axios har inte gjort undersökningen, man rapporterar om den, om du går in på länken så ser du att undersökningen finns där, i ett fönster. Den är utförd av ett universitet.

EDIT: Och axios är ökända för att vara anti-trump säger du? Jag minns annars hur de kritiserades efter de väldigt snälla intervjuerna de gjorde med Trump och senare Jared Kushner. Men det är väl anti-Trump att få Trump att säga dumma saker och sedan visa upp detta antar jag.

Jag valde axios av de väldigt många som rapporterar om detta just för att jag trodde du skulle se de som en mer Trump-vänlig källa. Det skulle inte alls förvåna mig om även Fox News har tagit upp de här siffrorna dock.

Men fortfarande har du bara ett universitet som källa. Det jag är intresserad av är flera oberoende källor som säger samma sak. Först då kan jag förlita mig på att siffrorna eventuellt stämmer. Att bara säga att 75% från något ställe säger dittan och dattan är inte tillräckligt för mig. Jag struntar fullständigt ifall någon är Trumpvänlig eller inte. Jag vill ha fakta. Nu har jag inte läst på helt och hållet men det jag tvekar mot är siffran 75% . Är det 75% av alla Demokratiska väljare eller är det Demokraterna + Republikanerna som är 75% . Det utgör en viss skillnad.
Citera
2020-01-31, 01:21
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Men fortfarande har du bara ett universitet som källa. Det jag är intresserad av är flera oberoende källor som säger samma sak. Först då kan jag förlita mig på att siffrorna eventuellt stämmer. Att bara säga att 75% från något ställe säger dittan och dattan är inte tillräckligt för mig. Jag struntar fullständigt ifall någon är Trumpvänlig eller inte. Jag vill ha fakta. Nu har jag inte läst på helt och hållet men det jag tvekar mot är siffran 75% . Är det 75% av alla Demokratiska väljare eller är det Demokraterna + Republikanerna som är 75% . Det utgör en viss skillnad.

Som sagt så säger undersökningen att 49% av republikanerna vill ha bevis, så 75% är det totala, och man har bara tillfrågat sannolika röstare, precis som Rasmussen-pollarna Trump är så förtjust i (eftersom de alltid ger honom mycket bättre resultat än andra polls, inte för att de är felaktiga men för att de mäter en annan grupp än de andra gör).

Men du har rätt i att det bara är en källa, naturligtvis. Andra siffror jag sett tidigare har varit på drygt 70%, så det är oklart om den här pollen visar på en ökning med 5% eller om det bara är variationer i felmarginalen. Men det är ganska klart att långt över hälften av väljarna, och därför inklusive en signifikant andel av republikanska väljare också, vill se vittnen och bevis. (Självklart inte av samma anledning, många av republikanerna är övertygade om att bevis och vittnen skulle fria Trump, samtidigt som de vill kunna kalla Hunter Biden, men det är en annan sak, du påstår att ingen bryr sig och jag säger att de flesta bryr sig.)
Citera
2020-01-31, 01:33
Medlem
shaktas avatar
Citat:
Som sagt så säger undersökningen att 49% av republikanerna vill ha bevis, så 75% är det totala, och man har bara tillfrågat sannolika röstare, precis som Rasmussen-pollarna Trump är så förtjust i (eftersom de alltid ger honom mycket bättre resultat än andra polls, inte för att de är felaktiga men för att de mäter en annan grupp än de andra gör).

Men du har rätt i att det bara är en källa, naturligtvis. Andra siffror jag sett tidigare har varit på drygt 70%, så det är oklart om den här pollen visar på en ökning med 5% eller om det bara är variationer i felmarginalen. Men det är ganska klart att långt över hälften av väljarna, och därför inklusive en signifikant andel av republikanska väljare också, vill se vittnen och bevis. (Självklart inte av samma anledning, många av republikanerna är övertygade om att bevis och vittnen skulle fria Trump, samtidigt som de vill kunna kalla Hunter Biden, men det är en annan sak, du påstår att ingen bryr sig och jag säger att de flesta bryr sig.)

Då känns det som att vi är på samma våglängd iallafall.

Men om nu 49% av Republikanerna vill se mer vittnen så borde vi få se det på röstningen imorgon. Vi tar det imorgon när det är genomröstat så då är jag beredd på att pudla

Hunter Biden m.fl kommer förmodligen bli ett annat kapitel efter valet 2020 om Trump vinner.
Citera
2020-01-31, 01:37
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Då känns det som att vi är på samma våglängd iallafall.

Men om nu 49% av Republikanerna vill se mer vittnen så borde vi få se det på röstningen imorgon. Vi tar det imorgon när det är genomröstat så då är jag beredd på att pudla

Hunter Biden m.fl kommer förmodligen bli ett annat kapitel efter valet 2020 om Trump vinner.

Inte 49% av republikaner i senaten dock.. och senatorerna verkar definitivt vara mer rädda för Trump än för sina egna väljare. Jag tror inte det kommer påverka omröstningen. Det finns ett litet hopp iochförsig, Mitch McConnell har ju uttryckt att han inte har tillräckligt med röster för att blockera en rättegång, men jag tror han kommer lyckas lösa det till imorgon.

Min förhoppning är att det kommer påverka valen till senaten, att man kommer komma ihåg vilka det var som röstade mot vittnen.
Citera
2020-01-31, 02:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av whogivesafuck
Ja jävlar.
Nu snackar vi argument

Alan Dershowitz on Wednesday rolled out a novel and very Trumpian legal argument in his client's defense: The President's personal interest is the national interest when he's up for reelection.

Låter som ett tungt argument

Jag tappade hakan när han sa så. The presidents personal interest= national interest?
Hur tänker han?
Det är ju väljarna som avgör vad som är i nationens intressen. Konstitutionens skapare skrev nogrannt ner att presidentens enda uppgift är att på heder o samvete, utföra folkets vilja och att följa grundlagen.

Värt att notera
Nixon sa precis samma sak som det Alan D slutpläderar för under watergate

"when the president does it, that means it's not illegal"

Hur gick det för nixon?
Citera
2020-01-31, 02:56
Medlem
frank-costellos avatar
John Roberts, ordföranden under rättegången gällande riksrätt, impeachment, mot USAs president Donald Trump, ska idag ha vägrat att läsa upp en fråga som ställts av Rand Paul, republikansk senator från Kentucky. "The presiding officer declines to read the question as submitted,” ska han ha sagt efter det att först ha läst frågan tyst för sig själv. Paul ska då ha rest sig upp och gått ut ur salen.
https://www.vanityfair.com/news/2020/01/rand-paul-whistleblower-impeachment

Han ska sedan på Twitter ha avslöjat vilken fråga det var han hade ställt till Roberts:
Är du medveten att Shawn Misko, anställd vid House Intelligence Committee, hade en nära relation med Eric Ciaramella medan de båda var anställda vid kommitteen för nationell säkerhet. Är du medveten och hur svarar du på rapporter som säger att Ciaramella och Misko kan ha arbetat tillsammans för att iscensätta en riksrätt (impeaching) presidenten innan de formella procedurerna gällande riksrätt (impeachment) startade i representanthuset.

Are you aware that House intelligence committee staffer Shawn Misko had a close relationship with Eric Ciaramella while at the National Security Council together
and are you aware and how do you respond to reports that Ciaramella and Misko may have worked together to plot impeaching the President before there were formal house impeachment proceedings.
https://twitter.com/RandPaul/status/1222950224064393216
https://twitter.com/RandPaul/status/1222950225020641281

Han ska även ha förtydligat vad han menade med sin fråga:
Min fråga handlar inte om "visselblåsaren" då jag inte har någon oberoende information om dennes identitet. Min fråga gäller agerandet av kända allierade till Obama inom Nationella säkerhetsrådet och representanthuset och hur de enligt rapporter ska ha konspirerat innan arbetet gällande riksrätt ens hade börjat.

My question is not about a “whistleblower” as I have no independent information on his identity. My question is about the actions of known Obama partisans within the NSC and House staff and how they are reported to have conspired before impeachment proceedings had even begun.
https://twitter.com/RandPaul/status/1222951600072859649

Här ska även inför journalister ha läst upp frågorna efter att ha gått ur senaten:
https://mobile.twitter.com/cspan/status/1222985993772589057
Senast redigerad av frank-costello 2020-01-31 kl. 03:53.
Citera
2020-01-31, 03:43
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frank-costello
John Roberts, ordföranden under rättegången gällande riksrätt, impeachment, mot USAs president Donald Trump, ska idag ha vägrat att läsa upp en fråga som ställts av Rand Paul, republikansk senator från Kentucky. "The presiding officer declines to read the question as submitted,” ska han ha sagt efter det att först ha läst frågan tyst för sig själv. Paul ska då ha rest sig upp och gått ut ur salen.
https://www.vanityfair.com/news/2020/01/rand-paul-whistleblower-impeachment

Han ska sedan på Twitter ha avslöjat vilken fråga det var han hade ställt till Roberts:
Är du medveten att Shawn Misko, anställd vid House Intelligence Committee, hade en nära relation med Eric Ciaramella medan de båda var anställda vid kommitteen för nationell säkerhet. Är du medveten och hur svarar du på rapporter som säger att Ciaramella och Misko kan ha arbetat tillsammans för att iscensätta en riksrätt (impeaching) presidenten innan de formella procedurerna gällande riksrätt (impeachment) startade i representanthuset.

Are you aware that House intelligence committee staffer Shawn Misko had a close relationship with Eric Ciaramella while at the National Security Council together
and are you aware and how do you respond to reports that Ciaramella and Misko may have worked together to plot impeaching the President before there were formal house impeachment proceedings.
https://twitter.com/RandPaul/status/1222950224064393216
https://twitter.com/RandPaul/status/1222950225020641281

Han ska även ha förtydligat vad han menade med sin fråga:
Min fråga handlar inte om "visselblåsaren" då jag inte har någon oberoende information om dennes identitet. Min fråga gäller agerandet av kända allierade till Obama inom Nationella säkerhetsrådet och representanthuset och hur det enligt rapporter att de ska ha konspirerat innan arbetet gällande riksrätt ens hade börjat.

My question is not about a “whistleblower” as I have no independent information on his identity. My question is about the actions of known Obama partisans within the NSC and House staff and how they are reported to have conspired before impeachment proceedings had even begun.
https://twitter.com/RandPaul/status/1222951600072859649

Ja en bra förtydling där, trovärdig..
Givetvis var avsikten, målet, med frågan, att få Roberts att namnge den förmodade visselblåsaren. Och jag förstår inte varför de fortfarande fokuserar på honom, uppgifterna har ju ändå bekräftats mängder av gånger av andra källor i husets förhör. Han är helt irrelevant nu. Är det bara hämndbegär? Det ser så ut.
Citera
2020-01-31, 03:58
Bannlyst
Varför republikanerna inte vill tillåta vittnesmål i senaten. En lathund för de mest lata

(SAMTLIGA VITTNEN SÄGER SAMMA SAK. SLUTA TRO ATT DET ÄR EN DEEP STATE CONSPIRACY,ERA FOLIEHATTAR)

ALL THE WITNESSES: Ok we all agree. This is what happened.

REPUBLICANS: None of you were in the room!

BOLTON: *raises hand* Well I was in the...

REPUBLICANS: Who asked you?! Shut up! You’re a liberal pawn!

BOLTON: Um... I’m actually I’m a lifelong Republican and I was literally Trump’s national security advi...

REPUBLICANS: Shut your mustache! Somebody bring back the first national security advisor.

FLYNN: *in orange jumpsuit* Hey sorry guys I’m in jail lol.

REPUBLICANS: What? Why?

FLYNN: For lying to the FBI about the Russia investigation.

REPUBLICANS: Well what idiot told you to do that?!

FLYNN: The Pres...

REPUBLICANS: Shut up! No one believes either of you!

KELLY: *raises hand* I believe them. And I was Trump’s Chief of sta...

REPUBLICANS: Shut up! Let’s talk to the current chief of staff. Who is he?

MULVANEY: *raises hand* It’s me. Sort of. Well, I'm the act...

REPUBLICANS: Shit. Never mind.

PARNAS: *raises hand* I was also in the room. In fact, here’s a cell phone video of the President saying that...

REPUBLICANS: Wait what?! How in hell did you sneak a cell phone into a meeting with the President?

PARNAS: It was easy I just walked right in and...

REPUBLICANS: Shut up! You’re a criminal!

PARNAS: Correct. So I just walked right into...

TRUMP: I don’t know him.

PARNAS: And here’s 500 pictures of me with the President because we’re besties.

REPUBLICANS: Wait... What idiot introduced you to the President??

PARNAS: His personal lawyer.

REPUBLICANS: Cohen??

COHEN: *also in orange jumpsuit* Hey no sorry guys I’m in jail too. Oops.

REPUBLICANS: Why?

COHEN: For campaign finance violations.

REPUBLICANS: Whose campaign?

COHEN: The Pres...

REPUBLICANS: Shut up! Who was the campaign chair??

MANAFORT: *also in orange jumpsuit* Yeah. Me. Also in jail. Heyyyy.

REPUBLICANS: IS EVERYBODY IN JAIL?!?

PARNAS: It was Giuliani.

YOVANOVITCH: Giuliani! That’s the guy who had me fired from my job!

REPUBLICANS: Who are you??

YOVANOVITCH: I was the ambassador to Ukraine.

REPUBLICANS: Wait, you had her fired? Do you work for the government??

GIULIANI: Nope. But I figured no one really follows any rules around here so...

REPUBLICANS: Well who is the ambassador to the European Union??

SONDLAND: *raises hand* It's me. I was also in the roo...

REPUBLICANS: F@$&!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in